2005-04-14, 14:21
Medlem
Visst har det varit till hjälp. Om nu någon som av en händelse skulle kömma över provet så länka gärna till det härifrån, jag gör självklart samma sak om jag hittar det
Citera
2005-04-14, 16:04
Medlem
-luftwaffe-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Radarkontakt
Fick reda på mer info av min lärare idag.. Provet består av två delar, där en av dem handlar om specifika citat från förberedelsepappret och den andra är helt egna åsikter om unga och IT. Vi fick t.o.m reda på sex "överskrifter" man kunde använda i den andra delen:

1. School work
2. Social life
3. Skills
4. View of the world
5. Creativity & imagination
6. Health & fitness

Man behöver inte använda alla punkterna utan man får välja lite som man vill.

Vill du ha hjälp med egna åsikter så är det bara att läsa genom häftet igen och leta upp bra svar på de sex punkterna. Det är ju bara 100 minuter så det kan inte vara speciellt svårt att skriva ner nåt hyffsat.

//Mr Radarkontakt
Ska man skriva uppsatsen med en vald rubrik eller ska man använda flera?
Citera
2005-04-14, 19:24
Medlem
Campinos avatar
Är det någon mer än jag som hört att man inte kommer få ha texterna under provet?
Citera
2005-04-14, 19:26
Medlem
antiqooles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Campino
Är det någon mer än jag som hört att man inte kommer få ha texterna under provet?

Korrekt, texterna ska lämnas in innan skrivningen.
Citera
2005-04-14, 19:50
Medlem
Mr Radarkontakts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyroteknikern
Visst har det varit till hjälp. Om nu någon som av en händelse skulle kömma över provet så länka gärna till det härifrån, jag gör självklart samma sak om jag hittar det

Alltså, provet är att skriva en uppsats där man kan välja en av två inriktningar. Det är provet. Så att publicera något man kommit över är nog inte helt nödvändigt.

Citat:
Ursprungligen postat av -luftwaffe-
Ska man skriva uppsatsen med en vald rubrik eller ska man använda flera?

Kan tänka mig att man får en huvudrubrik som man måste använda, sen får man använda sig av ämnena jag skrev om man vill eller skriva lite som man känner för. Så lät det på min lärarinna iaf.

//Mr Radarkontakt
Citera
2005-04-14, 21:37
Medlem
"The new technology in the classroom has made it far easier for students to cheat - and get away with it" - NP EnB 05
Citera
2005-04-14, 22:49
Medlem
Vad tror ni om möjligheterna om att skriva shittet hemma och sedan lämna in den?? för man skriver på vanligt papper?

DET ÄR GULD VÄRT OM NÅGON KAN KOMMA ÖVER nästa NP I engelska 25APRIL!
Citera
2005-04-14, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits87
Vad tror ni om möjligheterna om att skriva shittet hemma och sedan lämna in den?? för man skriver på vanligt papper?

Nix, man komemr att skriva på det speciella provhäftet tror jag, jag har för mig att det var så förr aåret, men det kan vara värt att ta med iaf och bara skriva av.
Citera
2005-04-14, 23:03
Medlem
antiqooles avatar
ett tips för er med mp3spelare är att tala in era texter på ljudinspelaren, konvertera till mp3 och skicka till mp3spelaren. Sen går ni in i klassrummet lite nonchalant med lurarna hängandes över axlarna.. Ingen kommer misstänka något

Btw. Ska man välja mellan topic 1 och 2? eller ska man skriva båda? är lite seg så här på kvällskvisten..
Citera
2005-04-14, 23:30
Medlem
Mr Radarkontakts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyroteknikern
Nix, man komemr att skriva på det speciella provhäftet tror jag, jag har för mig att det var så förr aåret, men det kan vara värt att ta med iaf och bara skriva av.

Citat:
Ursprungligen postat av antiqoole
ett tips för er med mp3spelare är att tala in era texter på ljudinspelaren, konvertera till mp3 och skicka till mp3spelaren. Sen går ni in i klassrummet lite nonchalant med lurarna hängandes över axlarna.. Ingen kommer misstänka något

Varför riskera ett betyg i Engelska B när ni lika gärna kan skriva skiten i klassrummet som hemma?

Citat:
Ursprungligen postat av antiqoole
Btw. Ska man välja mellan topic 1 och 2? eller ska man skriva båda? är lite seg så här på kvällskvisten..

Du får bara välja ett av dem.. Tar nog 1:an själv, verkar enklast.

//Mr Radarkontakt
Citera
2005-04-25, 10:52
Medlem
kan nån fixa den ? plz den till morgon dagen 26 april
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto