2005-11-15, 13:59
Bannlyst
BB Olivers kompis

Citat:
Ursprungligen postat av david_båth
Vem är egentligen Greven (ej den norska satanisten) som det snackas om titt som tätt.
Det är han som står och skrattar med ciggaren i munnen i Betson-reklamen. Han ska tydligen vara bäst i sverige på att festa typ.
Jag har inte hittat nån info. Jo, han är med i E-Types video Africa också.
Det är väl där man kanske har sett honom om man inte går ut och festar järnet.
Så, skriv det ni vet/hört om denne man.

Han umgicks med Oliver de Paris när han åkte ut ur BB. Han brukade vara med i tv-sändningarna då. Tror att dt var hans bästis eller ngt.
Citera
2005-11-15, 14:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av evolute
Jag tycker det är tråkigt. Att nu Carl-Willhelm avslöjar sitt rätta jag gör ju att alla inlägg han/hon skrivit blir meningslösa. Hade hon bara slutat med kommentaren att han måste ta hand om en gård i Argentina som han har köpt så kunde ju diskussionerna om CW:s äkthet fortsätta. Nu blev allt bara tråkigt.

Sensmoral: har ni inte tillräckligt mycket disciplin för att genomföra en blåsning utan att tala om för folk att det är en blåsning så kan ni låta bli. Nu är CW bara ett troll. Innan var han med 95 % sannolikhet ett troll. De där 5 % gjorde hela skillnaden.
Känner du dig sviken, lurad och bedragen?
Som att du köpt av en fin bil av den där fräsige killen i elvisfrisyr, fina byxor och skjorta som bröt på finska?
Citera
2005-11-15, 14:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av evolute
Men tycker du inte samtidigt att det är tråkigt att veta? En stor poäng med CW var ju tanken att han kanske existerade.

Nja. Det är som att säga: "Hellre lycklig och ovetande än allvetande och olycklig". Jag vill veta hur det egentligen ligger till med NWO, ZOG och Illuminati även fast det får mig att må dåligt. Jag vill veta sanningen, vill inte du?
Citera
2005-11-15, 16:27
Medlem
evolutes avatar
Jag vill veta sanningen om saker som betyder något. CW var bara underhållning.
Citera
2005-11-15, 18:31
Medlem
skgs avatar
Otippat?

Faan, om det nu är så att CW bluffat hela tiden så var den en bra bluff, men en tråkig sådan! Kommer ju att sakna inläggen en smula

Fattas bara att Herr "Tycker du inte om mina kärleksförklaringar öfver PM?" också är en fejk med alla sina jävla F överallt!

Citera
2005-11-15, 19:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Willhelm
Mitt tips är det där kvinnan var en ren bluff. Någon fattig assistent på produktionsbolaget som fått sitta där i lånade kläder och läsa ett manus. Hon sa så dumma saker, en av de tydligaste karaktärsdragen bland riktig överklass är man besitter en extrem självinsikt och att man faktiskt kan uttrycka sig ödmjukt vid behov (självklart inte uppriktigt, men det är ju en helt annan sak) . "Du är inte som de andra barnen" ingår liksom i uppfostran och är därtill en förklaring till det von-oben perspektiv som som dessa bluff-människor (de s.k bratsen) lyckats identifiera och försöker efterlikna utan god uppfostran, grundmurad självsäkerhet och förmåga att mästra olika sociala situationer. Du är inte överklass om du är uppvuxen i Sollentuna och råkat festa några gånger på ett ställe som besöktes av prinsessans kusin någon gång runt -99.

Vidare - visst finns det ett karektistiskt överklass-manér, särskilt inom de grupper som varit de ursprungliga modellerna för de urusla copycats som ni nu förfaras över. Exakt vad det består av tänker jag dock inte avslöja, men har ni träffat någon så brukar ni veta om det....

....och därmed så har Carl-Willhelm nu skrivit 2000 inlägg på Flashback. Det är en fin och bra siffra, och Carl-Willhelm lämnar nu Flashback för att aldrig mer återvända. Detta blir således hans sista inlägg och i samband med det har jag lovat att avslöja ett antal saker om Carl-Willhelm. Lite passande att det blev i den här tråden.Som I-S med flera kan intyga har Carl-Willhelms försvinnade varit annonserat i förväg.

Carl-Willhelm är en helt skapad karaktär var ursprunglia syfte var att svara på inlägg med en löjlig form av svenska, alltid inledd med "ehuru". Släkten "von Pöken" existerar inte, varken i den svenska adelskalendern eller i den tyska.
Han har ingen våning på Strandvägen, inget hus i St. Tropez eller någon herrgård i Sörmland. Många av hans synpunkter har varit till för att enbart provocera men debatterna i juridik och I&I har jag försökt att föra med saklighet och skarpsinne. Vidare bör ni fästa viss vikt vid Carl-Willhelms uppgifter om brats, överklass, Peder Fogstrand och allt som rör den världen, då jag anser att jag har ganska gott på fötterna i just det ämnet. Särskilt gott på fötterna annars, ekonomiskt eller vad avser stamtavla har jag inte.
Jag som har skrivit Carl-Willhem är tjej, 24 år och bosatt i Uppsala. Tack för mig.
/CW
Jag kommer sakna dina underhållande, men korkskalliga inlägg!

En perfekt "cover up" vore väl om Carl-Willhelm med "ett skratt" i sitt sista inlägg hittar på att han är en "24årig tjej från Uppsala"? :smart:
Citera
2005-11-15, 19:22
Medlem
trass avatar
Sedan finns ju varianten att CW visst finns på riktigt och att bara det sista inlägget var en fejk. Men det kanske man ska ta i konspirationer.

Edit: Rob Roy var en minut före med exakt samma tanke.
Citera
2005-11-15, 20:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tras
Sedan finns ju varianten att CW visst finns på riktigt och att bara det sista inlägget var en fejk. Men det kanske man ska ta i konspirationer.

Edit: Rob Roy var en minut före med exakt samma tanke.
Tankeöverföring? Det är klart vi har rätt!
Citera
2005-11-15, 20:39
Medlem
trass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rob Roy
Tankeöverföring? Det är klart vi har rätt!

Jag tror det. Stilistiken känns inte karaktäristisk för en 24-årig kvinna, och den är så konsekvent genomförd att jag tvivlar på att man kan hålla en fejk i 2000 inlägg.

Eller så är CW en bluff iscensatt av en man. Kanske Peder?
Citera
2005-11-15, 20:45
Medlem
skgs avatar
Inte dåligt, nu kommer vi in på konspirationsteori också
Citera
2005-11-15, 20:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tras
Jag tror det. Stilistiken känns inte karaktäristisk för en 24-årig kvinna, och den är så konsekvent genomförd att jag tvivlar på att man kan hålla en fejk i 2000 inlägg.

Eller så är CW en bluff iscensatt av en man. Kanske Peder?
"En 24-årig kvinna från Uppsala"?

Knappast!!!
:smart:
Citera
2005-11-15, 20:51
Medlem
trass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skg
Inte dåligt, nu kommer vi in på konspirationsteori också

Skoja inte, det här är allvar. Jag har influensa idag. Tröstar mig med konspirationer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in