2014-05-02, 17:50
Medlem
rockandrollas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otukt
Enda likheten med Palme som Åkesson kan komma nära är att han blir skjuten på öppen gata. Annars fortsätter han vara den största clownen i svensk politik. Rassarnas konung.

Gäääsp århundradets tröttaste inlägg? Det pinsamma med er "anti-rasister" eller vad ni nu vill kalla
er är att ni inte har några andra argument än att dra rasistkortet.

Sen varken tror eller hoppas jag att JÅ kommer bli någon ny Palme men han är onekligen
våran mest färgstarka politiker och den enda som vågar stå upp för en egen åsikt utan
att vända kappan efter vinden. Och det tror jag uppskattas av gemene ma...hen.
Citera
2014-05-02, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Åkesson har nåååågra fler motståndare än Palme hade.
Den främsta orsaken till det är nog att Palme hade massmedierna på sin sida medan Åkesson har dem emot sig. Nu är inte jag sverigedemokrat, men säger bara som det är.
Citera
2014-05-02, 19:53
Bannlyst
Han är på god väg att bli den nya Olof Palme som i manipulativ folkförrädare. Han introducerar folk som vänt lögnen de sju övriga partierna försöker sälja dem till en ny lögn som är lika förödande för det egna folket.
Citera
2014-05-03, 19:34
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anders-Lundgren
Den främsta orsaken till det är nog att Palme hade massmedierna på sin sida medan Åkesson har dem emot sig. Nu är inte jag sverigedemokrat, men säger bara som det är.
Allvarligt hade Palme medierna på sin sida?
Ja givetvis Pravda ,jag menar Svt , och sossestyrd media.
Men vare sig borgelig eller kommunistmedia var nådiga i sin kritik av Palme.
Man skärpte faktiskt till sig en hel del efter mordet.
Citera
2014-05-03, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede
Allvarligt hade Palme medierna på sin sida?
Ja givetvis Pravda ,jag menar Svt , och sossestyrd media.
Men vare sig borgelig eller kommunistmedia var nådiga i sin kritik av Palme.
Man skärpte faktiskt till sig en hel del efter mordet.
Nog fanns det även socialdemokratiska medier, främst tidningar. Han hade även ett flertal inflytelserika lobbyister, såsom David Schwarz, vid sin sida. Även skolorna var till stor del socialdemokratiska.
Citera
2014-05-04, 13:45
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Nog fanns det även socialdemokratiska medier, främst tidningar. Han hade även ett flertal inflytelserika lobbyister, såsom David Schwarz, vid sin sida. Även skolorna var till stor del socialdemokratiska.
Givetvis stödde Sossemedia honom ,och det fanns fler sossetidningar förr,men alla gillade inte allt Palme företog sig.
Men stora skillnaden var de komunistiska tidningarna som hade mycket större genomslag på den tiden,och dom var minst lika kritiska som de borgeliga tidningarna.
Lärare på min tid var oftast borgeliga,folkpartister,var man kristen högern.
Fanns säkert sossar också ,men dom märktes inte av så mycket,förutom att kritken mot urbaniseringen var helt obefintlig.
Själv kommer jag från en bondebygd där centern var starka,men att skolan anammade de ideerna var nog minimalt.
Citera
2014-05-04, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede
Givetvis stödde Sossemedia honom ,och det fanns fler sossetidningar förr,men alla gillade inte allt Palme företog sig.
Men stora skillnaden var de komunistiska tidningarna som hade mycket större genomslag på den tiden,och dom var minst lika kritiska som de borgeliga tidningarna.
Lärare på min tid var oftast borgeliga,folkpartister,var man kristen högern.
Fanns säkert sossar också ,men dom märktes inte av så mycket,förutom att kritken mot urbaniseringen var helt obefintlig.
Själv kommer jag från en bondebygd där centern var starka,men att skolan anammade de ideerna var nog minimalt.
Socialdemokratin var i alla fall präglande i skolorna från 1920-talet till Tage Erlanders tid. Under vilken tid gick du i skolan?
Citera
2014-05-04, 19:31
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Socialdemokratin var i alla fall präglande i skolorna från 1920-talet till Tage Erlanders tid. Under vilken tid gick du i skolan?
Sossarna fick ju egentligen inget att säga till förrän på 30talet.
Men sverige har genom liberalismen hela tiden försökt bilda folket,så även gamla tiders husförhör var ju till för att se hur folk kunde läsa ,och inte enbart kunskaper ur bibeln.
jag gick skola från mitten av sextiotalet till slutet av sjuttiotalet med gymnasium.
Sossarna styrde givetvis centralt ,men vi lärde oss psalmverser som skulle rabblas upp på fredagen,(sådant försvann ju direkt när vänstern tog kontroll) ,tydligen var det väldigt bra för läsförståelsen.
Bordsbön i skolmatsalen ,etc..
Citera
2014-05-05, 14:15
Medlem
Gullegubbens avatar
Den nye Alf Svensson, kanske?

När Reinfeldt avgår, så har han suttit längst av alla partiledare.
Citera
2014-05-05, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Vilket skämt, för det är väl ett skämt?

Palme var omtyckt och beundrad, Åkesson är hatad och föraktad. Behöver man säga mer?

Nu talar du ju inte sanning. Jag är i och för sig ingen fan av Åkesson, men Palme är nog den politiker under min livstid som varit mest föraktad av en så stor del av befolkningen.

Dessutom var hans politiska gärning ett skämt.

Dock ska han ha att han var en duktig talare.
Citera
2014-05-06, 00:48
Medlem
ja, han blir skjuten
Citera
2014-05-06, 01:30
Medlem
BaldEagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Den nye Alf Svensson, kanske?

När Reinfeldt avgår, så har han suttit längst av alla partiledare.

Hägglund har suttit längre än Åkesson.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in