Citat:
Ursprungligen postat av Vinicius
Eftersom man har förstört adeln, monarkin, svenska kyrkan, sekulariserat hela samhället så griper jag helt enkelt ta i den lilla skärva som finns kvar av Sverige nämligen monarkin (även om den har en tämligen urvattnad form).
Frågor som jag brukar ställa mig är följande:
Vad särskiljer Sverige från andra länder?
Kommer jag någonsin känna att Sverige delar mina värderingar/världssyn?
Svaren brukar bli följande (i koncis form):
Inget
Nej
Jag känner att jag börjar bli OffTopic så jag avslutar med följande:
Det finns inte något parti som delar mina värderingar och därför kommer tyvärr Sverige inte föras i den riktning jag vill. Jag är nästan helt säker på att Sverige aldrig någonsin kommer få ett konservativt styre, ifall det ändå skulle ske är de förändringar som har gjorts ändå irreversibla. Vad ska man göra?
Den lilla skärva som finns kvar av Sverige är större än monarkin. Svenskarna finns kvar. Våra traditioner finns kvar. Men visst, allt som håller ihop oss som grupp är under upplösning och aktivt nedbrytande. Jag skulle inte vilja att påstå att man bröt ner adeln som en politisk handling - Det är en väldigt uråldrad tradition generellt. Däremot så har vårat land brytits ned aktivt under decennier med sekulariseringen, gay-lobbyn och den massiva omflyttning och import av människor utifrån Europa. Nu plockar man bort svenska sånger på skolavslutningar, och menar att barn inte ska få ha julavslutningar i kyrkan för det är kränkande. Samtidigt massimporterar vi muslimer, tillåter byggen av moskeer och sponsrar muslimska föreningar och organisationer med skattepengar.
Om du inte hittar något parti som delar dina värderingar, så kan du antagligen hitta
någon form av parti/organisation som har närliggande värderingar, där vissa kanske har precis samma värderingar som du har. Jag delar mycket, eller det mesta, av dina värderingar. Det finns dock mycket som gör att jag anser att "konservatism" inte löper hela vägen ut. Skulle Sverige sett ut som det gjorde för 50 år sedan, skulle jag kunna
sett konservatism som en bra ideologi. Men tänk på dagens läge, och svara på följande fråga:
Finns det något mer att bry sig om än adeln, kyrkan och monarkin?
Vad spelar de, kortsiktigt, för roll när svenskar mördas, gruppvåldtas och misshandlas av utländska invandrargng? Vad spelar de för roll när vi massimporterar hundratusentals med människor från mellanöstern och Afrika? Skulle ett samhälle vara värdigt för dig, om adeln fanns, monarkin existerade och kyrkan rådde - Men 80% av befolkningen var utbytt till icke-Europeer och, exempelvis, muslimer? Titta på Storbritannien, där man hyllar och uppmärksammar monarkin - Det är fantastiskt. Men vad spelar det för roll, när knappt 40% av människorna i London är britter, och när samhället rasar samman i stort?
Vad ska man göra? Det är en bra fråga. Om du känner att du bryr dig och brinner för ditt land/samhälle/din fråga, så hoppas jag att du hittar ett sätt att arbeta för din sak. Som sagt, har du tittat på några organisationer/partier?
Här är ett klipp, för övrigt, jag kan rekommendera. De pratar om konservatism.
http://www.youtube.com/watch?v=TYi1KROlQqA
http://www.youtube.com/watch?v=pU2JQnPfZCs (del 2)