Citat:
Ursprungligen postat av R.Bloodworth
Godkväll allesammans!
Det är så att jag för cirka en vecka sedan upptäckte en knöl på bakhuvudet. Den är i samma höjd som örontoppen , så det är ganska lågt ner på huvudet, mer åt vänster sida. Saken är den att jag inte vet om den alltid varit där, som en del av mitt huvud/skalle, eller om det är något som växt fram. Den är väldigt hårt, som skallen ungefär. Den gör inte ont eller något, men jag oroar som fan! Har samtidigt haft en mild huvudvärk i en vecka i streck, men jag misstänker personligen att det är relaterat till stressen som jag har då jag alltid befarar det värsta och är lite hypokondrisk av mig.
Någon som vet om det är vanligt med knölar på bakhuvudet? Lite längre ner. Samma höjd som örontoppen som sagt.
all svar uppskattas.
Hej, har nog kanske precis råkat ut för samma sak men att mina knölar sitter precis bakom örat. Känns som det är 2,5 knölar och de känns varma och ömmar som fan.
Huvudvärken känner jag också igen. Jag ska kontakta vårdcentralen i morgon för att få kollat upp detta.
Har du varit i kontakt med sjukvården och fått något svar? Kan vara intressant att höra lite innan man ska dit.
Som du säger man tänker sig den värsta diagnosen...