precis, varför ska alltid allt som innehåller mattematik och fysik anses vara intelligent
Tror man menar att det är skämt som handlar om saker som har stark korrelation med intelligens. På ett sätt driver dessa skämt med de som är intelligentare än andra.
Han vet vart han var. Annars blir det bara tråkigt.
Jag lägger bara till att fyrkantens sidor är 1m, så kan lite fler människor förstå skämtet.
Sen, för att lägga till lite.
The officer thinks that this peculiar response is grounds for a search, and he finds a dead cat in the trunk, and he says, “Do you guys know that there’s a dead cat in your trunk?” and Schrödinger says, “Well, I do now!”
Tolkar "intelligent" som motsats till dåliga ordvitsar och bobby-skämt, så här är mina bidrag (inte så nördiga alltså)
-What do we want!?
-More research into a cure for ADHD!
-When do we want it!?
-Let's play swingball!
Kanske inte jättekul, men intelligent på så vis att det är flera i följd
- Hur får man in en elefant i kylskåpet?
- Öppna dörren, tryck in elefanten, stäng dörren och lås.
- Hur får man in en giraff i kylskåpet?
- Man tar ut elefanten och trycker sedan in giraffen.
- Alla djur i djungeln var på konferens och diskuterade växthuseffekten, utom ett, vilket?
- Giraffen, den var ju i kylskåpet.
- Du försöker ta dig genom en djungel och kommer till en flod där det bor massvis med hungriga krokodiler. Det finns ingen båt och ingen bro, du kan inte svinga dig/hoppa över eller gå runt. Hur gör du för att komma till andra sidan?
Det var en gång Einstein, Pascal och Newton som var ute och lekte kurragömma.
Einstein sa:
-Jag räknar till 100 så kan ni gömma er.
Pascal sprang till skogs och gömde sig överdrivet bra.
Newton stod lugnt kvar framför Einstein. Han tog upp en krita ur fickan, böjde sig ner och ritade en ruta på marken på 1x1 meter och ställde sig i den.
När Einstein hade räknat färdigt och öppnade ögonen såg han direkt personen framför sig. Då ropade han omedelbart:
-Haha! Nu hittade jag dig, Pascal!
Aha.. Fattar fortfarande inte.. Vadå fick 1?? 1 vad?
Översätter du det till tyska så blir uttalet liknande "två tyskar blev en", eller "zwei Deutscher bekam eins", om mina kunskaper i tyska räckte till en korrekt översättning Jag ser inte riktigt det roliga i skämtet dock.
Meningslösa skämt brukar inte gå hem bland lågbegåvade har jag märkt.
T,ex;
Alla skator skrattar, men Birger Jarlsgatan skrattar ej.
Varför får inte jag pippa när wellpapp?
Alla barnen hette Lasse uton Karl, för han hette Anton.
I korthet var det så att en kille som skulle åka till Kanada från USA kontaktade Verizon för att få reda på vad han skulle få betala för att surfa där. Kundtjänsten sade att det som gällde var .002 cent/KB. När han kom tillbaka till USA debiterade de honom istället $.002/KB, och hävdade att det var samma sak. Finns ett par tragiska (men likväl roliga) telefonsamtal där han försöker få dem att förstå skillnaden!
Randall Munroe, ärkenörd och skapare av webcomicen xkcd.com, tyckte det skulle vara kul att driva tillbaka lite med Verizon.
Översätter du det till tyska så blir uttalet liknande "två tyskar blev en", eller "zwei Deutscher bekam eins", om mina kunskaper i tyska räckte till en korrekt översättning Jag ser inte riktigt det roliga i skämtet dock.