Citat:
Ursprungligen postat av diskhanduk
Tummen upp!
Då är frågan om sådana kan finnas både i dricksvattendistributionen såväl som i fjärrvärmenätet och i förlängningen om det hjälper oss att dra slutsatser om vad rören på skissen innehåller? Noterar att din länk är från svenskfjarrvarme.se.
Ventilkammaren, vars tavla du fotat heter DC-19. Jag argumenterar för att den beskriver fjärrvärme:
I Guldhetstunneln går D-stammen – påstår jag - och mynnar ut vid Sven Hultins Gata. Där finns t.ex. grön svanhals D-31. Sedan fortsätter stammen vidare österut och förgrenar sig över vidsträckta områden.
I anslutningstunneln till Guldhedstunneln mitt emot Medicinarberget finns, som du visat, DC1 DC2 på en ritning. Sedan har du hittat DC-20 inne i Medicinarberget.
Jag har själv sett DC-6 (grön svanhals) någonstans mellan kuren i fråga och tunnelinslaget till Guldhedstunneln. I omgivningarna har jag sett DCB, DEB, DEF. Jag påstår alltså att DC är avstickare till D, och att den sedan grenar ut sig till Dxx, enl. det system man finner runt om i staden.
På tavlan står T resp. R med tillhörande pilar. Tillopp, Retur. Cirkulerande hetvatten tror jag på, men dito dricksvatten?