2012-10-10, 06:56
Medlem
bobstockholms avatar
Efter att ha blivit helt såld på ide'n att skjuta medikinet, adhd meds, så gjorde jag slag i saken. Malde ner 100mg + 1 Flunis. Läste på ordentligt, och var väl förberedd...trodde jag. Fick byta spik och pump 3 gånger.....att hitta svar var helt omöjligt. Var god försök senare. Efter mycket jävla om och men så lyckades jag få in skiten. Efter att ha försökt i en timme. Det var lite blod kan man säga. Missade lite av lösningen, så nu har jag 2 små kulor i armvecken som gör ont och som om jag har otur kan bli fyllde med var. YAY!

För att lugna ner mig rökte jag några flunisar. Ganska nytt för mig., Tidigare haft hjälp att hålla/elda osv. Men det gick ok. Sen fastnade jag framför datorn ett par timmar. Blivit ganska stissig......åt en flunis till och fick sen en snille blixt! HUR KÄNNS DET OM MAN BLANDAR Flunisar + Sonata och istället för vatten att lösa det med så tar man schnapps?!
Det gick snabbt att göra min cocktail, den blev blå...smurf dos! MEN jag körde inte IV den här gången, lite för ont fortfarande. Så det blev en rövpanna.
Säger så här. Är lite halv små seg, full och kan inte sitta rakt. Så det blir 4 Leila K i betyg av 10 möjliga!
Pröva gärna själva! Nu märker jag qatt jag hamnar närmare och närmare tangentbordet. I'' call it a night!
Citera
2012-10-10, 10:53
Medlem
AlltidPåverkads avatar
Usch, det gör ont i mig att läsa om hur du misshandlar din kropp.

1/10 Som tripprapport var den ju under all kritik men som livsrapport.... jag är inte mot droger på något sätt och tycker alla har rätt att välja själva men när det är så självdestruktivt?
Citera
2012-10-10, 12:14
Medlem
theshades avatar
Jag håller med ovanstående. Sen säger du att du inte sköt "schnappsen" för att det fortfarande gjorde ont. Vad är det för schnapps? Är det kryddad sprit du talar om så hade du eventuellt dött om du skjutit i dig det, så vitt jag förstår i alla fall. Du hade gått från 0.0 promille till typ flera procent alkoholhalt i blodet med grova hjärnskador som följd. Någon mer medicinskt kunnig får gärna utveckla om jag har fel, eller om "schnapps" nu inte syftar på sprit.

Lägg av med dumheterna och ta en öl eller spliff istället för den där destruktiva skiten.
Citera
2012-10-11, 01:00
Medlem
JuristGrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theshade
Jag håller med ovanstående. Sen säger du att du inte sköt "schnappsen" för att det fortfarande gjorde ont. Vad är det för schnapps? Är det kryddad sprit du talar om så hade du eventuellt dött om du skjutit i dig det, så vitt jag förstår i alla fall. Du hade gått från 0.0 promille till typ flera procent alkoholhalt i blodet med grova hjärnskador som följd. Någon mer medicinskt kunnig får gärna utveckla om jag har fel, eller om "schnapps" nu inte syftar på sprit.

Lägg av med dumheterna och ta en öl eller spliff istället för den där destruktiva skiten.
Bull, och inte fan blir man CP av att skjuta alkohol, det bränner på sin höjd och sen blev man berusad. Ta en öl med mig, jag bjuder på spiff, men lägg fan inte av förän du totaltröttnat.
Citera
2012-10-16, 16:05
Medlem
theshades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuristGross
Bull, och inte fan blir man CP av att skjuta alkohol, det bränner på sin höjd och sen blev man berusad. Ta en öl med mig, jag bjuder på spiff, men lägg fan inte av förän du totaltröttnat.

Citat från http://blogs.howstuffworks.com/2009/11/19/what-would-happen-if-you-took-alcohol-intravenously/:

Now let’s say that instead of drinking the alcohol, you inject pure ethanol straight into a vein [**]. For example, say you inject 2.5 ounces of ethanol (the amount of alcohol in 5 ounces of 100 proof moonshine) right into the bloodstream. The big difference is the time. Instead of it taking an hour for the alcohol to absorb, the alcohol is all there instantly. That’s 60 grams of alcohol straight into a bloodstream containing approximately 5 liters (5,000 grams) of blood. There will be a moment or two where the blood alcohol concentration is 60 / 5,000 – a toxic, possibly fatal level – before that alcohol diffuses into the water and fat of the entire body and falls by a factor of 10 to 60 / 50,000 [***].

Så jo, det verkar riktigt farligt att injicera stark alkohol. Om man skulle kunna öka koncentrationen gradvis från 0 skulle man kunna undvika farliga koncentrationer men med en vanlig injektion med spruta och stark sprit kan man säkerligen dö av hjärtstillestånd utan förvarning.
Citera
2012-10-17, 17:32
Medlem
JuristGrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theshade
Citat från http://blogs.howstuffworks.com/2009/11/19/what-would-happen-if-you-took-alcohol-intravenously/:

Now let’s say that instead of drinking the alcohol, you inject pure ethanol straight into a vein [**]. For example, say you inject 2.5 ounces of ethanol (the amount of alcohol in 5 ounces of 100 proof moonshine) right into the bloodstream. The big difference is the time. Instead of it taking an hour for the alcohol to absorb, the alcohol is all there instantly. That’s 60 grams of alcohol straight into a bloodstream containing approximately 5 liters (5,000 grams) of blood. There will be a moment or two where the blood alcohol concentration is 60 / 5,000 – a toxic, possibly fatal level – before that alcohol diffuses into the water and fat of the entire body and falls by a factor of 10 to 60 / 50,000 [***].

Så jo, det verkar riktigt farligt att injicera stark alkohol. Om man skulle kunna öka koncentrationen gradvis från 0 skulle man kunna undvika farliga koncentrationer men med en vanlig injektion med spruta och stark sprit kan man säkerligen dö av hjärtstillestånd utan förvarning.
Tack för informationen, jag ska sätta det på minnet
1. 60G ren etanol är 77ML. 60G etanol i en schnapps skulle motsvara 1,29 DL vätska (jag glömde bort vad jag ville påvisa(flummare blir dummare))

Visst finns en risk med att skjuta alkohol men jag tror faktiskt att TS redan dött, vilket vore ganska synd för att han är en jävligt trevlig och intressant kille.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in