2012-10-31, 22:38
Avslutad
Satt nyss och betalade en mobilräkning och råkade så klart komma åt en extra siffra när jag skulle skriva in beloppet.

så istället för 595 så blev det 5951 (skulle trycka på tab)

Så vad händer nu? Kommer de skicka tillbaka pengarna eller måste jag kontakta dem och förklara situationen?

Helvete hatar allt som har med pengar att göra och har inte råd att sitta utan 5000 i flera månader medans det här utreds!!!!!
Citera
2012-10-31, 22:42
Medlem
Jag betalade till fel företag eller vad det var för ett par månader sedan. Jag fick ett brev hem där dom i princip undrade vad det var för pengar jag hade satt in. Bara att hoppas att dom du betalade till märker att det är lite väl mycket pengar inbetalat.

Jag ringde upp när jag fick mitt brev, angav kontonummer och hade pengarna tillbaka på mitt konta 1-2 dagar efteråt.
Citera
2012-10-31, 22:46
Medlem
hakkemans avatar
Kontakta dom och säg som det är. De kommer att betala tillbaka. Det kallas för condictio indebiti och du har rätt att få pengarna tillbaka. Kanske kommer de kvitta det med nästkommande faktura men låter inte så troligt i.o.m. att det är så stort belopp.
Läs mer: http://www.kuluttajavirasto.fi/sv-FI/foretagen/fakturor/betala-en-faktura/
http://sv.wikipedia.org/wiki/Condictio_indebiti

Tråden bör antagligen ligga i juridik-forumet.
Citera
2012-10-31, 22:47
Medlem
OffensiveShits avatar
Ring redan imorgon och förklara situationen. Kommer troligen ta några dagar att få tillbaka cashen.
Citera
2012-10-31, 23:12
Medlem
yedis avatar
Betalar man fakturor fel så brukar det studsa tillbaka pengar eller så kontaktas man ifall det saknas. Hör av dig så fort som möjligt om du vill ha pengarna... så fort som möjligt.
Senast redigerad av yedi 2012-10-31 kl. 23:14.
Citera
2012-10-31, 23:17
Medlem
Jag betalade in för mycket till länsförsäkringar tror jag det var en gång, utan att jag ens märkte det. Några veckor senare fick jag en check i brevlådan, där det bara var att knalla ner till banken och hämta ut pengarna igen.
Citera
2012-10-31, 23:47
Medlem
Polyklorfenols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big B
Satt nyss och betalade en mobilräkning och råkade så klart komma åt en extra siffra när jag skulle skriva in beloppet.

så istället för 595 så blev det 5951 (skulle trycka på tab)

Så vad händer nu? Kommer de skicka tillbaka pengarna eller måste jag kontakta dem och förklara situationen?

Helvete hatar allt som har med pengar att göra och har inte råd att sitta utan 5000 i flera månader medans det här utreds!!!!!
Kan du inte plocka bort den från din internetbank? Det brukar gå om man ångrar sig snabbt.
Citera
2012-11-01, 00:11
Medlem
Noxids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polyklorfenol
Kan du inte plocka bort den från din internetbank? Det brukar gå om man ångrar sig snabbt.

Precis. Är inga problem med att stoppa betalningen!

TS, vilken bank har du?
Citera
2012-11-01, 09:02
Avslutad
Ringde nu och det var absolut inga problem! Får tillbaka pengarna på fredag eller måndag.
Tack för svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in