Citat:
Ursprungligen postat av czinn
Det är inte det faktum att resebyrån går i konkurs som är problemet (de har dock inte gått i konkurs ännu såvitt jag vet).
Nej jag såg det, vilket är lite underligt faktiskt...eller ja, det är VÄLDIGT underligt, eftersom det pratades om att dom inte hade betalat hyran för lokalen t.ex. så borde fastighetsägaren rimligtvis ha begärt henne/dom i konkurs. Om jag hade betalat 160.000 så hade JAG nog också försökt mig på det, att gå till kronofogden och hävda att jag har en fordran på bolaget (det kan man ju alltid göra). Väldigt underligt som sagt (men jag har absolut noll förtroende för Plus, så som jag ser det så är det inte alls omöjligt att det finns flera aspekter bakom det här som inte tas upp)
Jag hatar t.ex. "tycka synd om" vinkeln man har. Dom ("offren") bor i en lägenhet som jag gissar kostar runt 1.5Miljoner, Skypear med varsin iPad, och har 160.000 kr att betala bara sådär, så nog fan hade dom kunnat ta sig till Thailand om dom verkligen hade velat det..
Citat:
Begrunda detta istället: Trots att resebyrån gått dåligt i flera år så väljer ägaren att låna ut 600000 kr till sambons företag (en enskild firma där sambon nu är begärd i personlig konkurs, så sannolikheten att få tillbaka de pengarna är låg.. visste resebyråägaren inget om detta var på gång?)
Självklart, var och en står sig själv närmast. Man ser till sina egna behov först, allt annat vore ju naturvidrigt, så har man inte pengar till mat och hyra, så tar man dom pengarna som finns närmast till hands....(jag försvarar inte handlingen, men det finns inget att "begrunda"...)
Jag förstår inte varför man överhuvudtaget går till en sådan resebyrå!?
Borås är litet, 300meter därifrån har du stora seriösa resebyråer, där du kan betala med kort, och på så sätt skydda dig mot sådant här.
Citat:
Dessutom väljer ägaren plötsligt att öka sin lön med nästan en faktor 10 (okej, jag håller väl egentligen med om att hon ska ta ut vilken lön hon vill, men det är ändå intressant i sammanhanget).
Det finns mycket att säga om den här typen av småföretag som man hittar i var och varannan källarlokal. Jag skulle ju SNARARE säga att man borde reagera på att det INTE tagits ut någon lön under flera år....men man har inget problem med att hon fuskar med skatt och grejer så länge det inte drabbar en själv?
Du ser samma sak i "Fuskbyggarna" t.ex, hur många av dom som är med där tror du har betalat jobben svart!? Vilket aaaaaaldrig nämns...
Senast redigerad av AndersJoh 2013-04-16 kl. 13:39.
Senast redigerad av AndersJoh 2013-04-16 kl. 13:39.