Alltså, det är ju alltid bättre att ha en läkarkontakt när du slutar ta en medicin man ätit längre, eftersom det finns risk att du mår dåligt när du slutar. Men jag har själv ätit mirtazapin och även slutat med dom. Jag slutade cold turkey utan läkarkontakt och det var relativt smärtfritt. Fick inga psykiska påfrestningar förutom lite ångest, men väldigt mycket fysiskt. Konstanta och jätteintensiva "elchocker" genom kroppen som gjorde mig GALEN. Dock ska det tilläggas att jag slutade med _alla_ mina mediciner, inte bara mirtazipinet, så jag vet inte exakt vad gjorde vad. Fick ökade sömnproblem, mer ångest, elchockerna som nämnt (detta var absolut det jobbigaste), ryckningar i kroppen, total avsaknad av aptit (total verkligen), illamående, yrsel. Inget som inte var hanterbart dock. Allt försvann inom loppet av en månad, lite mer kanske. Svårt att säga.
Enda rekommendationen jag ger är att trappa ner, och jag vet inte exakt hur man gör detta då jag aldrig gjort det hehe, så det kan vara bra att ha en läkarkontakt så han eventuellt kan skriva ut det i mindre doser etc. Sedan kan det vara bra för din läkare att veta anledningen till att du slutar, och du kanske borde diskutera beslutet med din läkare. Men du vet bäst själv. Lycka till