2014-03-21, 09:22
Medlem
golfpapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fizzle
Jaså vart då? Såg ett övervakad tegelhus nära spårvagnsavstigningen men ser mer ut som en ambassad.

Polisstationen ligger mot Skår, vid bensinstationen. Byggnaden du tänker på är nog Rysslands Generalkonsulat vid Sankt Sigfrids plan.
Citera
2014-03-22, 19:05
Medlem
godboys avatar
Ang YMK S:t Sigfridsgatan

Skulle nog tro att byggnaden är larmad på något sätt om den nu förvaltas av regionen på något sätt. Så ett par väktare kommer säkert om man tar sig in där. Jag vet inte om den bara är skal-bevakad eller om det finns IR också. Men det finns inte så mycket kul där. Har funnits en omfattande verksamhet av sjukgymnastik på 90-talet i byggnaden.
Citera
2014-03-23, 15:04
Medlem
mummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Ang YMK S:t Sigfridsgatan

Skulle nog tro att byggnaden är larmad på något sätt om den nu förvaltas av regionen på något sätt. Så ett par väktare kommer säkert om man tar sig in där. Jag vet inte om den bara är skal-bevakad eller om det finns IR också. Men det finns inte så mycket kul där. Har funnits en omfattande verksamhet av sjukgymnastik på 90-talet i byggnaden.

Är inte helt 100 men tror att de förvaltas fortfarande av Higab. Men det är skalskydd och väktare brukar stanna utanför ibland och ta raster på natten för det ligger mellan två väktarområde.

Förövrigt är byggnaden exakt konstruerad som fd pedagogen i Mölndal. Och när man går in så ser man att korridorerna är ovanligt breda och konstruktionen med de synliga betongpelarn är förstärkta. Det är för att både denna byggnaden och fd pedagogen skulle reserv/framskjutet sjukhus vid ett krig/katastrof.

Jag skall kolla upp om det finns möjlighet att göra gruppbesök.
Citera
2014-03-24, 20:23
Medlem
Hört på ryktes vägarna att mentalsjukhuset i Lillhagen ska läggas ner
Citera
2014-03-25, 21:11
Medlem
fizzles avatar
Lillhagen lades ned 2013.
Citera
2014-03-25, 22:51
Medlem
lillaliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nrgjesper
Hört på ryktes vägarna att mentalsjukhuset i Lillhagen ska läggas ner ;)

Man har numera flyttat till Rågårdens nybyggda lokaler.
Citera
2014-03-26, 19:21
Medlem
Trodde det mesta där uppe stod tomt sedan många år tillbaka. Vad var det egentligen man lade ned under den stora psykratireformen, om inte Lillhagens mentalsjukhus?

St Jörgen, Lillhagen, jag vet inte vad skillnaden är. Här skulle vara spännande med en historielektion känner jag.
Citera
2014-03-28, 13:49
Medlem
mummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fizzle
Lillhagen lades ned 2013.
Ja och nej. Större delen lades ned. Men det är planerad att lägga ned sista avdelningen om Rättspsykiatrisk vård detta halvåret. Så hela huset förutom en våning är tomt sedan flera år tillbaka.

All rättpsykriatisk vård är i den nya fancy byggnaden utanför Angered/Gunnilse. Man ser den om man åker från Hammarkullen/Kortedala mot Gråbo.
Citera
2014-04-02, 00:38
Medlem
det verkar vara tomt iaf
är la bara en tidsfråga innan dom kommer dit med grävmaskiner o river hela skiten!
Citera
2014-04-02, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grishnac
Ha ha, hör av dig om du hittar något är du snäll.

Nej det finns inte mycket sådant tyvärr, det hör liksom till att sådana platser som ligger hyfsat centralt antingen är rivna eller söndervandaliserade om dom ens finns. AGA fabriken vid Eriksberg kan väl kanske passa om det fortfarande finns nåt kvar, Papyrus i Mölndal likaså men det är totalt urblåst och inte så mycket att se längre, Papyrus är dessutom övervakat så man får nog inte vara ifred så länge.

papyrus är ingen fara med övervakning!
har varit där dag som natt och aldrig sett en väktare!
Citera
2014-04-02, 03:13
Medlem
mummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nrgjesper
papyrus är ingen fara med övervakning!
har varit där dag som natt och aldrig sett en väktare!
Vänta tills det är lite varmare. På sommaren är det rätt ofta vaktronderingar där.
Citera
2014-04-03, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dpblad
Slamsugning under helgen som gick. Tre bilar från denna firma på plats varav två igång parallellt under hela lördag och söndag. Minst 6 st 8m3-containrar samt ett fyllt lågflak (ca 10m3) vad det jag såg av upptagen volym slam. Täckplåten tillbaka men den verkar inte omöjlig att skjuta åt sidan.
Jag har inte varit där på ett tag. Håller man fortfarande på?

Fota gärna, är man färdiga borde man väl täcka för det schakt man har öppnat upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in