2012-10-14, 05:09
Medlem
Vill passa på att varna er för Inrego.
Historien är följande:
Såg en annons på deras hemsida gällande en MacBookPro-dator som verkade lockande.
Tog kontakt med Inrego och gjorde upp om ett köp av en MBP-Pro 17".
Allt okey så långt!
Hämtade min MBP enligt deras spec i7 2,2Ghz 750GB HDD osv.
Vid uppstart visade sig MBP´n vara en i5 c2d 2,53GHZ 500GB HDD osv.

När Inrego kontaktades om detta problem, (vi kallar honom Kim) försäkrade han att man inte skulle
känna sig lurad. Dom skulle kolla upp detta och lösa eventuella problem.
Här sitter man nu tre veckor senare, 22 mil senare, och är rätt så bitter på deras kundhantering.
Blev tvungen att ta ledigt från arbetet för att returnera deras felaktiga MBP för att inte bli debiterad
för denna, då man inte kunde möta mig prismässigt gällande eventuellt fördelaktigt köp som kompensation av levererad maskin. Detta trots att Inrego gjort fel!
Hur man sköter sina kunder har Ni fått en aning om.

Kan bara varna för detta företag eftersom vi kunder tydligen får skylla oss själva om vi skulle lita på dom. Skulle rekommendera er att lyssna på "Svordomsvisan" med Magnus & Brasse för att förstå hur jag känner.
Och till Inrego kan jag bara gratulera till en usel recension som räcker livet ut!!
Citera
2012-10-14, 05:51
Medlem
Snacks avatar
Att de inte är noggranna med inventariet stämmer, jag fick en DVD-brännare även fast datorn inte annonserades med det. Annars rätt grejer. Gå till konsumentombudsman, konsumentverket och se till att de inte slinker undan.
Citera
2012-10-14, 07:47
Bannlyst
Du kan även lägga upp varningen här http://www.fairshopping.se/
Citera
2012-10-14, 10:48
Medlem
tzjs avatar
Hårdvara - Mac ·····» Företagsskvaller
/mod.
Citera
2013-06-05, 10:52
Medlem
Camcalderons avatar
Fick du datorn utbytt TS?
Senast redigerad av Camcalderon 2013-06-05 kl. 10:54.
Citera
2013-06-05, 11:14
Medlem
Mullrets avatar
Handlat massor på Inrego. Fått extra pinaler gratis, exempelvis minne. Snabb leverans, bra priser. Misstag kan alla göra, du har fått mer processor, men mindre disk. En skitsak som man inte behöver gnälla över tycker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in