2006-05-21, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smurfgrodan
Gick upp på det berget ovanför idag, däruppe fanns så schakt. Undrar vart sträckningen på den tunneln går. Är det den som ansluter till den under Prästgårndsängen?

Valhallabadet? Vilket berg pratar du om?
Citera
2006-05-21, 09:06
Awaiting Email Confirmation
Burgårdsparken antar jag eller?
Citera
2006-05-21, 09:07
Valhallabadet?

Citera
2006-05-21, 09:08
Valhallabadet?

Citera
2006-05-21, 12:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Göte Borg
JAg kan gå om kring och kolla.... då jag pluggar på Komvuxdelen på Burgården och plåta efter det. Se om hon talar sanning...

Vet att Det finns olika nedfarter kring Mässan och vallhallabadet och Scandinavium. Men det är ju nedfater in till mässan samt Focus..... Och är enbart till för avlastning
Citera
2006-05-21, 17:12
Bannlyst
Ja, det är jämte ett dagis

Citat:
Ursprungligen postat av malmen76
JAg kan gå om kring och kolla.... då jag pluggar på Komvuxdelen på Burgården och plåta efter det. Se om hon talar sanning...

Vet att Det finns olika nedfarter kring Mässan och vallhallabadet och Scandinavium. Men det är ju nedfater in till mässan samt Focus..... Och är enbart till för avlastning

på andra sidan Valhallabadet; det är en parkering oxå. Därinne finns en port in under berget/parken.

Gå du och kika, Malmen 76; tror inte den porten har något med Mässan att göra...
Citera
2006-05-21, 20:59
Medlem
Citat:
då jag pluggar på Komvuxdelen på Burgården och plåta efter det. Se om hon talar sanning...

Leta här...

BILD

Borde vara intressant att kika på bygglovshandlingar mm när det gäller Bergakungens filmsalar i närheten. Har dom inte sprängt ner den anläggningen väldigt nära inslaget?

Trevlig film i 3D... -> LÄNK

Sidan 14 -> LÄNK

En annan länk i ämnet... -> LÄNK
Citera
2006-05-22, 02:46
Medlem
Citat:

Du hittar inget intressant vid Scandinavium eller Mässan. Men om du vill se en gratis hockeymatch eller kanske en konsert så kan du ta dig in i Scandinavium via mässans garage. Du behöver bara krypa under en grind och sedan hoppas att du harbättre fysik än vakterna så att du kan springa förbi dom in i arenan.
Citera
2006-05-22, 11:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mirek
Du hittar inget intressant vid Scandinavium eller Mässan. Men om du vill se en gratis hockeymatch eller kanske en konsert så kan du ta dig in i Scandinavium via mässans garage. Du behöver bara krypa under en grind och sedan hoppas att du harbättre fysik än vakterna så att du kan springa förbi dom in i arenan.
Ska ändå kolla upp området.. då vet jag att Grodan och Griffin är ena riktiga troll
Citera
2006-05-22, 17:39
Medlem
Coolcittes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirek

Går att ta sig in på annat sätt också. Gå in i porten som leder till bowlinghallen, men istället för att svänga till vänster in i bowlinghallen fortsätter man rakt framåt tills man kommer till en trappa som går neråt. gå in genom dörren där och du är i wallenstamhallen där te x frölunda indians tränar. precis när man kommit in i ishallen svänger man höger tills man kommer till en gång med en dörr. gå igenom där och man är inne i scandinavium. tyvärr tror jag man kommer ut vid spelarbåsen men är man snabb och teknisk tar man nog sig igenom där.
Citera
2006-05-22, 17:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Coolcitte
Går att ta sig in på annat sätt också. Gå in i porten som leder till bowlinghallen, men istället för att svänga till vänster in i bowlinghallen fortsätter man rakt framåt tills man kommer till en trappa som går neråt. gå in genom dörren där och du är i wallenstamhallen där te x frölunda indians tränar. precis när man kommit in i ishallen svänger man höger tills man kommer till en gång med en dörr. gå igenom där och man är inne i scandinavium. tyvärr tror jag man kommer ut vid spelarbåsen men är man snabb och teknisk tar man nog sig igenom där.
Glöm inte ha hockeyrören på er!!!!
Citera
2006-05-22, 17:55
Medlem
TSs avatar
Är det någon som vet vad porten in i landalaberget är till för? Den som ligger på brunnsgatan, riktning bort från linnéstaden mot landala/johanneberg. En stor port in i berget med ventilation en bit upp på berget, följer man dessutom gångvägen upp för berget ligger det en ovanligt stor telestation precis vid landalskolan/södra viktoriagatan (tror jag gatan heter).

http://img366.imageshack.us/my.php?image=dsc002995mq.jpg (porten)
http://img236.imageshack.us/my.php?image=dsc003015ga.jpg (porten från närmare håll)
http://img168.imageshack.us/my.php?image=dsc003028vo.jpg(ringklocka)
http://img236.imageshack.us/my.php?image=dsc003031sj.jpg (porten från ännu närmare håll)

EDIT* Elstation ska det vara inte tele.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in