2006-03-17, 16:08
Bannlyst
Judiska kapellet vid svingeln

Undrar hur långt under Sj:s spår den gamla gången går till berget Skansen Lejonet? Jävligt kul att se den gamla ritningen jag snart får på mailen
Citera
2006-03-17, 16:11
Bannlyst
Inser hur jävla långt

det är när man ser skylten; Orienteringskarta 300 m och sedan ser antal km till olika ställen nere i tunneln. Den nedgången vid Esperantopl_ÄR_cool!
Citera
2006-03-17, 17:09
Medlem
Truxas avatar
Herre gud pojkar....
Tror ni inte jag har humor då?

Jag har nämnt tunneln tidigare:
http://www.flashback.org/showthread.php?t=219667&highlight=gamlestadsv%E4ge n

Jag tänkte skicka PM, men tyckte att det nog var lika bra att skriva så alla såg...
Citera
2006-03-17, 17:23
Bannlyst
Ja, just den ja

Citat:
Ursprungligen postat av icarus_gbg
Vaddå, den som har tunnlar till alla större städer och alla militära anläggningar i Sverige?

Visst_ÄR_den fräck, och tänka sig att den förgrenar sig till både Kungälv, Utby, Pajala och Fredrikshavn.
Citera
2006-03-17, 17:26
Medlem
Truxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smurfgrodan
Visst_ÄR_den fräck, och tänka sig att den förgrenar sig till både Kungälv, Utby, Pajala och Fredrikshavn.

Du...?
Helt seriöst. Vad skall du göra under bangården?
Citera
2006-03-17, 17:38
Bannlyst
Vad jag skulle göra där??

Citat:
Ursprungligen postat av Truxa
Du...?
Helt seriöst. Vad skall du göra under bangården?

Ja, vad tror du?
Citera
2006-03-17, 17:48
Medlem
Truxas avatar
Citat:
Ja, vad tror du?

Bli överkörd av tåget?

Menar du att Statens Järnvägar har en hemlig gång in i fästningen,eller kan man enkelt och smidigt fira någons Barmitzvah på samma ställe, genom att knata upp genom en hemlig gång...?

Den ritningen skulle jag faktiskt kunna tänka mig att se!
Citera
2006-03-17, 18:08
Bannlyst
Sj

Citat:
Bli överkörd av tåget?

Menar du att Statens Järnvägar har en hemlig gång in i fästningen,eller kan man enkelt och smidigt fira någons Barmitzvah på samma ställe, genom att knata upp genom en hemlig gång...?

Den ritningen skulle jag faktiskt kunna tänka mig att se!

Vad har de med saken att göra? Jag skrev_UNDER_S-J: spår finns en liten smaskig gång som går_mellan_judiska kapellet och tvärsöver till det där höga komplexet du det som byggdes på 1600-talet
Citera
2006-03-17, 18:10
Medlem
Truxas avatar
Citat:
Vad har de med saken att göra? Jag skrev_UNDER_S-J: spår finns en liten smaskig gång som går_mellan_judiska kapellet och tvärsöver till det där höga komplexet du det som byggdes på 1600-talet

Såååå...?
Hur kommer man in där då?
Citera
2006-03-17, 18:14
Bannlyst
Det

Citat:
Såååå...?

kan du fundera på ;O) Om nu du är nyfiken så ring rabbin för kapellet, kanske han t o m, låser upp dörren för dig och bjuder på guidning om du har tur.
Citera
2006-03-17, 21:13
Bannlyst
Citat:
Såååå...?
eller så får du bli Jude.....
Citera
2006-03-17, 21:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av McB
Var det inte malmen76 som mumlade om danmarkstunneln?
eller drev med er om danmarks tunneln... Måste klargöra för smurfgrodan att det finns inte någon tunnel från Säve till Ka4. Dels på grund av att det är för mkt sank mark under jorden. Men dom kan transportera via Rya tunneln som går från Rya verket till Ka4 och in till stan...

efter ha hört mig för med folk som har jobbat på bergshangaren så har griffin rätt och jag fel... .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in