2008-11-09, 22:58
Bannlyst
Ett svar kom i tråden vill jag minnas, men det gav inget. En station för ringhuvudledningen finns ju alldeles där. Det kan inte vara den som missupfattats som att gå till GT, eller är ni säkra på eran sak?

Hmm, vart i Kviberg skulle denna gå då? En viss bergpumpstation känns ju ganska läglig...
Senast redigerad av dr myller 2008-11-09 kl. 23:02.
Citera
2008-11-09, 23:02
Medlem
capmacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dr myller
Är jag rätt ute om jag gissar på ett separat inslag som inte har koppling till något?

Det är väl det vi har haft lite olika uppgifter om, inte om tunneln finns eller inte. Det gör den.

/capmac
Citera
2008-11-09, 23:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av capmac
Det är väl det vi har haft lite olika uppgifter om, inte om tunneln finns eller inte. Det gör den.

/capmac
Tänkte över mitt svar och ändrade det alldeles innan ditt inlägg kom. Läs mitt inlägg en gång till... vad tror du om 'et?
Citera
2008-11-10, 07:29
Bannlyst
Testa och känn dig fram med näsan, man brukar känna
doften ofta. Lukten sprider sig upp från underjorden alltså.
Citera
2008-11-13, 18:38
Medlem
Har ni hört detta?

Skyddsrummet i Gbg vid Otterhällan ska vara samanlänkat med både gt-tunnelnvi Esperantoplatsen och Götatunneln.
Citera
2008-11-13, 20:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quentin3
Skyddsrummet i Gbg vid Otterhällan ska vara samanlänkat med både gt-tunnelnvi Esperantoplatsen och Götatunneln.
Låter ju rimligt, Otterhällan vet vi ju att den är samlänkad med Götatunneln och om då någon av dessa kopplats ihop med GT så stämmer ju hela påståendet. Ursprung?
Citera
2008-11-14, 07:32
Medlem
Citat:
Låter ju rimligt, Otterhällan vet vi ju att den är samlänkad med Götatunneln och om då någon av dessa kopplats ihop med GT så stämmer ju hela påståendet. Ursprung?

Varför skulle man vilja länka ihop en GT med ett befolkningsskyddsrum?
Att man länkar ihop BFS med Götatunneln må väl vara hänt av en mängd olika anledningar men varför skulle man vilja blanda in en GT?
Citera
2008-11-14, 08:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av griffin
Att man länkar ihop BFS med Götatunneln må väl vara hänt av en mängd olika anledningar men varför skulle man vilja blanda in en GT?
"Låter väl rimligt" var kanske en dålig formulering. Det jag menade var att man har ju länkat ihop Götatunneln och skyddsrummet. För att hans påstående ska stämma räcker det ju att något av dessa är samlänkat med GT.

Det är ju inte alls säkert att det så är, men hans "källa" är ju iallafall inte helt ute och cyklar. Var väl mer så jag menade, att det inte låter helt oromligt.
Citera
2008-11-14, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av griffin
Om stan skulle vara en brinnande radioaktiv ruinhög skulle nog en GT vara enda sättet att levande ta sig därifrån.
Citera
2008-11-14, 18:26
Medlem
Citat:

Jag snackade med en som jobbat med Götatunneln och han påstod detta. Vete fan, men han lät som han snackade sanning.
Citera
2008-11-15, 09:56
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av Quentin3
Jag snackade med en som jobbat med Götatunneln och han påstod detta. Vete fan, men han lät som han snackade sanning.

Att befolkningsskyddsrummet hänger ihop med en av arbetstunnlarna till Götatunneln är helt korrekt. Vad som hänger ihop med skyddsrummet har jag ingen aning om.
Även jag har spenderat ett par år under Göteborg i projektet Götaleden.
Citera
2008-11-15, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Göte Borg
Att befolkningsskyddsrummet hänger ihop med en av arbetstunnlarna till Götatunneln är helt korrekt. Vad som hänger ihop med skyddsrummet har jag ingen aning om.
Även jag har spenderat ett par år under Göteborg i projektet Götaleden.

Jag snackade med personen igen, och han påstod att skyddsrummet, Götatunneln, dörrarna mot Rosenlundsgatan OCH gt-tunnel sitter i hop. Alltså hela alltet!?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in