2012-10-08, 22:31
Medlem
jag har sen 7 typ 8 år sen haft ständiga diarreattacker som gjort livet rent helvete för mig... jobbit att va me i olika sociala sammanhang, piss jobbit på jobbet, o typ gett mig depression. för ungefär 1 år sen försvann det helt mystiskt?? jag har läst lite på internet o det sägs att sjukdomen IBS har skov? ...att det försvinner ett tag men kommer tillbax. enligt läkare har jag inte IBS...lever inte upp till kriterierna. nu undrar jag vad det är?? nån annan som haft de lika dant?? anledningen ja vill ha hjälp med de här är för att jag vill njuta av att jag är frisk men vågar inte riktigt göra de... vill bli bekräftad att jag är frisk istället för att va rädd att de kommer tillbax. fler som upplevt samma sak?? dela gärna med er...

hjälp mig lösa mitt bajsmysterium
Citera
2012-10-08, 22:33
Medlem
-TheDon-s avatar
Bytte du kost?
Citera
2012-10-08, 22:49
Medlem
Kiltmannens avatar
Tvivlar på att flashback kommer kunna bekräfta din friskhet med större säkerhet än läkare. Fattar att det känns riktigt jobbigt dock!
Citera
2012-10-09, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiltmannen
Tvivlar på att flashback kommer kunna bekräfta din friskhet med större säkerhet än läkare. Fattar att det känns riktigt jobbigt dock!

Med dagens läkarkår så tror jag att det är större sannolikhet att han får reda på orsaken här, än av en läkare

Det är nog mest spekulationer du kan få, läkarna vet ju inte heller orsaken till IBS varför den uppkommer eller vad som orsakar symptomen.

Ändra du kost?
Något stressigt i ditt liv som avslutades/något du lärt dig hantera omedvetet ?
Citera
2012-10-09, 06:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinclaire
Med dagens läkarkår så tror jag att det är större sannolikhet att han får reda på orsaken här, än av en läkare

Det är nog mest spekulationer du kan få, läkarna vet ju inte heller orsaken till IBS varför den uppkommer eller vad som orsakar symptomen.

Ändra du kost?
Något stressigt i ditt liv som avslutades/något du lärt dig hantera omedvetet ?

de är de som är konstigt. jag har inte bytt kost eller ändrat på nåt i mitt liv av va jag kan komma på. 3 års läkarutredning gav svar att jag inte led av ibs för ja levde inte upp till kriterierna. men vad de var kunde dom inte veta.... men nu när de vart bra ett år har jag lugnat mig med utredningen. men finns möjligheten att en sån här sak bara blir bra av sig sj liksom?? därför ja skapa tråden.. för att se om de finns fler som blivit mystiskt friska.
Citera
2012-10-09, 07:28
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Och inga antideppmediciner?
Citera
2012-10-11, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
Och inga antideppmediciner?

Nej, inte det heller :/
Citera
2012-10-11, 11:53
Moderator
v50s avatar
Vissa mediciner kan göra att man blir lös eller hård i magen, har du tagit bort eller lagt till något läkemedel i samband med att du vart av med diarréerna?
Citera
2012-10-11, 11:59
Medlem
pokereves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tamran
jag har sen 7 typ 8 år sen haft ständiga diarreattacker som gjort livet rent helvete för mig... jobbit att va me i olika sociala sammanhang, piss jobbit på jobbet, o typ gett mig depression. för ungefär 1 år sen försvann det helt mystiskt?? jag har läst lite på internet o det sägs att sjukdomen IBS har skov? ...att det försvinner ett tag men kommer tillbax. enligt läkare har jag inte IBS...lever inte upp till kriterierna. nu undrar jag vad det är?? nån annan som haft de lika dant?? anledningen ja vill ha hjälp med de här är för att jag vill njuta av att jag är frisk men vågar inte riktigt göra de... vill bli bekräftad att jag är frisk istället för att va rädd att de kommer tillbax. fler som upplevt samma sak?? dela gärna med er...

hjälp mig lösa mitt bajsmysterium

Hur ser/såg diarrerna ut? Färg/färglös? Lukt? Blod? Hade du varit utomlands strax innan det började? Vandrat i skogen eller dyl. ?

Fast om det nu blivit bra igen ska du inte oroa dej tycker jag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in