2012-10-28, 14:33
Medlem
flextros avatar
Hej alla! Jag var lite snål när jag skapade min C: partition med endast 30 gb medans D: är på 900 Gb

Går det att rädda på något sätt? Har ca 400mb kvar på C: Går det att ta utrymme ifrån en annan partition med hjälp av ett 3handsprogram?

Eller jag bara krympa D: 100gb och sen formatera C: och göra den större och installera om Windows igen och endå ha kontakt med D:? Eller åker jag på att installera om allt?

Lite luddigt förklarat, men ni kanske förstår.
Citera
2012-10-28, 14:41
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
MiniTool Partition Wizard Home Edition is a free partition manager software designed by MiniTool Solution Ltd. Our partition manager supports 32/64 bit Windows Operating System including Windows XP, Vista, Windows 7 and Windows 8. Home users can perform complicated partition operations by using this powerful yet free partition manager to manage their hard disk. Functions include: Resizing partitions, Copying partitions, Create partition, Extend Partition, Split Partition, Delete partition, Format partition, Convert partition, Explore partition, Hide partition, Change drive letter, Set active partition, Partition Recovery.

http://www.partitionwizard.com/free-...n-manager.html
Citera
2012-10-28, 16:05
Medlem
Jag brukar använda detta program för att ändra partitionerna i Windows http://www.partition-tool.com/

det brukar fungera väldigt bra.
Citera
2012-10-28, 18:01
Medlem
TorrentLovers avatar
Inget slår GParted.
Citera
2012-10-28, 21:47
Medlem
Kristjans avatar
Fixa en usb disk, kopiera allt på D: till disken.
Formatera D: / ta bort partitionen. Utöka C: till den storlek du vill ha.
Skapa D: igen kopiera tillbaka filerna. Lätt som en plätt. Alla funktioner finns redan inbyggt i W7.

Good luck.

(glöm inte ta backup)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in