2012-10-14, 20:39
Medlem
Hej!
Jag hade oskyddat sex med en kille (kondomen sprack ) och var därefter och testade mig, 8 dagar efter. Fick beskedet om att jag inte hade klamydia. Nu är det dock så att de senaste veckorna har jag inte luktat så gott där nere och undrar om det kan vara så att jag har klamydia iaf. Har aldrig haft dessa besvär innan, därför jag undrar. Jag ska förmodligen gå och testa mig igen för säkerhets skull men för att lugna mina nerver och för att jag allmänt undrar.

Kan det vara så att jag har klamydia iaf även om jag var och testade mig negativt åtta dagar efter? På internet har jag läst allt ifrån att man ska vänta 1 vecka och framåt..

Help, please?
Citera
2012-10-14, 20:41
Medlem
Denoms avatar
Ett klamydiatest kan visa falskt negativt, så gå och testa dig om du är orolig.
Citera
2012-10-14, 20:43
Medlem
cybergrodans avatar
Du borde kanske gå och testa dig igen om en vecka eller något. Sen behöver det ju inte vara klamydia heller, det kan ju vara något annat? Jag tror inte att det är någon fara, ring sjukvårdsupplysningen eller gå till UM/VC
Citera
2012-10-14, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Ett klamydiatest kan visa falskt negativt, så gå och testa dig om du är orolig.

Ja jag vet, men jag menar just om det skulle vara att det var 8 dagar efter som gjorde risken större att det visade negativt?

På ungdomsmottagningen jag går säger dom 10 dagar. Som sagt, internet säger allt från 7 och vissa säger att man måste vänta upp till 3 veckor för ett tillförlitligt resultat.

Jag tycker inte det borde vara så stor skillnad på 8 och 10 dagar?!
Citera
2012-10-14, 21:23
Medlem
Roxanas avatar
E&S - Medicin och hälsa /mod
Citera
2012-10-14, 21:40
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fundersam01
Ja jag vet, men jag menar just om det skulle vara att det var 8 dagar efter som gjorde risken större att det visade negativt?

På ungdomsmottagningen jag går säger dom 10 dagar. Som sagt, internet säger allt från 7 och vissa säger att man måste vänta upp till 3 veckor för ett tillförlitligt resultat.

Jag tycker inte det borde vara så stor skillnad på 8 och 10 dagar?!
Du kan få ett falskt negativ ändå. Därför bör du gå och testa dig igen om du är orolig.
Citera
2012-10-15, 19:20
Medlem
Risken för att du trots allt skulle ha Klamydia om du testats negativt 8 dgr efter oskyddat sex är liten, under förutsättning att provet tagits på ett korrekt sätt. Men är du orolig är det lika bra att du testar dig igen! Finns ju även andra ovanligare sexuellt överförbara infektioner.
Citera
2012-10-15, 20:09
Medlem
pokereves avatar
[quote]
Citat:
Ursprungligen postat av fundersam01
Hej!
Jag hade oskyddat sex med en kille (kondomen sprack ) och var därefter och testade mig, 8 dagar efter. Fick beskedet om att jag inte hade klamydia. Nu är det dock så att de senaste veckorna har jag inte luktat så gott där nere och undrar om det kan vara så att jag har klamydia iaf. Har aldrig haft dessa besvär innan, därför jag undrar. Jag ska förmodligen gå och testa mig igen för säkerhets skull men för att lugna mina nerver och för att jag allmänt undrar.

Kan det vara så att jag har klamydia iaf även om jag var och testade mig negativt åtta dagar efter? På internet har jag läst allt ifrån att man ska vänta 1 vecka och framåt..

Flytningar? Iså fall vilken färg? Hur lukar det?
Svider det?

Kan vara svamp.
Citera
2012-10-15, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalaskalas
Risken för att du trots allt skulle ha Klamydia om du testats negativt 8 dgr efter oskyddat sex är liten, under förutsättning att provet tagits på ett korrekt sätt. Men är du orolig är det lika bra att du testar dig igen! Finns ju även andra ovanligare sexuellt överförbara infektioner.

Ja det känns ju som att åtta och tio dagar inte borde ge så stor skillnad? Var iaf och testade mig idag så vi får väl se vad det ger för resultat..
Citera
2012-10-15, 21:17
Medlem
[quote=pokereve]
Citat:

Flytningar? Iså fall vilken färg? Hur lukar det?
Svider det?

Kan vara svamp.

Svider inte, flytningarna är inte annorlunda. Dock luktar det lite annorlunda.. vart såhär en gång innan men då hade jag ingen könssjukdom utan då försvann det bara av sig självt...
Citera
2012-10-15, 21:34
Medlem
Klamydia är sneaky i den mån att du faktiskt sällan får några symtom alls. Testa om dig, men det här låter mer som en liten obalans i bakteriefloran än någon könssjukdom.
Citera
2012-10-15, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LingonGrovan
Klamydia är sneaky i den mån att du faktiskt sällan får några symtom alls. Testa om dig, men det här låter mer som en liten obalans i bakteriefloran än någon könssjukdom.

Hoppas verkligen det. Nojjar ju dock eftersom jag aldrig har haft nån sån obalans innan :/ Ahja..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in