Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2012-10-06, 21:40
Medlem
Jag har oformaterat min Samsung efter att ha fått virus. Och nu när jag har installerat Windows 7 igen så kan jag inte gå online. Det är som om datorn inte kan nätverkskortet. Under inställningar för nätverkskort så ligger det ingenting, i vanliga fall kan man ju gå in och aktivera/avaktivera nätverkskorten där. Jag har testat allt, startat om, manual, supporten är stängd. Det finns ingen knapp på datorn för att aktivera nätverket. Tips någon? Rätt desperat!

Tack på förhand
Citera
2012-10-06, 21:44
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Har du läst in drivrutinerna som avser datorns nätverkskort?
Citera
2012-10-06, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denblåvite
Jag har oformaterat min Samsung efter att ha fått virus. Och nu när jag har installerat Windows 7 igen så kan jag inte gå online. Det är som om datorn inte kan nätverkskortet. Under inställningar för nätverkskort så ligger det ingenting, i vanliga fall kan man ju gå in och aktivera/avaktivera nätverkskorten där. Jag har testat allt, startat om, manual, supporten är stängd. Det finns ingen knapp på datorn för att aktivera nätverket. Tips någon? Rätt desperat!

Tack på förhand

har du installerat drivrutinerna till nätverkskortet? kollat i enhetshanteraren om där finns något gult frågetecken?

mvh
t
Citera
2012-10-06, 22:00
Medlem
Stort tack för svar, jag kan inget om datorer så är som sagt i stort behov av hjälp. Jag kollar nu i enhetshanteraren och både ethernet-styrenhet och nätverksstyrenhet har ett gult utropstecken. Där det står att de inte är installerade. Hur ska jag då göra? Jag har bara den recovery-cd jag fick med och har inte tillgång till internet. Sitter med Iphone nu.
Citera
2012-10-06, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denblåvite
Stort tack för svar, jag kan inget om datorer så är som sagt i stort behov av hjälp. Jag kollar nu i enhetshanteraren och både ethernet-styrenhet och nätverksstyrenhet har ett gult utropstecken. Där det står att de inte är installerade. Hur ska jag då göra? Jag har bara den recovery-cd jag fick med och har inte tillgång till internet. Sitter med Iphone nu.

använde du inte recovery cd när du omformaterade?
drivrutinerna borde finnas på den
mvh
t
Citera
2012-10-06, 22:18
Medlem
Jo jag använde CDn. Det står:"den här enhetens drivrutiner är inte installerade (kod 28)" på nätverksstyrenheten i enhetshanteraren. Och sen: "den här enheten använder inga resurser, eftersom ett problem har uppstått". Jag har testat att ominstallera ett antsl gånger men får samma fel.
Citera
2012-10-07, 10:19
Medlem
verkar lite underligt,har du bytat nätverkskort efter recovery cd tillverkades.

har du kollat om där finns en recovery partion på hdd?

märke och modell på datorn?

mvh
t
Citera
2012-10-07, 12:57
Medlem
Jag har inte bytt något, allt funkade perfekt innan omformateringen. Det är en Samsung RV515. Det finns inget annat förutom CDn.

Stort tack för att du hjälper.
Citera
2012-10-07, 14:42
Medlem
kolla sidan 109 i manualen där står någonting om recovery partion på vissa modeller
ev trycka f4 under uppstarten

har du tryckt på tangentkombinationen fn+f9 för trådlöst av och på

här finns drivrutiner
http://www.samsung.com/se/support/model/NP-RV515-S01SE-downloads

mvh
t
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem