Citat:
Ursprungligen postat av
katten80
Då kanske användaren äntligen lär sig någon gång.
BigFatCone
Så det är den verkliga anledningen till att man inte får någon information. Jag tror att ni redan nu har fult av användare som ska hävda sin rätt hela tiden redan nu. Ni har ingen anledning att behöva svara alla användaren om det ifrågasätter moderingen. Däremot är det inte mycket begärt att man får reda på att man gjort regeltramp. istället för att man ska behöva fundera över "Fick jag verkligen iväg det där inlägget? , "vad är det för hemlig moderator som inte gillar det jag skriver ".
Förövrigt kunde informationen om flashback hårda offtopicregler vara bättre . FB har betydligt hårdare OT-regler än andra forum . Säkert av bra själ men det vore bra om användarna fick reda på det istället för den hårda vägen via "tyst censur",
Om man behöver fundera på om inlägget har "gått iväg" är det något fel på en eftersom inlägget faktiskt postas så fort man klickar på "Skicka svar" alternativt så bör man fundera på att bara posta när man är nykter. Tror man att någon hemlig moderator är ute efter en så är man en foliehatt men man kan alltid kontakta en moderatorer som man har förtroende för och kolla med denna. Har man inte förtroende för någon moderator, ja då är det nog hos en själv som problemet ligger faktiskt.
Sen är grejen att jo, vi är tvungna att svara på PM som rör modereringen, it comes with the territory. Sen är det ju kanske inte helt svårt att förstå att om ens inlägg är raderat så har det brutit mot någon regel. Information som finns på flera ställen bara man tar sig tiden att kolla upp det.