2012-10-07, 15:28
Medlem
up2yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detvardåsjälva
Kan det verkligen omöjligt bero på vad man attraheras av? Är en bög bitter för att han inte får tjejer, eller beror det på att han attraheras av män? Vad tror du?

Självklart kan det bero på attraktion. Men jag tror att mitt exempel är vanligare.
Citera
2012-10-07, 15:30
Medlem
Norpheuss avatar
En nyckel som öppnar många lös är en bra nyckel. Ett lås som öppnas av många nycklar är ett dåligt låst.

Inte så komplicerat om du frågar mig.
Citera
2012-10-07, 15:35
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av up2you
Självklart kan det bero på attraktion. Men jag tror att mitt exempel är vanligare.
Jag är inte tillräckligt påläst i psykologi för att avgöra vem av oss som har rätt, det överlåter jag till någon annan.
Citera
2012-10-07, 15:37
Medlem
Vilken person har mest självrespekt egentligen:

1. Karln som ligger med första bästa, även om personen i fråga inte är attraktiv för honom (kanske rent av vedervärdig!)

2. Kvinnan som på en utekväll drar hem snygging nr 10, 20 eller 30 för att ha lite kul.

You choose.

En kvinna med självrespekt är inte en person som fåraktigt lyssnar på vad okunniga män säger, en kvinna med självrespekt är en person som tänker själv och bestämmer vad hon anser vara lämpligt i en sexuell situation, oavsett vad andra tycker, och sedan handlar efter sin egen filosofi.

Med okunniga män menar jag inte att alla män är okunniga. Jag menar helt enkelt att den kategorin innehåller:

1. män som snackar om att vi har olika natur som man och kvinna: Du har så vitt jag vet inte varit kvinna och har därför ingen aning om deras natur.

2. män som säger att "en nyckel som kan öppna alla dörrar..." ja, ni har väl alla hört den ramsan: På vilket sätt är ni nyckeln och vi låset? Anser du att en kvinna som är väldigt oattraktiv men ändå lyckas ragga upp och komma i säng med brad pitt är nyckeln eller låset?

3. Ni som snackar om självrespekt där kvinnor ska vara några slags asexuella madonnor.

4. Ni som tror att allt handlar om reproduktion och att tjejer "väljer ut den genetiskt bästa mannen": Hade vi gjort det hade vi väl för fan inte haft sex med någon utan att gentesta dem? NEJ vi väljer inte ut "bästa mannen" för man väljer inte vem man blir kär i. Man väljer inte systematiskt och iskallt personen man vill ha barn med, man brukar få det med den man älskar.
Citera
2012-10-07, 16:06
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Har jag en tjej som haft många sexpartners och hon väljer att leva med mig så kan ju inte jag vara något annat än en mästare på det här med sex, en Zeus som stigit ner från himmelen.

När det kommer till prestationen att få hennes bekräftelse är du dock fortfarande en kuk i mängden. Helt oavsett hur bra du är rent sexuellt så är du inte exklusiv i det faktumet att varenda jävel och hans farfar har knullat med henne innan dig. Detta är något som de flesta helt enkelt finner jävligt avtändande hos en ev. flickvän och det finns ingen motsägelse i att vara väldigt självsäker och inte vilja det på en och samma gång.

Förresten, vem har sagt att det nödvändigtvis behöver vara en mästare?

Man behöver knappast vara speciell för att få tag på en slampa, tvärt om. De brukar de vara väl medvetna om sitt avdankade värde som flickvänsmaterial och öppna för i stort sett vilken idiot som helst som är villig att investera känslor i dem utan att döma, något som även brukar framgå i trådar som handlar om detta där killen själv brukar beskriva sig som en vanlig Svensson utan några större sexmeriter i bagaget. Kul för dig dock att du verkar ha kommit så pass långt i ditt rationliserande

Citat:
Det får mig att känna mig exklusivare än att leva med en tjej som varit oskuld innan mig, eller haft få sexpartners.

