Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-10-26, 11:55
Medlem
Xenios avatar
Hejsan!
Jag har ett litet problem, jag köpte för någon månad en en bärbardator hos en av våra återförsäljare i Sverige. När jag ägt datorn i ungefär en och en halv månad så går hårddisken sönder, nu till problemet.
På datorn så hade jag installerat Microsoft office 2010 och förlorade nu min "licens" som jag köpt.
Finns det något som jag kan göra för att få tillbaka koden, butiken påstod att jag skulle ha säkerhetskopierat koden innan hårddisken kraschade.

Xenio
Citera
2012-10-26, 12:04
Medlem
kimdah2002s avatar
Köpte du den online från microsoft så är det bara att kontakta dom och upge hur och när du köpte den så får du en ny licens. Köpte du den fysiskt från en butik så står licensnummret tryckt på cd'n
Citera
2012-10-26, 12:07
Medlem
Xenios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Köpte du den online från microsoft så är det bara att kontakta dom och upge hur och när du köpte den så får du en ny licens. Köpte du den fysiskt från en butik så står licensnummret tryckt på cd'n
Jag köpte den fysiskt, skall jag då kontakta microsoft eller butiken som jag köpte den ifrån? När jag kontaktar dem så anger jag licensnummret?
Tack!
Citera
2012-10-26, 12:37
Medlem
kimdah2002s avatar
Köpte du den fysiskt så fick du väl en kartong med licenspapper och ev en cd med också. Licensnummret står väl där i så fall eller hur fick du in licensnummret från början ?
Citera
2012-10-26, 13:34
Medlem
GoldEagles avatar
Brukar inte produktkoden stå på undersidan av datorn? Annars kan du leta upp någon torrent på tpb och ta en licensnyckel därifrån.
Citera
2012-10-28, 22:02
Medlem
Kristjans avatar
Knappade du in en licensnyckel första gången du startade office?
Isåfall är jag väldigt osäker på att du kommer få en ny licensnyckel av någon.

Har för mig att nyckeln räknas som ett värdebevis.

Men kika lite på följande:
http://support.microsoft.com/common/survey.aspx?scid=sw;en;1844&showpage=1

Länken längst ner

Lycka till
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här