2012-10-26, 15:58
Medlem
Det feministiska läser jag in i Norrköpings tidningar via "håll käften, var kvinna och lyssna på en man". Ungefär som att läkare och män resonerar på det viset. Det väsentliga med lite mer info blir ju att han är sjuk, och därmed inte alls bör likställas med män eller läkare i allmänhet.
Senast redigerad av ManManne 2012-10-26 kl. 16:05.
Citera
2012-10-26, 16:14
Medlem
shoreditchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Det feministiska läser jag in i Norrköpings tidningar via "håll käften, var kvinna och lyssna på en man". Ungefär som att läkare och män resonerar på det viset. Det väsentliga med lite mer info blir ju att han är sjuk, och därmed inte alls bör likställas men män eller läkare i allmänhet.

Det är, såvitt jag förstår, precis så Fraenki själv uttryckte sig när han pratade med Asp. Jag har följt Fraenkis förehavanden ett tag och uppfattar det som att de flesta, såväl media som allmänhet, med skräckblandad förtjusning läser om en tvättäkta dåre som dessutom är läkare och själv måste klara av att vara professionell och bemöta och behandla sina patienter.

Jag har aldrig någonsin uppfattat det som att hans uttalande har tillskrivits vare sig läkare eller män i gemen. Även om det inte alltid skrivs att han är en fullblodsgalning (när han inte medicinerar, enl uppgift är han välfungerande när han sköter sin medicin) så vet de flesta lokaltidningsläsarna att så är fallet. Han är en följetong. Det är en sjuk människas ord. En rättshaverists ord. Ord från en person som har grava problem med myndighter och auktoriteter.

TS har på ett krystat sätt försökt göra jämställdhet av hans uttalande genom att fråga om polismannen (troligen åsyftas Fraenki?) -- bör kvinnor lyssna på män.
Citera
2012-10-26, 16:16
Medlem
Ok.
Senast redigerad av ManManne 2012-10-26 kl. 16:20.
Citera
2012-10-26, 16:41
Medlem
LaBoums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
En psykiskt sjuk människa med 200 anmälningar på sig trakasserar en polis bland andra ... och du undrar om han har rätt?

https://www.flashback.org/t1934436p11

Har man rätt att trakassera och hota människor? Är det din fråga?

Skall man lyssna på psykiskt sjuka inne i ett aktivt sjukdomstillstånd som driver dem till att trakassera sin omgivning?

Nej, jag tycker inte man skall ta det, man bör nog hantera dem via LVU eller RPV faktiskt.
Hur har han lyckats ha kvar sin läkarlicens?
Citera
2012-10-26, 16:55
Medlem
shoreditchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaBoum
Hur har han lyckats ha kvar sin läkarlicens?

Läs tråden micro113 länkar till. Man häpnar.

Och man förstår att han inte gör ett antifeministiskt statement när han uttrycker sig som han gör. Han är psykiskt sjuk och ogillar auktoritetspersoner. Det är vad det handlar om.
Citera
2012-10-27, 15:08
Medlem
MissFitt73s avatar
En del män har så dålig självkänsla och tror att deras manlighet sätts ur spel för att en kvinna igrågasätter saker och inte köper konceptet.
Män som uttalar sig såhär är bara svaga och sådana man ser ner på!
Citera
2012-10-28, 02:32
Medlem
birgerburgers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73
En del män har så dålig självkänsla och tror att deras manlighet sätts ur spel för att en kvinna igrågasätter saker och inte köper konceptet.

Du menar att du ser ner på alla svaga människor?
Citera
2012-10-28, 06:39
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birgerburger
Du menar att du ser ner på alla svaga människor?
HOn ser ner på schizofrena får jag det till? Som att inte det vore illa nog...
Citera
2012-10-28, 06:56
Medlem
Krafses avatar
Vad är det som läkaren är bestört över då? Det står ju ingenting om det. Jag vägrar köpa medias (myndigheternas) bild av händelsen förrän jag hört läkarens version, för det luktar (obs, stinker inte, utan luktar) smutskastningskampanj om detta.

Ja, jag är rättshaverist utav bara fan.
Citera
2012-10-28, 07:22
Medlem
shoreditchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krafse
Vad är det som läkaren är bestört över då? Det står ju ingenting om det. Jag vägrar köpa medias (myndigheternas) bild av händelsen förrän jag hört läkarens version, för det luktar (obs, stinker inte, utan luktar) smutskastningskampanj om detta.

Ja, jag är rättshaverist utav bara fan.

I inlägg 108 i tråden micro113 länkar till finns en länk till förundersökningsprotokollet. Han upplever sig ha blivit utsatt för (rättsliga) övergrepp av en namngiven polis samt av en åklagare. Ej av Asp personligen. För att få reda på vilka händelser Fraenki syftar på kan man läsa bakåt i tråden.

Smutskastningskampanj eller inte. Att han är psykiskt sjuk torde dock inte vara ifrågasatt av någon.
Citera
2012-10-28, 08:37
Medlem
Fuck.n.Rollas avatar
Tycker bara detta bekräftar hur dålig självkänsla majoriteten av poliser har! Blir poliser bara för att få känna sig mäktiga och starka.. Men så fort de börjar leka tuffa mot en person med lite pondus som dessutom står upp för sig själv så är det inte roligt längre och de går till tidningen och gråter ut..

Varför? För att de vet att de gjort fel från första början men deras självkänsla pallar inte den uppkomna situationen..

Helt rätt av läkaren, han borde örfilat henne också.. Fittluder
Citera
2012-10-28, 09:11
Medlem
Agamantums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73
Fast jag tror typ 99,9 % av männen ser ner på dig också, för att du har lite smått sjuka värderingar och dålig manssyn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in