Och det är väl bra det? Det är ju trots ändå du själv som måste leva med henne...
Citera
2012-10-07, 16:20
Medlem
Tillgång och efterfrågan.
Tjejer får ligga om dom vill. Ligger dom med många blir dom slampor. Killar måste kämpa för att få ligga, alltså förtjänar dom några high fives om dom får ligga
Citera
2012-10-07, 17:13
Medlem
MonkeysOnParoles avatar
Som många redan sagt: för kvinnor är det en större bedrift att inte ligga än att göra det, för män tvärtom.
Citera
2012-10-07, 17:14
Medlem
Gridiots avatar
Snälla kan inte folk sluta tjata om den där jävla nyckelteorin, den är urbota fånig och intetsägande. Människor är inga jävla nycklar och lås. Snarare visar denna skitteori hur inskränkta många är.

Jag tycker att män som ligger runt extremt mycket är slampor. Jag har en vän som gör det, knullar mycket, även horor. Otrogen är han också. Jag tycker att han är en slampa, skulle aldrig rekommendera honom till en tjejpolare.
Citera
2012-10-07, 17:43
Medlem
Mandi74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snelhesten
Nej. De killarna som har det allra lättast att ligga har även en hög status som möjliggör det, från eliten i form av rockstjänor och atleter till män med status i mindre sammanhang så som DJ's och liknande, något som per definition är svårt och exklusivt. Således kvarstår alltså principen.

Finns väl killar utan den statusen som har lätt att få ligg oxå. Vet många manliga slampor bara i den lilla staden jag bor i.

Citat:
Det rör sig om förolämpningar för förolämpandets skull, inte om känslorna runt kvinnors runtknullande i sig. Hon hade lika gärna kunnat kallas för fet, ful, hårig eller manlig.

Men det förklarar fortfarande inte varför en tjej ses som slampa men inte en kille..

Citat:
Det där skulle helt klart kunna vara en anledning till att inte vilja veta. Osäkerheten i sig är dock inget som motsäger att du rent instinktivt ändå finner en sådan man mer attraktiv än en sexuellt misslyckad sådan, och att du kan kan utgå ifrån att han är någorlunda erfaren utan att för den sakens skull behöva må dåligt av att fråga och få det bekräftat.

Jag brukar inte fråga, däremot så brukar killar vara väldigt benägna om att berätta ändå.. av vilken anledning vet jag inte, för jag brukar inte själv dela med mig om mina tidigare sexuella erfarenheter. Anser att det som har varit är i det förflutna och man har en större chans att lyckas om man lever i nuet istället för i det som har varit. Sen får du tro vad du vill om mina eller andras anledningar, det finns dom som inte passar in i den mall som verkar vara standard för många.

Citat:
Ursprungligen postat av Norpheus
En nyckel som öppnar många lös är en bra nyckel. Ett lås som öppnas av många nycklar är ett dåligt låst.

Inte så komplicerat om du frågar mig.

Inte så jävla komplicerat att läsa tråden heller och se att det du precis skrev har skrivit måååånga gånger innan.
Citera
2012-10-07, 18:22
Medlem
markus120s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tiny dancer
Vilken person har mest självrespekt egentligen:

1. Karln som ligger med första bästa, även om personen i fråga inte är attraktiv för honom (kanske rent av vedervärdig!)

2. Kvinnan som på en utekväll drar hem snygging nr 10, 20 eller 30 för att ha lite kul.

You choose.

Det handlar inte så mycket om självrespekt, jag dömer inte människor själv utan konstaterar bara fakta. Jag tror dock att till och med i din extrema exempeln så har karln i nr1 gjort en större bedrift en kvinnan i nr2, det finns knappt någon bedrift ifrån kvinnan att få ligga med en man.

Citat:
Med okunniga män menar jag inte att alla män är okunniga. Jag menar helt enkelt att den kategorin innehåller:

1. män som snackar om att vi har olika natur som man och kvinna: Du har så vitt jag vet inte varit kvinna och har därför ingen aning om deras natur. Det överraskar mig att så få kvinnor i forumet verkar förstå mannens sexuella natur, vi är ju inte så komplicerade när det gäller sex.

