Läste en intressant artikel om en man som i sig inte var troende och som jobbar som neuro-kirurg och är allmänt vetenskaplig i sin livsyn. Han drabbades av en svår hjärnhinneinflammation och låg i koma i 7 dagar. Under denna tid mättes hans hjärnaktivitet mm. och han hade då ingen aktivitet i större delen av hjärnan, var mer eller mindre dödförklarad (vegetativ status). I vilket fall så kvicknade han till från koman och påstår sig ha haft ett medvetande under den tiden han var i koma och att han kom i kontakt med "gud". Han har efter denna erfarenhet helt ändrat om sin syn på tro.
Är själv inte troende men tycker att hela berättelsen är mycket intressant. Framförallt det att man kanske har ett medvetande/själ utanför sin egen kroppsliga existens. Tänkvärt om inte annat och egentligen inget nytt

Min första tanke när jag läste artikeln var att hans berättelse liknar väldigt mycket det som de som intar DMT ("The God molecule") berättar att de erfarit. Vad tycker ni, finns det något till detta?
Länk:
http://www.thedailybeast.com/newsweek/2012/10/07/proof-of-heaven-a-doctor-s-experience-with-the-afterlife.html
Till mods: jag visste inte riktigt vart detta passade som bäst, medicin/filosofi/paranormalt etc. Flytta det gärna dit ni tror den hör hemma.