2012-10-24, 21:20
Medlem
Såg samma sak på en tunnelbanestation för ett par dagar sedan. Ett gäng stod och puttade en a-lagare emellan dem och tvingade honom att "dansa" samtidigt som de hånskrattade, slutade med att de tog hans skor och stack. Sedan snackade de skit om hur de förödmjukat "den jävla svennen" på tunnelbanan, på arabiska, men min flickvän som är arab översatte åt mig.
Citera
2012-10-24, 21:20
Medlem
Combots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StuG
Det där var faktiskt lite kul. Läser man inte om 1900-talshistoria på högstadiet?
Och var han "klent byggd" skulle han snarast uppmuntrats till idrott. Sportfånar som ns var.

OnT så stod det i tidningen om stenkastning mot en 60-årig man i permobil häromdagen. Oddsen för ett spännande kulturellt möte är rätt låga men jag utesluter inte svenska dampungar heller.

Jo, en japan hade väl klarat sig även 1938, det gick lite snabbt där.

Men du förstår säkert poängen, om hur värdlös nazism är
Citera
2012-10-24, 21:46
Medlem
Klosetts avatar
Nej ta du är inte racist. Är så trött på att det begreppet slängs runt så lätt. En racist är en person som tror att någon res är bättre än någon annan. Det tror jag inte många svenskar gör innerst inne.
Man jan inte gata en person för hur den ser ut, vilken hud färg den har osv.

Sen att man kan bli arg på invandrare är en annan femma. Men en grupp svenska ungdomar hade nog kunna gjort samma sak.
Citera
2012-10-24, 21:50
Medlem
JamesTrombleys avatar
Har varit med om att a-lagare och uteliggare skrikit rasistiska glåpord till mina invandrarkompisar när de inte gjort ett piss för att förtjäna detta, så situationen kan utspela sig åt båda hållen.
Citera
2012-10-24, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combot

I Berlin 38 hade landet tvingat han på fötter och börja med träning samt diciplinära åtgärder. Det skulle hjälpt den människan på ett mycket bra sätt då han inte skulle ha ett val. Den ariska rasen skulle vara stark på alla sett även det broderliga. Ja tills de sista månaderna i Berlin då Hitler tyckte att det ariska folket inte var starkt nog denna epok och många inte var värdiga att leva vidare inkl han själv.

Nåja Nazism och hur deras syn på hur man ska leva förutom krig kanske fysiskt är bäst för en folkmängd. Men ack så tråkigt och deprimerande samhälle det skulle vara :P. Iaf om man går efter det huvudsakliga målet, så blir det sällan. Det kanske skulle va askul i ett fredligt nazist land om allt flöt på .
Senast redigerad av machine137 2012-10-24 kl. 21:56.
Citera
2012-10-24, 22:00
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combot

Mjo, men just i detta exempel så har vår brunskjortade vän en poäng; NS gjorde stor sak av sitt "sociala patos" där man till skillnad från det kapitalistiska klassamhället i Storbritannien eller roffar- och gangstersamhället i USA (som f ö kallades "plutokrati" i propagandan), brydde sig om fattiga och arbetslösa. Fast gud nåde dem om de var asociala.
Ex Vinterhjälpen (Winterhilfe)
http://www.dhm.de/lemo/html/nazi/innenpolitik/winterhilf/
affisch
http://www.dhm.de/lemo/objekte/pict/pli03466/index.html

Naturligtvis hade Vinterhjälpen särskilda märken och utmärkelser i god NS-anda:
http://www.dhm.de/lemo/html/nazi/innenpolitik/winterhilf/objekte.html

Joseph Göbbels om USA:
http://www.calvin.edu/academic/cas/gpa/goeb5.htm
Citat:
One is never sure which of two characteristics is more prominent in the American national character and therefore of the greater significance: naivete or a superiority complex. When for example they say things about our region, our surprise at their ignorance is surpassed only by annoyance at their stupid insolence. The less they know about a matter, the more confidently they speak. They really believe that Europeans are eagerly waiting to hear from them and follow their advice. They took our strategic decision not to discuss their shallow culture before the war as a sign of admiration. Their greatest technical accomplishments are refrigerators and radios. They cannot believe that there are cultural values that are the result of centuries of historical development, which cannot simply be bought.
...
Only in the U.S.A. could the wife of the president receive a thousand dollar honorarium at a charity gathering, and take the money without bothering to see if the gathering for the benefit of those injured in the war would thereby run a deficit.
...
The land lacks its own language, culture, and civilization. It has borrowed everything, generally debasing it by Americanizing it, never improving it. Americanization is a kind of kitschification that gives every cultural value an American stamp, turning a mature language into slang, the waltz into jazz, a work of literature into a crime story.

If the Americans lacked money, they would probably be the most despised people in the world. Superiority is nowhere as annoying as with them.
...
Their president is a demigod, though he led the nation into an economic catastrophe from which he saw no way out other than war.
...
The Jews have given their stamp not only to this city, but the whole of public life. The president is surrounded by Jewish advisors and his wife clears the way for her Jewish friends to enter the administration and war office.

Vad gäller MENA-attityder mot "svaga" så står inte utveckliungsstörda eller psykiskt sjuka högt i kurs där. En alkoholiserad otrogen i Dar Al Harb (Sverige) är sannolikt inte värd mer än en hund. (Hundar förresten - MENA-folkens relation till djur kanske är värt en egen tråd)
Senast redigerad av StuG 2012-10-24 kl. 22:17.
Citera
2012-10-24, 22:11
Medlem
LevaBhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlstad
Det är sällan jag blir griniga på invandrare men idag blev jag störtförbannad.
Stod på busstorget intill ett gäng invandrare när en gammal A-lagare stapplade förbi.
En sorglig skepnad, javisst men hur roligt är dagens Sverige typ?

