2012-10-30, 22:59
Medlem
R.Bloodworths avatar
Godkväll allesammans!

Det är så att jag för cirka en vecka sedan upptäckte en knöl på bakhuvudet. Den är i samma höjd som örontoppen , så det är ganska lågt ner på huvudet, mer åt vänster sida. Saken är den att jag inte vet om den alltid varit där, som en del av mitt huvud/skalle, eller om det är något som växt fram. Den är väldigt hårt, som skallen ungefär. Den gör inte ont eller något, men jag oroar som fan! Har samtidigt haft en mild huvudvärk i en vecka i streck, men jag misstänker personligen att det är relaterat till stressen som jag har då jag alltid befarar det värsta och är lite hypokondrisk av mig.

Någon som vet om det är vanligt med knölar på bakhuvudet? Lite längre ner. Samma höjd som örontoppen som sagt.

all svar uppskattas.
Citera
2012-10-30, 23:04
Medlem
jannesvansloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.Bloodworth
Godkväll allesammans!

Det är så att jag för cirka en vecka sedan upptäckte en knöl på bakhuvudet. Den är i samma höjd som örontoppen , så det är ganska lågt ner på huvudet, mer åt vänster sida. Saken är den att jag inte vet om den alltid varit där, som en del av mitt huvud/skalle, eller om det är något som växt fram. Den är väldigt hårt, som skallen ungefär. Den gör inte ont eller något, men jag oroar som fan! Har samtidigt haft en mild huvudvärk i en vecka i streck, men jag misstänker personligen att det är relaterat till stressen som jag har då jag alltid befarar det värsta och är lite hypokondrisk av mig.

Någon som vet om det är vanligt med knölar på bakhuvudet? Lite längre ner. Samma höjd som örontoppen som sagt.

all svar uppskattas.

Du bör kolla upp den där knölen hos en doktor.
I och med att du har haft huvudvärk kan det vara en tumör. Jag är ingen doktor själv men, som sagt. Gå till en doktor!
Citera
2012-10-30, 23:04
Medlem
WeraHBs avatar
Citat:
Godkväll allesammans!

all svar uppskattas.

Säker på att det inte är de såkallade "geniknölarna" då?
Citera
2012-10-30, 23:07
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WeraHB
Säker på att det inte är de såkallade "geniknölarna" då?

Jag vet inte vad det är, men "knölarna" låter som två st, en som man typ har på vänster och höger sida?
Jag har en på vänster sida lite neråt..
Citera
2012-10-30, 23:08
Medlem
MissVendettas avatar
Har du alltid haft den där?

Gå till läkare för att kolla upp det för säkerhets skull, lägg upp bild så är det lättare för dom kunniga här på flashback att hjälpa dig.

Mvh
Citera
2012-10-30, 23:25
Medlem
Alla som har en sån är idioter
Citera
2012-10-30, 23:39
Medlem
WeraHBs avatar
Citat:
Jag vet inte vad det är, men "knölarna" låter som två st, en som man typ har på vänster och höger sida?
Jag har en på vänster sida lite neråt..

Nä asså det är knölar lite överallt, om man känner efter så är ju skallen liksom inte slät alls.
Citera
2012-10-31, 00:24
Medlem
Gabogibos avatar
Om det är kanten längst ner på skallbenets bakre del så kan du vara lugn, det kan se ut så.
Citera
2012-10-31, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabogibo
Om det är kanten längst ner på skallbenets bakre del så kan du vara lugn, det kan se ut så.
Det är ett muskelfäste.
Citera
2012-11-06, 23:43
Medlem
Citat:
Godkväll allesammans!

all svar uppskattas.

Hej, har nog kanske precis råkat ut för samma sak men att mina knölar sitter precis bakom örat. Känns som det är 2,5 knölar och de känns varma och ömmar som fan.
Huvudvärken känner jag också igen. Jag ska kontakta vårdcentralen i morgon för att få kollat upp detta.
Har du varit i kontakt med sjukvården och fått något svar? Kan vara intressant att höra lite innan man ska dit.
Som du säger man tänker sig den värsta diagnosen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in