Citat:
Ursprungligen postat av SvarifaxxALaUe
Såg ut som nån gammal knarkarkvart, jäkligt sunkigt och äckligt. Sen om det är nyligen övergivet det tvivlar jag på, såg inte ut som att "Inger" hade varit där på ett jävla bra tag.
Men för dom som gillar att rota bland gamla prylar så är stället guld.

Själv hitta jag inget intressant bortsett från några 1700 tals mynt.
/Mvh
Citat:
Ursprungligen postat av MikeLitoris
På google maps streetview så ser man ju knappt ingången för alla träd.
Har du någon uppfattning hur länge det måste stått tomt eller om nån sover där om nätterna

Lite om huset och dess ägare >
Enligt sägnen > Så bevittnade kvinnan som bodde i huset i unga år sina föräldrars brutala död, när de blev överkörda precis utanför huset, sen dess blev hon så att säga knäpp av denna upplevelse och slutade bry sig om både sig själv och husets skick och bodde där i misär i många många år..
Detta vet Jag > Hon brukade tills för något år sen åka buss dagligen ner till Nils Erikssons Terminalen, alltid med samma skitiga jacka endast knäppt med en knapp på mitten över den feta magen (vad hon gjorde i stan vet jag inte) MEN om någon satt på HENNES plats som var i mitten av bussen där de nedfällbara sätena finns, så steg hon av bussen och tog nästa tur!
Detta gällde även på tillbaka färden från stan=hennes säte upptaget=nästa tur!
Har inte sett henne på ett tag, tänkte hon låg dö där...Men det har ju ni nu kollat
Hoppas hon har fått komma in på något hem eller något sånt....synd om människan
Men att strömmen var på....konstigt