2005-05-02, 07:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Smokebomb
Förstärks känslointrycken vid opiumpåverkan som vid cannabispåverkan, t.ex att man tycker att vissa saker ser skarpare ut och att maten smakare godare?

Ljud kan oftast upplevas starkare och man vrider gärna ned diskanten. Är det något jag märkt med mat så är det att man får aptit som en jänkare till småskoleunge. Det blir helt enkelt fruktansvärt gott med chokladmilkshakes och såna sötsaker. Att saker blir vackrare vet jag inte riktigt om jag kan hålla med om, men för mig är det så, men det beror till stor del på att jag nästan alltid blandar med en mindre mängd bensodiazepiner också.
Citera
2005-05-02, 16:35
Medlem
Smokebombs avatar
Okej. Smakar opiumröken gott?

Fy helvette vad dyrt för 5 gram opium!
Citera
2005-05-03, 11:26
Bannlyst
Jodå, men det får du ju din höjd 2-4 gram för i Sverige, finns ju folk som betalar 300:- grammet här för halvtaskigt, då är knappt 900 inte så farligt tycker jag.
Citera
2005-05-03, 11:28
Medlem
TomiXs avatar
900kr för fem gram opium av bra kvalité är ju inte dyrt, försök hitta "rent" opium i Sverige öht, det är inte det lättaste.

Men däremot jobbigt om det skulle fastna i tullen, om jag antar att du tar in det genom post.
Citera
2005-05-03, 15:38
Medlem
Smokebombs avatar
Betalar araberna det priset också?

Blaze-joint betalar ju 80 kronor för en femma...
Citera
2005-05-03, 15:43
Medlem
Dr.Jekylls avatar
Citat:
Betalar araberna det priset också?

Blaze-joint betalar ju 80 kronor för en femma...

I Iran ja..
Citera
2015-04-18, 21:15
Medlem
snusaren92s avatar
POLYCEPHALUM

hetter frön ja sätter på vår eller ja när det är varmt i marken fungerar de och mycke sol kör på dä.
googla.
ja tycker opium är sjukt grymt jämfört ass tråkigt CB CB blir man trög seg hungrig.
Opium tung skön smärt fri euforisk vill ha flummet så länge det går. medan ja vill bli av med cb ruset efter fem mi
Citera
2015-04-18, 21:35
Bannlyst
Dom flesta som kör opium eller cannabis dricker det väl som té och då är de ju rätt lika. Det är väl mest i Sverige som man röker cannabis och opium och som jag förstått det känner man inte av det riktiga ruset på långa vägar då.
Citera
2015-04-23, 10:15
Medlem
flykick666s avatar
När jag bodde i spanien brukade jag köpa opium av en kille som varje säsong åkte iväg till ett nerlagt opiumfält som staten hade försummat och torkade vallmo.. Fett nice pris fick jag på det, och många sommardagar har jag chillat omkring på Barcelonas gator småmysig. Skulle säga att till skillnad från alla andra opiater är opium ruset fett mycket mer fylligare, mycket rundare kick än dom andra. Om ni gillar opiater och får chansen att pröva, do it. Brukade svälja en .1 och röka en .15 utan resistans och sen vara fett nöjd över dan. Ibland en påfyllnads rök fram mot kvällen
Citera
2025-12-01, 15:29
Medlem
Lifestealers avatar
Citat:
http://www.erowid.org/chemicals/opiates/opiates_faq.shtml#smoking
http://en.wikipedia.org/wiki/Opium

Självklart borde man väl kunna beskriva ett rus, eller i vilket fall jämföra ett visst rus med ett annat rus?

Nej en bok skulle väl inte sitta fel, men det är heller aldrig fel med att höra folks egna åsikter på ett forum.

Klart det finns risker med opium som med alla andra droger. Bedömer opium som bättre än de flesta andra droger både i ett samhälleligt och individuellt perspektivt.

Opium vs cannabis

Kroniskt:
*Opiummissbrukaren må ha svårare med att tända av, men man har inte kunnat se samband mellan opiat missbruk och psykiska sjukdomar. Inte heller några samband med ett amotivationssyndrom. Det har man däremot kunnat se på cannabis. Bättre att få lite svårigheter med avtändning än att vandra runt som en psykotisk zombie.
*Rökning av båda dessa droger kan orsaka skador på lungorna.

Akut:
*Ruset verkar mycket trevligare än ett cannabis rus
*Den opiumpåverkade verkar vara mer social än den cannabispåverkade

Opium vs Alkohol
Kroniskt:
*Opium är mer beroendeframkallande än alkohol, men mycket enklare att tända av ifrån.
*Opium orsakar inga fysiska skador, det gör alkohol.

Akut:
*Den opiumpåverkade är mycket lugnare än den alkoholpåverkade.
*Opium orsakar sällan illmående, men det gör alkohol.
*Ruset verkar som sagt vara mycket bättre

Kan opium rökas i vaporizer?
Sällan illamående av opiater? Det kan ju bara inte stämma? Själv blir jag jättelätt illanmående (åksjuk) av opiater. Fusk.

Cannabis motverkar illamående.

Varför utesluta det ena? Cannabis och opiater gifter sig väl.

Av cannabis får du bänga, det får du inte av opiater. Annars är de ganska lika varandra det rent kroppsliga ruset. I övrigt får du mer eurofi av opiater. Ruset rent pyskiskt är inte så lika tycker jag. Men som sagt, de gifter sig väl med varandra.
Senast redigerad av Lifestealer 2025-12-01 kl. 15:39.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in