2006-12-29, 19:49
Medlem
Se så... ger ut och leta inslag så kompletterar jag kartan allt eftersom tipsen kommer in...

http://img292.imageshack.us/img292/9199/tipsha3.jpg
Citera
2006-12-29, 19:59
Medlem
tgbgs avatar
Jaha ja. Nu kanske vi skall tala tyst om vissa saker längs den linjen men flera portar till stora avloppsledningen från Kungälv finns där också.

Det är rätt intressant att se att man lyckats lägga en hel del saker längs den där linjen. Eller det kanske är intressantare att någon gjort sig besvär att hitta två ställen på en rak linje som går genom flera intressanta saker.
Citera
2006-12-29, 21:17
Medlem
Venators avatar
Citat:
Jag var nog lite otydligt,
Citat:
Det finns (fanns, fortfarande kvar på Eniro.se/hitta.se men är rivet idag) två byggnader i var och en i varsin grannkomun till Göteborg.

menade jag att den ena var riven.

Aha, jag trodde att det var fråga om Kullaviksskolan, som också är riven men ändå går att se på Eniro...

Edit: Men med Pedagogen i Mölndal blir det verkligen nord/syd ganska exakt.
Citera
2006-12-29, 21:25
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tgbg
Eller det kanske är intressantare att någon gjort sig besvär att hitta två ställen på en rak linje som går genom flera intressanta saker.

Exakt min tanke!
Citera
2006-12-29, 21:26
Bannlyst
Så sant!

Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Exakt min tanke!

Inte illa!
Citera
2006-12-30, 09:32
Medlem
Ingen som varit ute och letat inslag inatt?

Kollade lite på gröna kartan igår... om man inte drar linjen spikrakt så finns det (bl.a) ett antal mobilantenner hyffsat nära denna linje. Så ström- och signalkablar kanske färdas i denna tunnel. Det är ju inte en orimlig tanke eftersom gamla Televerket var en av huvudmännen i dessa projekt.
Citera
2006-12-30, 10:09
Medlem
Bilden visar tunneln om dom nu har haft möjlighet att driva den i en exakt rak linje mellan de två punkterna.

http://img208.imageshack.us/img208/6203/raklinjelc4.jpg

Inslaget vid Tagenevägen och Valhalla verkar ju ligga ganska nära denna linje. Polishuset ligger exakt ovanför tunneln och slutligen så bor svalorna tillräckligt nära.
Citera
2006-12-30, 10:20
Medlem
Den information jag har idag är att det är Gryab som bygde tunneln. Däremot kan man se vid de flesta inslagen att fler aktörer finns i tunneln.
Om man nu har den gröna kartan framme så kan man också notera att de norra 2/3 delarna ligger i centrum av bergskammen.

Citat:
Ursprungligen postat av griffin
Ingen som varit ute och letat inslag inatt?

Kollade lite på gröna kartan igår... om man inte drar linjen spikrakt så finns det (bl.a) ett antal mobilantenner hyffsat nära denna linje. Så ström- och signalkablar kanske färdas i denna tunnel. Det är ju inte en orimlig tanke eftersom gamla Televerket var en av huvudmännen i dessa projekt.
Citera
2006-12-30, 11:31
Medlem
Detta påbörjades under mitten a 90-talet.

-
Citera
2006-12-30, 11:35
Medlem
Truxas avatar
Var är det någonstans då?
Citera
2006-12-30, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H.E Pennypecker
[IMG]http://img225.imageshack.us/img225/4428/imgug9.jpg[/IMG]

Någon som har några ideér vad det kan vara för anläggning. FVM var här och övade närrskydd ett antal gånger på 90 talet.

Intresant är att det byggandet fortsätter kontenuerligt.

HE

Vilken del av landet / staden?
Citera
2006-12-30, 11:38
Medlem
halous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av griffin
Bilden visar tunneln om dom nu har haft möjlighet att driva den i en exakt rak linje mellan de två punkterna.

http://img208.imageshack.us/img208/6203/raklinjelc4.jpg

Inslaget vid Tagenevägen och Valhalla verkar ju ligga ganska nära denna linje. Polishuset ligger exakt ovanför tunneln och slutligen så bor svalorna tillräckligt nära.

Intressant. Känns som att denna sträckningen känns vettigare än den man får om man ritar en rak linje mellan inslaget vid E6'an i Kungälv och Ryaverket.

Isåfall måste tunneln mot Ryaverket ansluta någonstans, och om den gör det i Brunnsbo-området så går tunneln under Ramberget - vilket kan förklara stigorten som finns där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in