2012-11-04, 19:33
  #61
Medlem
Tony Cliftons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diagoras

Hur länge till går det att lura i människor att detta är ett hållbart scenario?

Inte länge till. Max 5-6 år(och då är jag väldigt generös med tid. Troligtvis så kommer det att
ske snabbare än så). Den försämrade ekonomin och den eskalerande arbetslösheten
(samt möjligtvis en briserande bostadsbubbla) kommer vara strået som byter kamelens
rygg. Dom närmsta tio åren kommer att bli dom värsta, mest turbulenta, men även intressanta
och spännande åren i våra liv. Vad som sker därefter står skrivet i stjärnorna, vad vi däremot
kan vara säkra på är att mycket kommer förändras för alltid.
Citera
2012-11-04, 19:35
  #62
Medlem
Tony Cliftons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Dock skulle jag föredra en översyn av migrationspolitiken men den heliga kon får väl inte antastas på något sätt

Det kommer inte gå att fortsätta med den vansinnespolitiken
som pågår nu mer än några få år till, sedan säger ekonomin
stopp.
Citera
2012-11-04, 20:11
  #63
Moderator
Diagorass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony Clifton
Inte länge till. Max 5-6 år(och då är jag väldigt generös med tid. Troligtvis så kommer det att
ske snabbare än så). Den försämrade ekonomin och den eskalerande arbetslösheten
(samt möjligtvis en briserande bostadsbubbla) kommer vara strået som byter kamelens
rygg. Dom närmsta tio åren kommer att bli dom värsta, mest turbulenta, men även intressanta
och spännande åren i våra liv. Vad som sker därefter står skrivet i stjärnorna, vad vi däremot
kan vara säkra på är att mycket kommer förändras för alltid.

Kanske det. Jag tror dock inte att katalysatorn kommer vara någonting som händer i Sverige. Snarare tror jag att det kommer att hända något i Europa eller USA som kommer få återverkningar i Sverige. Om dollarn kollapsar eller euron går under så kommer Sverige drabbas direkt. Västvärlden kommer i alla fall om 5-10 år få se sig omseglade av Asien och vi måste helt enkelt inse att vi inte längre sätter agendan i världspolitiken.

När Asien återigen tar över som den ekonomiska motorn i världen så kommer vi kanske inse att vårt flummande i västvärlden med mångkultur, öppna gränser, överstatlighet och globalism inte genererar det som alla politiker hela tiden har trott. Vi har inte blivit rikare av EU, vi har inte skapat mer välfärd med massinvandring, vi har inte blivit mer toleranta med mångkultur.
Citera
2012-11-04, 20:19
  #64
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Problemet är enkelt löst : Begränsa sjukvården för folk över en viss ålder så lär både sjukvårdskostnader samt kostnader för pensioner sjunka drastiskt . Vips har vi fått både pengar samt bostäder ( Där löste jag 3 problem i ett svep )


Dock skulle jag föredra en översyn av migrationspolitiken men den heliga kon får väl inte antastas på något sätt


I en annan tråd föreslog jag att man skulle avföra läkemedel relaterade till hjärt-kärlsjukdomar från FASS, det skulle korta ner medellivslängden med ett par tre år och spara mycket i pensionspengar och sjukvård. De flesta svenssons är totalt ignoranta om sin hälsa och skulle inte märka det.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in