Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Det feministiska läser jag in i Norrköpings tidningar via "håll käften, var kvinna och lyssna på en man". Ungefär som att läkare och män resonerar på det viset. Det väsentliga med lite mer info blir ju att han är sjuk, och därmed inte alls bör likställas men män eller läkare i allmänhet.
Det är, såvitt jag förstår, precis så Fraenki själv uttryckte sig när han pratade med Asp. Jag har följt Fraenkis förehavanden ett tag och uppfattar det som att de flesta, såväl media som allmänhet, med skräckblandad förtjusning läser om en tvättäkta dåre som dessutom är läkare och själv måste klara av att vara professionell och bemöta och behandla sina patienter.
Jag har aldrig någonsin uppfattat det som att hans uttalande har tillskrivits vare sig läkare eller män i gemen. Även om det inte alltid skrivs att han är en fullblodsgalning (när han inte medicinerar, enl uppgift är han välfungerande när han sköter sin medicin) så vet de flesta lokaltidningsläsarna att så är fallet. Han är en följetong. Det är en sjuk människas ord. En rättshaverists ord. Ord från en person som har grava problem med myndighter och auktoriteter.
TS har på ett krystat sätt försökt göra jämställdhet av hans uttalande genom att fråga om polismannen (troligen åsyftas Fraenki?) -- bör kvinnor lyssna på män.