Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-10-24, 23:42
Bannlyst
Jag har märkt att det finns moderatorer som inte gör sitt jobb. Detta har jag märkt dels i Litteratur-kategorin och dels Film-kategorin. Jag ska förklara lite närmare:

I litteratur-delen av forumet finns det en särkild avdelning för "Egna texter". Där läste jag en novell skriven av en flashbackare, för att därefter läsa kommentarerna. Då såg jag att en flashbackare skrivit lite inlägg som inte hade någonting med novellen att göra; istället hade denne gått in på sin utbildning och olika fester denne besökt. Andra gjorde likadant, trots att detta inte handlar om vare sig novellen eller om litteratur över huvud taget. Trots att inläggen rapporterats för länge sen så ligger de fortfarande kvar och moderatorerna borde ju ha hunnit kika på det vid det här laget.

I olika trådar på filmdelen av forumet har flashbackare gått in på exempelvis filmkritiker, dvärg-sex och allt möjligt trots att trådarna inte har nåt över huvud taget med det att göra. Trots att inläggen rapporteras så tar det väldigt lång tid för moderatorerna att göra något åt det - om de nu åtgärdar trams-inläggen alls.

Vad beror allt detta på?
2012-10-24, 23:52
Medlem
eXtremos avatar
Har du kontaktat berörd moderator? Vad svarade vederbörande?
2012-10-25, 00:56
Medlem
Du tror inte moderatorerna har ett riktigt liv?
Eller tror du dom stter 24/7 på FB?
2012-10-25, 13:03
Medlem
Jag misstänker att det är en hel del RPs på en dag och att de har fullt upp.
2012-10-25, 14:50
Inaktiv Administrator
admin4s avatar
Hjälp oss gärna genom att rapportera inlägg som du anser bryter mot vårt regelverk.

admin4
2012-10-25, 15:26
Medlem
ICanHass avatar
Nu modererar jag inte berört delforum, men kan svara övergripande:
Vi moderatorer har inte det här som heltidsjobb, och sitter inte här dygnet runt. Precis som alla andra så har vi vanliga liv, och ibland tar det därför ett litet tag innan RPn behandlas. Anser man att ens rapporter blir ignorerade eller inte åtgärdade alls så är man självfallet välkommen att kontakta moderatorerna i det aktuella delforumet för en förklaring.
2012-10-25, 15:30
Medlem
AlltidPåverkads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandel-Karlsson
Vad beror allt detta på?
Kanske pga att du är mer "skitnödig" än de flesta moderatorerna i fråga så dessa inte tyckte att inläggen var helt uppåt väggarna åt helvete?

Rapportera igen och skriv en liten kommentar så får du kanske svar av berörda mod's.
Senast redigerad av AlltidPåverkad 2012-10-25 kl. 15:35.
2012-10-25, 17:40
Medlem
Wittgensteins avatar
Som sagt, rapportera de inlägg du anser bryter mot reglerna. Det postas en hel del text på Flashback och det är inte alltid vi hinner med att läsa allt.

/Moderator i Film.
2012-10-26, 09:00
Medlem
core_s avatar
Rapportera inlägg - direkta synpunkter på en moderators agerande/ickeagerande tas via pm med berörd moderator

Låst
/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in