2012-10-10, 20:42
Medlem
Det är så att jag mådde skit idag, har haft en helvetes vecka. Slutade med att jag rökte ett o halvt paket cigg plus en timmes vattenpipa. Dumt, jag vet. Nu har jag svårt med andningen.
Borde jag oroa mig? Är mina synder för dagen farliga?

Jag vet att rökning är dåligt etc.
Men frågar lyder om det är farligt att jag kämpar med andningen nu..
Citera
2012-10-10, 20:57
Medlem
Jarans avatar
Det är nog bara temporärt. Att andas in bränt materia är aldrig bra. Jag förstår att du kan ha svårt att andas nu. Men det går över om högst några dagar.
Citera
2012-10-10, 21:02
Medlem
hashish-boys avatar
jag vet inte hur farliga dina synder är men jag la av med vattenpipa när jag var 15 det känns hjärndött att andas in kolrök (jag har helt enkelt fått för mig att vattenpipa är värre en cigg)
Citera
2012-10-10, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hashish-boy
jag vet inte hur farliga dina synder är men jag la av med vattenpipa när jag var 15 det känns hjärndött att andas in kolrök (jag har helt enkelt fått för mig att vattenpipa är värre en cigg)

ja.. det sägs att en timmes vattenpipa motsvarar 100 cigg( nått sånt), men låter inte rimligt för mig.
Citera
2012-10-10, 21:25
Medlem
hashish-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PersonenmedE
ja.. det sägs att en timmes vattenpipa motsvarar 100 cigg( nått sånt), men låter inte rimligt för mig.

vad som är rimligt eller ej lägger jag mig inte i, men jag tror att det är väldigt hälsoskadligt för tonåringar att suga på en vattenpipa varje helg.

jag tror att många tror det är ofarligt pga att röken känns så mild i halsen.
Citera
2012-10-10, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaran
Det är nog bara temporärt. Att andas in bränt materia är aldrig bra. Jag förstår att du kan ha svårt att andas nu. Men det går över om högst några dagar.
Tack!
Citera
2012-10-10, 22:41
Medlem
lithionits avatar
Man kan få allvarlig kolmonoxidförgiftning av just vattenpipa, eftersom man andas in rök innehållande kolmonoxid under en väldigt lång period. Cigg är inte alls lika farliga i den bemärkelsen eftersom man bara röker en cigg i ett par minuter.

Tycker du ska ringa sjukvårdsupplysningen, kolmonoxidförgiftning kan vara farligt. Kolmonoxiden i röken binder till röda blodkropparna och tränger bort syret kraftigt.

Var nyligen en artikel i läkartidningen om det
http://www.lakartidningen.se/store/articlepdf/1/16677/LKT1126s1359_1360.pdf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in