2015-08-06, 10:37
Medlem
GL hade stort tålamod med hyresgäster som inte kunde betala för sig. Därav hyresskulder hos hyresgäster.
Citera
2015-08-06, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av findus73
Kalla känslig fakta för vilseledande information , tja det kan man ju göra det oxå. Tack för att du tagit dig tid å läsa mina tidigare inlägg

Hur kan vi vara säkra på att det är GL som skrivit det brevet ? Både MT å SL erkände ju i rätten att de förfalskat brev tidigare....SL tyckte ju att det var ok att förfalska pappas namnteckning då han förfalskat hennes tidigare.....

enligt en källa till mej så sluta rogsta folket att betala in Hyrorna när Gl vara "försvunnen"
snacka om att försöka komma billigt undan!!!
Citera
2015-08-06, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rispan
GL hade stort tålamod med hyresgäster som inte kunde betala för sig. Därav hyresskulder hos hyresgäster.
men dom måste ju dödsboet kunna driva in ? eller ialla fall ta upp vräkningen om pengarna inte kommer in?
Citera
2015-08-06, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shawish
enligt en källa till mej så sluta rogsta folket att betala in Hyrorna när Gl vara "försvunnen"

Citat:
men dom måste ju dödsboet kunna driva in ? eller ialla fall ta upp vräkningen om pengarna inte kommer in?

Det är bara för boutredningsmannen att driva in hyrorna, sända en sammanställning och krav på obetalda hyror. Med krav på ränta! Det är ju fordringar!

Hyresförhållanden regleras i 12 kap Jordabalken, (hyreslagen).
Citera
2015-08-06, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rispan

De bör kunna förvänta sig ett krav på obetalda hyror. Det är skäl för att säga upp hyreskontraktet när folk inte betalar hyran. Hyresskulden kvarstår också efter vräkning.
Citera
2015-08-06, 11:33
Medlem
findus73s avatar
Citat:

Jag vet att vissa av hyresgästerna jobbade åt GL och betalade på så vis hyran ....
Citera
2015-08-06, 11:55
Medlem
Citat:

Enl. säkra uppgifter fanns/finns hyresskulder på åtskilliga 10.000 tals kronor. De arbeten som utfördes var minimala mot den ursprungliga skulden. Det mesta finns fortfarande kvar. För att inte nämna obetalda el-räkningar. Varför bor de kvar? Vräkningar måste vara aktuella.
Senast redigerad av Jerkadal 2015-08-06 kl. 11:59.
Citera
2015-08-06, 13:36
Medlem
findus73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jerkadal
Enl. säkra uppgifter fanns/finns hyresskulder på åtskilliga 10.000 tals kronor. De arbeten som utfördes var minimala mot den ursprungliga skulden. Det mesta finns fortfarande kvar. För att inte nämna obetalda el-räkningar. Varför bor de kvar? Vräkningar måste vara aktuella.

Ligger väl på dödsboets å dess advokat att ta tag i . Men kanske inte det första man tänker på i denna soppan...

Allt beror ju på hur ett hyreskontrakt är utformat, ingår elen i hyran så är det en en sak annars ligger ju skulden på elbolaget.
Senast redigerad av findus73 2015-08-06 kl. 13:55.
Citera
2015-08-06, 14:53
Medlem
findus73s avatar
Citat:
Ligger väl på dödsboets å dess advokat att ta tag i . Men kanske inte det första man tänker på i denna soppan...

Allt beror ju på hur ett hyreskontrakt är utformat, ingår elen i hyran så är det en en sak annars ligger ju skulden på elbolaget.

Enligt uppgifter jag fått så har dessa hyresgäster även under flera år betalat för mycket el då en sommarbostad är inkopplad till samma slinga...
Senast redigerad av findus73 2015-08-06 kl. 15:20.
Citera
2015-08-07, 14:46
Medlem
Citat:
Enligt uppgifter jag fått så har dessa hyresgäster även under flera år betalat för mycket el då en sommarbostad är inkopplad till samma slinga...

Hur kan du säga att hyresgästerna betalt för mycket el, kontra sommarbostaden. Sommarbostaden används förmodligen endast under den ljusa årstiden. El-summorna som de fasta hyresgästerna har, är enl. information skyhöga och vissa av dessa fasta hyresgäster ligger flera år efter med betalning. Liksom vissa hyror.
Citera
2015-08-07, 15:45
Medlem
findus73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jerkadal
Hur kan du säga att hyresgästerna betalt för mycket el, kontra sommarbostaden. Sommarbostaden används förmodligen endast under den ljusa årstiden. El-summorna som de fasta hyresgästerna har, är enl. information skyhöga och vissa av dessa fasta hyresgäster ligger flera år efter med betalning. Liksom vissa hyror.

Som jag sa tidigare så ligger det på dödsboets advokat att ta tag i. Å som jag nämnde tidigare beror det på hur hyreskontraktet är utformat om elen ska ingå i hyran eller om skulden ligger hos elbolaget.

Det jag tycker är mer intressant är att vissa hyresgäster som Göran ej gillade hjälper SL på onekligen udda vis ihop med fd godeman/ nu boupptäckningsman.

Finns det skulder som är dokumenterade så kan de tas om hand korrekt av dödsboet och dess advokat.
Citera
2015-08-07, 16:26
Medlem
Citat:
Som jag sa tidigare så ligger det på dödsboets advokat att ta tag i. Å som jag nämnde tidigare beror det på hur hyreskontraktet är utformat om elen ska ingå i hyran eller om skulden ligger hos elbolaget.

Det jag tycker är mer intressant är att vissa hyresgäster som Göran ej gillade hjälper SL på onekligen udda vis ihop med fd godeman/ nu boupptäckningsman.

Finns det skulder som är dokumenterade så kan de tas om hand korrekt av dödsboet och dess advokat.

Sista gången jag träffade GL i Kalmar, Juli 2012, så framförde han bl.a. att hyresgäster i Stigtomta var skyldiga stora summor för både hyra och el. Jag tror mer på vad GL framförde till mig och inte vad du menar med att el ingår i hyran som vissa förmodligen inte ännu är betald. Skulden ligger hos GL p.g.a. att det endast finns en huvudmätare för ett antal fastigheterna på Ro-sta.
Är helt säker på att dödsboet via sin advokat kommer att kräva in dessa skulder, samt samtidigt avhysa hyresgästerna som inte gjort rätt för sig.
Senast redigerad av Jerkadal 2015-08-07 kl. 16:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in