2012-10-14, 20:37
Medlem
Frank-Castles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsBean
Har han hämtat sig nu, och får behålla mat och vatten så skulle jag avvakta.

Katter som går ute kan avmaskas, men endast när de är fullt friska.

PS, tempen på katter och hundar måste tas med termometer i ändtarmen.
Du kan inte avgöra då din näsa om du har feber - det funkar inte på djur heller...

Säkerligen inte, men något undermedvetet säger att det _åtminstone_ är ett bra tecken
Citera
2012-10-14, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frank-Castle
Du har fått flera bra råd redan och jag tycker du rådgör med vet. men jag ville bara nämna att katter inte ska äta mjölk eller mjölkprodukter då de inte tål laktos, köp laktosfri mjölk eller grädde om katten gillar mjölk. Symptom på laktosintollerans kan ju vara olika och det du beskriver låter inte riktigt som det, om du inte visste det innan så vet du det nu. Lycka till med katten och hoppas den tillfrisknar.
Citera
2012-10-14, 21:15
Medlem
sunnyljungs avatar
Så skönt att katten blivit bättre!
Om han nu äter, dricker, kissar och gosar som vanligt så verkar det inte vara någon panik med veterinär.
(Har du sett om han fortfarande har diarré?)

Om det vore min katt så skulle jag avvakta, men hålla extra koll på hur han mår över natten
- men det antar jag är precis vad du gör...

Lycka till och hoppas att katten fortsätter tillfriskna!
Citera
2012-10-15, 01:03
Medlem
Låter bra att den äter och kissat Min tanke är att det kan bero på att du byter foder för ofta. Tänkte du skrev att du köpt lite olika påsar av torrfoder. Katters magar är ganska känsliga så ska man byta från ett foder till annat bör man blanda ut det gamla med det nya sakta. Kanske 25/75 i några dagar/en vecka, sen 50/50 osv. Annars kan de bli dåliga i magen.

Men det är mycket möjligt att han ätit något olämpligt. Småttingar brukar ju ha svårt att låta bli. Finns en del växter som är giftiga för katter, kanske nåt sånt? Finns en lista här: http://www.agria.se/katt/artikel/farliga-vaxter-for-katten

Fortsätter katten må bra så kan du nog vara lugn.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in