2012-10-25, 11:56
Medlem
Definitivt en scam, fick detta mejlet imorse:

Jag har nu gjort alt i min power for att svartlista dig
samt din blogg kommer att forstaros ditt jalva luder hora
Skjut dig sjalv och gor oss andra en tjanst din lilla snor unge hora
tur man vet vart du bor ditt javla luder
Citera
2012-10-25, 12:10
Medlem
Ska jag polisanmäla eller vad tycker folket? Kanske blir värre vid en polisanmälan?
Citera
2012-10-25, 12:44
Medlem
namgrebs avatar
Den som härefter endast tänker dra iväg en oneliner om att det rör sig om en scam behöver inte besvära sig. Det är inte som om saken inte kommit upp redan.

Att trolla med henne är inte heller topic.

/MOD
Citera
2012-10-25, 12:57
Medlem
xDs avatar
Om hon nu skulle vara seriös, så låter det väldigt lustigt h*n drar in polisen och ställer till spektakel med så kort varsel. Troligtvis har du inget att vara orolig för TS. Var glad att du blev misstänksam innan du skickade över några pengar. Far iväg på din resa ensam istället! Kom ihåg, ha kul.
Citera
2012-10-25, 14:39
Medlem
sjpatriks avatar
Betala en flygbiljett via western union? Wtf, det är uppenbart ett försök till bedrägeri. Personen ifråga vill skrämma dig med att denna sk organisation har polisanmält dig. Ignonera detta och gå vidare.

Citat:
Ursprungligen postat av hoppiloppan
Ska jag polisanmäla eller vad tycker folket? Kanske blir värre vid en polisanmälan?

Du kan göra polisen uppmärksam om att ett bedrägeriförsök har skett, ge dem tillgång till personens mobilnr samt er sms och mailkonversation). En utredning blir nog svårt att få igenom om inget brott har begåtts.
Senast redigerad av sjpatrik 2012-10-25 kl. 14:49.
Citera
2012-11-03, 03:49
Medlem
Pozytywizms avatar
Jag var med om samma sak för 2 år sedan. Skrämmande likt det du berättade. Dom häll på och trakasserade mig i ett par dagar. Det var rätt jobbigt faktiskt. Totalt så kostade trakasserierna mig runt 2 veckor. Telefontrakasserier osv. Men sedan slutade dom när dom insåg att jag inte tänkte betala något.

Jag undrade alltid hur personen såg ut eller vad för sorts människa det var.
Såg en riktigt ynklig person framför mig..

Lycka till och betala inget!
Citera
2012-11-03, 03:52
Medlem
Pozytywizms avatar
http://www.backpacking.se/discussion/ShowPost.asp?PostId=356358
Det här stämmer bra in på den person som jävlas med dig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in