Citat:
Ursprungligen postat av TheJumel
Jag har problem med batteriet, den brukar dö ut efter 4 timmars ''användning'' totalt då. Jag surfar ganska frekvent och spelar spel varannan spel, brukar gå upp till 5-7 regelbundna spel som jag spelar varje dag. Jag har stängt av följande funktioner för att förbättra batteritiden, timezoon, icloud, notiscenter, push meddelande, ljusstyrkan är på 50% till 30%, stängt av wifi med. Jag har stängt av det mesta, men fortfarande har jag enbart 4 timmars användning.
Jag vet inte vad problemet är, är det batteriet som strejkar? Mobilen som failar? Värt att nämna är att jag brukar kolla på filmer då och då samt innan för drygt 3 månader sen så brukade jag prata ganska ofta i lur med min flickvän. Brukade ha samtal som varade mellan 4-10 timmar per dygn, samtidigt som jag ladda den och spelade spel eller kollade på film. Kan det ha nedsatt batteriets funktioner en aning pga. överbelastning? Typ att jag laddat den för ofta eller dylikt. Vore tacksam för goda råd eller eventuella hjälp!!
4H skärmtid är ganska normalt för Apple. Det låter som att du behöver android för dina behov. Jag brukar ladda min telefon S3 över natten, sedan lirar jag spel på morgon, har 3G igång tills jag kommer hem, kollar YT-klipp osv under dagen och ändå har jag kring 40% när jag kommer hem. Du får ju vad du betalar för.