2012-11-21, 13:13
Medlem
du måste lära känna din kvinna,

som någon sa så testar kvinnan alltid dina gränser är du då för vek så kör hon över dig och väljer oftast en man som hon inte kan bestämma över.

en kvinna vill inte bestämma men hon kommer att pröva att göra det endast för att se om hon lyckas eller ej,

tex så kan unga män idag ha svårt att säga nej när deras nyfunna flickvänner fortfarande vill ha kvar sina "killkompisar"

det är en av dom första "testerna " en kvinna gör hon ser vad hon kan komma undan med,

här ska man redan från början klargöra att e du tillsammans med mig så behövs det inga andra vänner av motsatt kön.
Citera
2012-11-21, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tverskoy
Har kvinnor förmåga att tänka rationelt?

Är dagens kvinnor skadliga för samhället?

Kvinnor kan tänka rationellt så länge inte känslor är inblandade. När känslor väl är inblandade kommer hon att agera utifrån sina känslor och nonchalerar fakta.

Kvinnor är en tillgång för samhället i omvårdnad och andra situationer där känslor är i fokus och rationellt tänkande kan vara en belastning. Däremot är kvinnorna en belastning för samhället när de blandas in i beslutsfattande där strategiskt tänkande är av vikt och framförallt då det rationella tänkandet och känslorna pekar åt olika håll.
Citera
2012-11-21, 17:02
Medlem
Danneuslingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chronical
Är du ful, behandla bra.

Är du attraktiv i något hänseende behandla dåligt.

Initialt är det ovanstående som gäller.

Har du deg spelar det ingen roll hur du behandlar dem
Citera
2012-11-21, 17:52
Avslutad
Med respekt, inte svårare än så. (Om man inte har problem med att visa respekt förstås).

Undrar hur många av "tuffingarna", som vill styra och kontrollera kvinnor, som i själva verket är mesiga tofflar när de väl träffar tjejer och som inte vågar säga ett pip som går emot henne.

Men kanske bara en förhoppning att det bara är en "nätgrej", då jag har extremt svårt att förstå män som har ett sådant kontrollbehov, eller behöv överhuvudtaget att trycka ned män som kvinnor. Jag är själv man, och ej feminist, inte heller bög, däremot har jag sällan haft problem med tjejer på en sådan nivå att jag skapat mig det behovet.

Kvinnor kan dock många gånger vara kluriga att förstå sig på och det kan vara frustrerande, men det kan man ju leva med.

Machoattityden kanske är en åldersfråga också. Får i alla fall anta att det inte är samma personer som reagerar när muslimer vill dominera kvinnor (vilket man dock ska reagera på), ni är ju då likadana själv och det vore ju hyckleri.

Testa en ny inställning framöver (om man nu föraktar tjejer) så ska ni se att det går bättre med tjejerna. (Endast riktat till de med detta kontrollbehov, som givetvis inte kommer att fatta detta ändå så glöm att jag skrev.).
Senast redigerad av sjelvefan 2012-11-21 kl. 17:54.
Citera
2012-11-21, 18:55
Medlem
Missingno.s avatar
Jag behandlar kvinnor som alla andra, artigt, vänligt och med respekt.
Är dock inge vidare tillväga sätt om man söker mer än vänner, men jag är stolt över den jag är och tänker inte ändra på mig för det.
Citera
2012-11-22, 23:44
Medlem
moaholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DontTrustMe
Kvinnor kan tänka rationellt så länge inte känslor är inblandade. När känslor väl är inblandade kommer hon att agera utifrån sina känslor och nonchalerar fakta.

Kvinnor är en tillgång för samhället i omvårdnad och andra situationer där känslor är i fokus och rationellt tänkande kan vara en belastning. Däremot är kvinnorna en belastning för samhället när de blandas in i beslutsfattande där strategiskt tänkande är av vikt och framförallt då det rationella tänkandet och känslorna pekar åt olika håll.

Öh, fast nej. "Kvinnor" finns inte. Kvinnor är människor födda med fitta, ingenting annat. Kvinnor hanterar situationer precis likadant som män, oavsett känslor. Kvinnor kan ta precis samma hänsyn till fakta och rationalitet som män, jag förstår inte var din sjukt konstiga uppfattning kommer ifrån. Varför skulle jag som kvinna ha svårare att tänka rationellt än vad du som man skulle?
Och om man skulle dra det ett steg längre, eftersom du redan nu generaliserar som tusan, skulle en mentalt frisk kvinna fungera sämre i samhället än ,låt säga, en psykopatisk schizofren massmördar-man bara för att kvinnan är kvinna och mannen är man?
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in