Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-10-12, 18:26
Tycker detta borde vara tillåtet utan att man ska riskera varning. Alltså små vitsar som livar upp en tråd. Måste moderatorerna vara så nitiska när det gäller 0.03? Det är väl inte Nordkorea som Flashback försöker efterlikna? Vitsarna ska givetvis ha med trådens ämne att göra, annars är det inte kul.

En liten vits sabbar inte en hel tråd!
Citera
2012-10-12, 18:28
Medlem
vivalarevolucions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Tycker detta borde vara tillåtet utan att man ska riskera varning. Alltså små vitsar som livar upp en tråd. Måste moderatorerna vara så nitiska när det gäller 0.03? Det är väl inte Nordkorea som Flashback försöker efterlikna? Vitsarna ska givetvis ha med trådens ämne att göra, annars är det inte kul.

En liten vits sabbar inte en hel tråd!
Kan du ge exempel på en "vits"?
Citera
2012-10-12, 18:33
Citat:
Ursprungligen postat av vivalarevolucion
Kan du ge exempel på en "vits"?
T.ex det senaste jag fick en varning för (dock har jag inte bestridit den), var i nån tråd om Hemulen, som skriver följande på sin hemsida:

Citat:
Uniformerade och beväpnade fascister bröt sig in och stal hela Hemulens lager samt datorer och personal. De kunder som betalat via BankGiro uppmanas att kontrollera den mail de beställt ifrån. Hemulen ber ödmjukast om att inte få några mail förrän klartecken har givits.
Jag skojade till det o frågade:

Citat:
Stal de personalen?
Citera
2012-10-12, 18:44
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
En liten vits får inte en hel tråd att haverera, det är helt sant. Problemet är bara att det sällan stannar vid en enda vits, utan om en användare ser att någon annan får vitsa loss, så är det lätt att nästa hakar på, och sen kan man som moderator inte riktigt klaga på folk om de aldrig fått en chans att veta var gränsen går.

Samma sen om man tillåter det i en tråd, hur ska då användarna veta att det inte är okej i nästa?

Mellan olika forum på Flashback är det dock olika högt i tak, och det är något som till stor del styrs av hur pass bra de användare som brukar besöka ett specifikt forum klarar av lite större frihet under ansvar. I den här delen av forumet är det nästintill nolltolerans eftersom det har visat sig att det inte går att släppa efter det minsta utan att det spårar ur, men andra forum kan man tillåta rätt mycket lustiga kommentarer utan att trådarna förstörs och då är det en situation man föredrar då det lättar upp läsningen lite.
Citera
2012-10-12, 18:46
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
T.ex det senaste jag fick en varning för (dock har jag inte bestridit den), var i nån tråd om Hemulen, som skriver följande på sin hemsida:

Jag skojade till det o frågade:

Om jag skulle starta en tråd där jag seriöst ville diskutera något ämne skulle jag bli förbannad om någon jävla tramspelle skulle komma in och "vilja liva upp det". Det är också därför regeln om 0.03 finns. Tänk om alla skulle hålla på som du och "skoja till det", då skulle inte någon diskussion och debatt kunna föras och den yttrandefrihet som forumet står för skulle omintetgöras.
Citera
2012-10-12, 19:01
Medlem
UgLyBastards avatar
drar man BARA en vits å inte tillför ett skit så ska man hålla snattran.
skriver man ett inlägg å drar ett skämt i det, så är det ingen somhelst fara för varning.

OT å trams, som en vits om ämnet i sig, utan mer att tillföra, varning, tycvker jag, och så är det
Citera
2012-10-12, 19:30
Bannlyst
Att dyka upp i en tråd och skriva 3-4 ord som en vits, är det nödvändigt?
Citera
2012-10-12, 21:05
Medlem
wilmingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FriedrichvonHayek
Nej det är ingen vits!
Nu blir du väl varnad som fan av ett helt koppel moderatorer, trots att det var ett väl avvägt skämt.

Jag tycker precis som Mulla Krekar. Jag har blivit varnad för saker som jag absolut inte borde ha blivit varnad för och detta har inte ens rört sig om egentliga skämt utan detta att det har funnits en viss underliggande ironisk syrlighet i mitt inlägg som är menad att finnas där så som ett vapen i argumentationen. Moderatorn har sedan , misstänker jag, snabbläst inlägget, inte fattat vad där egentligen står och sedan mot bättre vetande (men helt i enlighet med sin egen förståndsnivå) givit mig en varning. Till saken hör också att över och under ett av inläggen där jag blev varnad för 0.03 var det fullt av andra inlägg med uttjatade och poänglösa skämt , men dessa fick minsann stå kvar.

Det är med moderatorer som med plitar på kriminalvårdsanstalterna; många kan inte motstå frestelsen att utnyttja maktövertaget till att få ur sig lite aggressioner när dom har en dålig dag. Nu åker jag väl på varning för det här...suck.
Citera
2012-10-12, 23:13
Ni är uppenbarligen väldigt tråkiga och ointelligenta. Drar man en vits i ett inlägg är det säkert okej, så länge det inte ges för mycket tyngd eller är som sagt värdelöst tråkigt. Eller om man drar en one-liner vits med uppenbar punchline, då borde det säkert också vara okej. Så länge det, typ, stannar där - och folk inte börjar SM i "ägande". Så, detta inlägg är inte sponsrat av mig, då det är otroligt tråkigt skrivet och ointressant, men jag belyser, tror jag, iaf det du vill ha svar på.

Bli mer rolig!
Citera
2012-10-13, 00:30
Medlem
Combots avatar
Precis som ÅG är inne på, så upplever jag det. I vissa forum är det
rätt skojfriskt, medan i andra forum är det mer (förmodat behövande)
nitiskhet.
Citera
2012-10-13, 00:48
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Man bör vara medveten om att det inte utdelas automatiska varningar för oneliners, även om de raderas. Personligen så skulle jag gissa att jag har en ratio på säkert minst 20 raderade inlägg per varning som delas ut, förmodligen mer.

Sen skiljer det sig säkert som sagt mellan olika forumdelar, och där kanske man bara kan lära sig den hårda vägen vart gränserna går.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in