Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-10-15, 01:13
Medlem
Lobengulas avatar
Nu bygger ju Flashback på Jan Axelssons idé om yttrandefrihet, det är inte jämförbart med ett vanligt företag. Även om nuvarande ledning skulle tröttna/pensionera sig så tror jag att det alltid kommer att finnas personer som kan driva projektet vidare.

Flashback är mer en ideologi än en websajt/företag. Ideologier har en tendens att leva länge.
Citera
2012-10-15, 01:32
Bannlyst
På den yttersta dagen skola Facebook välla in över barrikaderna och Flashback får den Nya Tidslinjen. Då skola Ruskigbuss stöta i hornet och Lemasive släpps ut ur Knypplingsforat för den sista striden, Varpå servrarna återvänder till Lyonnesse och mörkret sänker sig emedan Katla får sitt stora utbrott. McDonalds säljer sin sista Mac Flashback, allt blir tyst. Ensam vandrar Lemasive in i Avalons dimmor.
Citera
2012-10-15, 01:35
Medlem
Vet inte om detta nämnts i tråden men hotet mot FB är väl snarare att ingen normal människa i verkligheten skulle referera till FB eller nämna det öppet bland folk att man är där. Tycker nog att FB nämnts i en del sammanhang och där blivit totalt förlöjligat och detta är väl det största hotet mot dess framtid.

Det som talar emot detta är väl massans behov av att snabbt få fram namnet på vem som gjorde vad och varför innan tidningarna ens vågar skriva något om det.
Citera
2012-10-15, 01:41
Bannlyst
Det här blir förmodligen mitt sista inlägg här på forumet, det som fick mig att förlora mitt intresse för Flashback är att flera av moderatorerna inte sköter sin uppgift tillräckligt bra. Det finns massvis med moderatorer som inte förtjänar sin moderatorstitel. Det finns dom som sköter sig bra, men det finns alldeles för många idioter inom moderatorerna som tar och skyddar sina kollegor så fort det kommer på tal.
Citera
2012-10-15, 12:20
Bannlyst
Det behövs fler sajter som Flashback, annars så hoppas iaf jag att Flashback finns kvar så länge mänskligheten finns.
Citera
2012-10-15, 15:50
Medlem
xarxezs avatar
förstår inte hur muslimer skulle få flashback att lägga ner... vad har dom för speciell makt som buddhister/kristna/judar/ateister inte har? :P

Tror faktiskt inte att flashback någonsin kommer lägga ner, iaf inte på väldig väldigt många år!
Citera
2012-10-15, 15:53
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xarxez
förstår inte hur muslimer skulle få flashback att lägga ner... vad har dom för speciell makt som buddhister/kristna/judar/ateister inte har? :P

Tror faktiskt inte att flashback någonsin kommer lägga ner, iaf inte på väldig väldigt många år!
Självmordsbombare såklart

Tror inte Flashback kommer stängas ner alls. Forumet är för unikt i sig för att försvinna.
Dessutom, var inte altavista sökmotorn man bara fick upp tysk porr oavsett vad man sökte på? Lunarstorm kändes inte heller som en så lovande sida. Fanns ju en del konkurrenter, så man visste ju ändå att en dag kommer dom stänga ner.
Citera
2012-10-15, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av demiurg2
På den yttersta dagen skola Facebook välla in över barrikaderna och Flashback får den Nya Tidslinjen. Då skola Ruskigbuss stöta i hornet och Lemasive släpps ut ur Knypplingsforat för den sista striden, Varpå servrarna återvänder till Lyonnesse och mörkret sänker sig emedan Katla får sitt stora utbrott. McDonalds säljer sin sista Mac Flashback, allt blir tyst. Ensam vandrar Lemasive in i Avalons dimmor.

Spot on! Min största oro är i första hand yttrandefrihetsfientlig lagstiftning i andra hand kommersialisering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in