2. män som säger att "en nyckel som kan öppna alla dörrar..." ja, ni har väl alla hört den ramsan: På vilket sätt är ni nyckeln och vi låset? Anser du att en kvinna som är väldigt oattraktiv men ändå lyckas ragga upp och komma i säng med brad pitt är nyckeln eller låset?

3. Ni som snackar om självrespekt där kvinnor ska vara några slags asexuella madonnor.

4. Ni som tror att allt handlar om reproduktion och att tjejer "väljer ut den genetiskt bästa mannen": Hade vi gjort det hade vi väl för fan inte haft sex med någon utan att gentesta dem? NEJ vi väljer inte ut "bästa mannen" för man väljer inte vem man blir kär i. Man väljer inte systematiskt och iskallt personen man vill ha barn med, man brukar få det med den man älskar.

1.Skulle vi ha samma natur så behöver vi inte vara kvinnor för att förstå kvinnans natur. Det räcker alltså att vara man enligt dig för att förstå kvinnans sexuella natur. Fånigt trams såklart, vi har alla levt tillräckligt mycket förstå skillnaderna mellan könen.

2.Kvinnor raggar inte för att mannens sexualitet är mycket simpel och du behöver bara gå förbi honom och visa ett vacker ansikte och några kurvor så har du fångat hans intresse. Du kan jämföra det med hur homosexuella män helt saknar förspel utan det är bara bang på direkt. Sex är sex är sex för män.

3.Jag använder inte ordet slampa för kvinnor i vilket fall, det är väl mest tjejer som kallar varandra för slampor och horor. Vi män har inget emot slampor för vi får ha sex oftare tack vare dem (vi vill dock inte gifta oss med dem), men för tjejer är det ett större hot. Så. tro inte att det är män som gör att dessa uttryck lever vidare, ni tjejer vet själva hur lite ni respekterar kvinnor som ligger runt och vi män tackar bara och tar emot.

4.Var inte dum nu, det enda som sexuella impulser handlar om är att få dina gener att leva vidare. Du talar om kärlek och det är faktiskt lite utav en social konstruktion i sig, men du har rätt i att det knappast din logiska hjärna som väljer ut din man, det handlar om ofta medfödda instinkter som påverkar dina känslor på ett sätt som du inte kan styra. Jag kan låta dig kalla det för kärlek ifall du vill, men generna liksom sinnesuttryck i din uppväxt har båda sin del i att bestämma när dessa känslor ska väckas inom dig.

Generna har dessutom ingen aning om att du använder preventivmedel, de har ingen aning att mannen enbart slösar energi när han använder kondomen. Dessa impulser försöker få dig gravid så att dina gener lever vidare, de vill absolut inte göra dig kåt åt vilken kille som helst för det skulle innebära enorma risker för ingenting. En man kan dock multiplicera gener tusentals gånger med alla typer av kvinnor utan att förlora något, vi är programmerade på så sätt att sex inte ska betyda något för våran del.

Häri ligger kvinnans bedrift, att få sex att betyda något för mannen, eller att betyda mer för mannen än enbart sexobjekt. Att fånga oss bortom det sexuella spelet, det är ingen som kan vara så cynisk att tro att sex alltid enbart är sex för män.

En kvinna som kan sina tricks fångar alltså mannen för mer än enbart en vild one night stand, detta är kvinnans bedrift i spelet. En kvinna med visdom måste veta hur man väcker mannens känslor och inte enbart hans djuriska instinkter.
Senast redigerad av markus120 2012-10-07 kl. 18:50.
Citera
2012-10-07, 18:35
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandi74
Finns väl killar utan den statusen som har lätt att få ligg oxå. Vet många manliga slampor bara i den lilla staden jag bor i.

Ja, därför skrev jag allra lättast. Jag drog det medvetet till sin spets för att göra min poängen så tydlig som möjligt. De som inte har den typen av status måste fortfarande prestera i form av charm, självförtroende och initiativförmåga på ett sätt som kvinnor helt enkelt inte behöver och principen står alltså fortfarande stadigt på alla fyra ben.

Citat:
Men det förklarar fortfarande inte varför en tjej ses som slampa men inte en kille..

Den förklaringen har som sagt med biologiska uppgifter och förökningsstrategier att göra och har blivit förklarad åtskilliga gånger innan.

Citat:
Jag brukar inte fråga, däremot så brukar killar vara väldigt benägna om att berätta ändå.. av vilken anledning vet jag inte, för jag brukar inte själv dela med mig om mina tidigare sexuella erfarenheter. Anser att det som har varit är i det förflutna och man har en större chans att lyckas om man lever i nuet istället för i det som har varit. Sen får du tro vad du vill om mina eller andras anledningar, det finns dom som inte passar in i den mall som verkar vara standard för många.

Således finns det alltså inget behov av att fråga eftersom att den biten löser sig själv ändå, precis som jag hävdade.

Av anledningen att det höjer hans attraktionsvärde såklart, vad annars? Hade det inte funnits något att skryta om (t ex att han är oskuld) så skulle du inte heller få det reklamerat sådär rakt upp i ansiktet, precis som att slampiga tjejer inte heller gärna skyltar med sin historik.

Och du anser så ja, eftersom att det i ditt fall handlar om din egen osäkerhet, vilket i sin tur inte alls har någon negativ inverkan på mannens attraktionsväre. Hade det istället rört sig om att du träffat på en äldre herre vars oskuld fortfarande inte hade blivit tagen så skulle det förflutna få en helt annan innebörd i nuet även för dig.

"Inte passar in"? Jag har endast utgått ifrån det du själv hävdat, vilket i sin tur inte på något sätt går emot det jag för fram här (att mäns sexuella framgångar skulle ha en positiv inverkan på deras attraktionsvärde).
Senast redigerad av snelhesten 2012-10-07 kl. 18:38.
Citera
2012-10-07, 18:40
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
1. män som snackar om att vi har olika natur som man och kvinna: Du har så vitt jag vet inte varit kvinna och har därför ingen aning om deras natur.
Jag har aldrig varit en häst heller. Kan jag uttala mig om hästars natur?

Faktum är att vi fortfarande kan dra slutsatser om mäns och kvinnors natur från våra olika förutsättningar när det kommer till fortplantning. Det är gynnsammare evolutionärt att vara selektiv för en kvinna än för en man. Eftersom en kvinna ändå inte kan få mer avkommor med fler partners, så är det viktigare med högkvalitativa partners. Därför är selektivitet ett vanligare drag hos kvinnor än hos män.

Citat:
Jag tror du missförstår folk här. Ingen (intelligent person) menar att kvinnor har som medvetet mål att välja ut de bästa generna. Du väljer inte vem du blir kär i. Däremot så är kärlek ett psykologiskt fenomen som har skapats av evolutionen och därmed kalibrerats för att du ska välja män som maximerar dina geners chans att föras vidare. Du "väljer" inte den bästa mannen. Du attraheras av de män som är bäst för dina gener.

Samma sak som att män i sin tur inte dras till runda former för att det är ett tecken på fertilitet utan för att vi tycker det är sexigt. Men anledningen till att vi över huvud taget tycker det är sexigt är för att det är ett tecken på en mer fertil kvinna. Män som dras till runda former har därmed haft ett evolutionärt övertag över andra. Evolutionen bryr sig inte om hur män väljer fertila kvinnor, bara att de gör det.

Anledningen till att du inte gentestar män är för att gentest inte har existerat tillräckligt länge för att ha någon inverkan på evolutionen. Om du ger det några miljoner år till så kommer nog både gentest och preventivmedel m.m. ha hunnit påverka människans psykologi evolutionärt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in