2012-10-11, 02:21
Medlem
Optimus-Qs avatar
Jag undrar hur lång tid det brukar ta att få tid hos läkaren om man missstänker cancer? Jag har fått tid om ca 2 veckor hos en läkare på vårdcentralen och jag är rädd att ifall jag har cancer så kommer det bara sprida sig. Problemet är att jag har haft en konstig känsla i testiklarna i över två veckor nu, och symptomen verkar stämma väldigt bra överens med det som står i vårdguiden, dvs ömhet, diffus värk och tyngdkänsla. Dessutom så varar känslan nästa hela dagen nu till skillnad från tidigare. Det har bara ökat och ökat sedan över 2-3 veckor tillbaka. Det är ingen intensiv smärta utan det känns väldigt konstigt på på nåt sätt hela tiden nu, och ibland kan viss smärta komma. Nån som varit med om liknande?

Borde man inte kunna få snabbare tid för att snabbt kontrollera ifall det är cancer? Känner mig väldigt nojig :/
Citera
2012-10-11, 02:28
Medlem
usb3s avatar
Tycker man ska lyssna på varningssignaler från kroppen när något känns fel. Det generella rådet från sjukvården är ju att man ska höra av sig igen ifall symptom förvärras. Så hör av dig igen och berätta att dina symptom har förvärrats alternativt åk ner till akuten.
Citera
2012-10-11, 02:30
Medlem
Mollemeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av usb3
Tycker man ska lyssna på varningssignaler från kroppen när något känns fel. Det generella rådet från sjukvården är ju att man ska höra av sig igen ifall symptom förvärras. Så hör av dig igen och berätta att dina symptom har förvärrats alternativt åk ner till akuten.
+1
Tro inte för mycket på cancer även o om dina symtom stämmer... Ganska många sjukdomar stämmer in på mig även fast jag inte har dom.
Du kan få för dig saker som inte egentligen stämmer vilket gör att du mår sämre! Men kolla upp det och som ^ sa. Åk in om det blir alldeles för jobbigt! Lycka till!
Citera
2012-10-11, 12:36
Medlem
GROTTULFs avatar
Du har haft en "konstig" känsla i testiklarna under en kortare period och tror därför att det är cancer?

Nej, den hinner inte sprida sig. Och nej, du har inte cancer.
Citera
2012-10-11, 12:45
Medlem
Förmodligen inte cancer men om du är orolig så ring och få en akuttid, det brukar alla vårdcentraler ha varje dag.

Hade en vän som hade testikelcancer och han märkte det på att ena pungkulan blev mycket större än den andra. Han hade ingen smärta, den bara växte.
Citera
2012-10-11, 12:56
Medlem
Kickexs avatar
Har du värsta scenariot av cancer så lär inte 2 veckor spela någon roll ändå.
Citera
2012-10-11, 16:21
Medlem
Unbalanceds avatar
Symtomen du beskrev passar även in på prostatit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in