Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Det är ju väldigt enkelt, sluta använda knark så slipper du att ha polisens efter dig hela tiden.
Om du åker fast för fortkörning så är det okej att ha polisen efter dig sen så dom kollar att du inte kör för fort?
Befängt argument. Vad jag gör med min kropp är upp till mig, precis som du har rätt att äta dig till övervikt, röka tobak till lungcancer eller dricker alkohol tills levern är en död klump.
---
Till någon som kan juridik. Vad kan jag göra här? Kan jag göra någonting? Jag vill såklart att dom slutar följa efter mig etc. Jag kan ju bevisa för dom att jag inte röker längre, kommer dom bry sig om det?
Sen vill jag igen trycka på det att jag tycker det är väldigt konstigt att dom har rätt (för det har dom tydligen) att behandla en person på detta sätt för något så oskyldigt brott, om vi nu ska kalla det för ett brott.
Jag vill poängtera att jag inte sitter här och gråter och tycker synd om mig själv. Jag är mest förbannad på hur det fungerar, att man blir stämplad som en brottsling och behandlad därefter som om man begått ett väldigt grovt brott. Det köper jag bara inte.
Jag har full förståelse och skriver under direkt på att man ska ha span och jaga brottslingar som begått brott som våldtäkt, mord och annat hemskt. Men att vi som åker fast för att röka en växt blir behandlade på samma sätt. Det tycker jag är helt löjligt och visar på att någonting är helt galet i vårt rättsamhälle och polisväsendet.