Då börjar dessa invandrare att peka och skratta åt denna stackars eländiga människa.
Dessutom hade dom mage att vända sig mot mig för att även jag skulle instämma i deras förnedrande skratt.

Jag gick omedelbart därifrån med en arg uppsyn vilket fick invandrarna att snabbt vända sig om.

Hur hade ni reagerat? Så här i efterhand borde jag sagt att de borde ge f-n i att skratta åt en plågad svensk.

Är jag rasist när jag blir så här arg? Jag hoppas verkligen inte det för detta är nog första gången jag blivit arg på invandrare, undantaget när jag svettas framför "Efterlyst".

Nä...inte är det väl ok att förnedra redan förnedrade människor? Å andra sidan undrar jag som hade hänt detta fyllo om han bott i Berlin 1938?

Ville bara berätta om min reaktion och jag hoppas att om ni ser något liknande att ni vågar säga ifrån
vilket jag tyvärr inte fick ur mig.

MVH Carlstad

Då alkoholism klassas som sjukdom, så är det lika med att skratta åt en invalid.
Och det gör ju många. Lyteskomik är ju faktiskt näst roligast efter skadeglädje?

Till fakta, börjar bli lite orolig då jag hör många invandrare klaga på Sverige.
Om dom tycker det är så dåligt här, varför åker dom inte härifrån?
Kan det bero på att allt serveras på fat åt dom här?

Kan inte sätta mig in i deras situation här.
Men hade jag vart i deras situation tror jag att jag anpassat mig.
Men jag kan ha fel, den starke vinner!
Citera
2012-10-24, 22:16
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LevaBh
Om dom tycker det är så dåligt här, varför åker dom inte härifrån?

Du kan vara något på spåren. Tror knappast det är den nordiska naturen elle klimatet som lockar. Inte svenskarna som folk heller.

Sedan finns det ideologerna:
http://wikiislam.net/wiki/Dar_al-Harb
Citera
2012-10-24, 22:28
Medlem
LevaBhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StuG
Du kan vara något på spåren. Tror knappast det är den nordiska naturen elle klimatet som lockar. Inte svenskarna som folk heller.

Det lockar att va lite "rasistisk" i uttalandet men jag fattar inte varför
Man "biter handen som föder en".
Om jag ser till mig själv, så "tror" jag att jag i en situation där jag
Befann mig i en utrikisk stat, så hade jag anpassat mig fort som faan.

Angående anpassningen måste jag ge Norrmännen en eloge.
För i Norge (jag jobbar där ibland) så finns det inte en invandrare
Som pratar (bryter) på sitt modersmål. Alla "kultur norskar" snakker ren norsk.

OnT.
Jag tror att när "dom" är i en grupp, och känner att dom inte
kan bli utsatta så tar dom alla chanser att trycka ner de som är svagare,
då dom är uppfostrade att sätta sig själva på främsta plats.
Varg samhället är nog inte ett "Svenskt" påfund.
Utan ett låneord från Arabiskan så som "Hedersmord". Och "heligt krig".
Sitter och små ler nu.
Kram och god natt.
Leva Bh
Senast redigerad av LevaBh 2012-10-24 kl. 22:41. Anledning: Off topic
Citera
2012-10-24, 22:33
Medlem
Carlstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koppenberg
Bara det faktum att du själv använder det nedlåtande uttrycket a-lagare säger ganska mycket om vilken respekt du hyser för den här gruppen av människor.
Jamen då skriver jag "drogmissbrukare" istället. Känns det bättre för din del tro? Jisses...vad kallar du dessa människor för? Medborgare.....

MVH C.
Citera
2012-10-24, 22:39
Medlem
Carlstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LevaBh
Då alkoholism klassas som sjukdom, så är det lika med att skratta åt en invalid.
Och det gör ju många. Lyteskomik är ju faktiskt näst roligast efter skadeglädje?

Till fakta, börjar bli lite orolig då jag hör många invandrare klaga på Sverige. Om dom tycker det är så dåligt här, varför åker dom inte härifrån?

Kan inte sätta mig in i deras situation här.
Men hade jag vart i deras situation tror jag att jag anpassat mig.
Men jag kan ha fel, den starke vinner!

Varför är det så dåligt i Sverige? Sämre än i Irak eller Eritrea?

Jag skulle också ha anpassat mig men förmodligen blivit ihjälslagen...

Vem är starkast? Invandraren eller svensken?

MVH Carlstad (som just nu lyssnar på Sven-Ingvars live...)
Citera
2012-10-24, 22:41
Medlem
Pitschkas avatar
OnT: Många svartskallar som (huvudsakligen) rör sig i sina svartskalleförorter ser enbart losersvennarna som råkade (ingen disresprekt) bli kvar där. Denna sanning formar dem eftersom de ej har förmågan att förstå Världen/Sverige i något större perspektiv och tyvärr, fortfarande lyssnar på dom värderingarna som deras åldrande (och, i många fall utflyttade (med hjälp av en svartskalle med svensk, gratis, direktöversatt, si och så lokal och självklart landmannamässig mutad läkarlicens)) föräldrar som på sjukpenionsålderns höst föräldrar (huvudsakligen invandrade via från 68 - framåt) förkunnar ska stämma. Jag trodde verklighet att åtminstone att vid 3:e generationen de hade lärt sig, men nej...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in