Hej jag ska hjälpa en vän att sälja sin bil som har stått i 10 år. Efter att ha stått så länge var det lite som behövde fixas för att få igång den men i övrigt så är den i mycket bra skick. Jag var tvungen att byta bränslepump, bränslefilter och alla bränsleslangar, då de hade torkat sönder. Nya däck samt nytt batteri är också ordnat. Lite småpyssel är nog allt för att den ska vara i topptrim. Bilen är i stor sett rostfri och den är ombyggd. Vet ärligt talat inte vad som är gjort på den bortsett från sänkt tak och nya stolar. Jag har mycket bristfälliga kunskaper vad gäller WV men misstänker att en hel del är bytt och gjort på den vad gäller chassi och kaross. Har försökt att värdera bilen genom att kolla in annonser på nätet men det är svårt då mina WV-kunskaper brister och det finns många WVs i ett stort prisspann. Så all hjälp mottages tacksamt. Ska försöka besvara ev frågor om möjligt.
Nedan info från bilregistret samt länk till bilder.
(några thumbs trasiga, 6 bilder totalt)
http://imageshack.us/gal.php?id=rJmkmaOsnqSymaaR1ePNmw
Bilreg:
Fabrikat: VOLKSWAGEN 1500 LIM 113
Färg: GUL
Fordonsslag: PB
Fordonsår: 1967
Fordonsslagsklass: I
Senaste EU-regbevis del 1: Nytt EU-regbevis del 1 är ej utfärdat, det gamla beviset är giltigt.
Senaste EU-regbevis del 2: Nytt EU-regbevis del 2 är ej utfärdat, det gamla beviset är giltigt.
Fordonsstatus: Avställd (2003-05-06)
Tillfällig registrering: Nej
Antal ägare: 12
I trafik första gången i Sverige: 1967-02-21
Nedan info från bilregistret samt länk till bilder.
(några thumbs trasiga, 6 bilder totalt)
http://imageshack.us/gal.php?id=rJmkmaOsnqSymaaR1ePNmw
Bilreg:
Fabrikat: VOLKSWAGEN 1500 LIM 113
Färg: GUL
Fordonsslag: PB
Fordonsår: 1967
Fordonsslagsklass: I
Senaste EU-regbevis del 1: Nytt EU-regbevis del 1 är ej utfärdat, det gamla beviset är giltigt.
Senaste EU-regbevis del 2: Nytt EU-regbevis del 2 är ej utfärdat, det gamla beviset är giltigt.
Fordonsstatus: Avställd (2003-05-06)
Tillfällig registrering: Nej
Antal ägare: 12
I trafik första gången i Sverige: 1967-02-21