2012-10-11, 22:22
Medlem
Jag är jättesugen på att köpa en katt. Problemet är bara det att jag bor i ett litet hus på mina föräldrars tomt ute på landet. Vi har sedan tidigare 2 katter tagna från ett katthem, men jag vill ha en egen kisse som jag kan ta med mig sen när jag får egen lägenhet.

Känner att jag inte orkar vänta på att skaffa egen katt då jag väntat i över ett år. Men hur går det att skaffa en ny katt när det redan "bor" två katter i huset?
Är det en dålig idé?
Citera
2012-10-11, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dackie
Jag är jättesugen på att köpa en katt. Problemet är bara det att jag bor i ett litet hus på mina föräldrars tomt ute på landet. Vi har sedan tidigare 2 katter tagna från ett katthem, men jag vill ha en egen kisse som jag kan ta med mig sen när jag får egen lägenhet.

Känner att jag inte orkar vänta på att skaffa egen katt då jag väntat i över ett år. Men hur går det att skaffa en ny katt när det redan "bor" två katter i huset?
Är det en dålig idé?

Det bästa är nog att skaffa en kattunge, med tanke på att dom lättare blir accepterade av dom katterna som redan bor hemma.

Jag hade en katt när jag skaffade nummer två, de första dagarna bråkade dom som fan och min första katt försvarade dess hem.. Nu är dom bästisar och är alltid med varandra 24/7.

Btw fick jag en kull med kattungar i förrigår
Citera
2012-10-12, 00:15
Medlem
InkMeBabys avatar
Tänk bara på vilket kön du väljer ifall de två andra katterna är okastrerade.
Citera
2012-10-13, 08:16
Medlem
Vi har två honkatter. Båda är steriliserarde och den äldsta katten har haft kattungar som hon födde på katthemmet. Så egentligen är jag inte så jätteorolig för henne, men den lilla katten är en riktig liten bitch.

Plus att hunden vi har försvarar våra katter och leker "livvakt". Lite därför jag undrar också om jag borde vänta eller om det är ok att skaffa katt nu.
Citera
2012-10-13, 13:06
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dackie

Är det en dålig idé?

Jag skulle nog vänta.
Visst går det att skaffa en katt nu men varför inte skaffa en eller två när du flyttar?
Ta gärna från katthemmet du också. Det är bra att ta hand om hemlösa djur.
Citera
2012-10-13, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Jag skulle nog vänta.
Visst går det att skaffa en katt nu men varför inte skaffa en eller två när du flyttar?
Ta gärna från katthemmet du också. Det är bra att ta hand om hemlösa djur.

Jag har en stor förkärlek till det katthemmet.
Dessutom tycker jag om att hjälpa både djur och människor. Har aldrig planerat att köpa en eller två katter från en uppfödare, eftersom det finns så många fina, mysiga små kissar som behöver ett nytt hem och en ny chans
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in