Flashback bygger pepparkakshus!
2012-10-11, 07:05
Medlem
Tja!

Min macbook pro fungerade utmarkt nar den en dag plotsligt blev ovanligt varm. Tankte inte mycket po det do utan stangde skarmen och gick ut en stund. Nar ja sedan skulle anvanda datorn igen so kunde ja inte logga in langre, fel po losenordet star det. Provade att logga in som gast och det fungerade men jag kunde endast skriva med stora bokstaver och kunde inte skriva nogra siffror.

Efter lite googlande so insag jag att det mest sannolika var att datorn av nogon anledning fatt for sig att jag haller i Shift tangenten och att den darfor endast skriver med stora bokstaver. Jag provade med att rensa PRAM minnet och efter det fungerade datorn utmarkt. Dagen efter so hander samma sak igen, jag kan inte logga in och kan endast skriva med stora bokstaver. Provar med att rensa PRAM minnet igen men denna gangen fungerar inte ens det. Provade med att installera om Mountain lion men det hjalpte ine heller. Nagon som har nogon aning om vad som hander med min dator och hur man kan fixa detta? Borde ju vara ett programvaru fel eftersom att det fungerade med att rensa PRAM minnet, hade det varit fel po tangentbordet so borde det inte ha fungerat...
Citera
2012-10-11, 12:03
Medlem
smurfehs avatar
Du kan ju alltid prova starta datorn i single user mode m.h.a. cmd+s , se hur det ser ut när du skriver något där. Hade varit det första jag hade testat i ditt läge.

Har du något externt inkopplat btw? T.ex. hårddisk, tangentbord, mus eller dyl?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in