Citat:
Ursprungligen postat av tiny dancer
Vilken person har mest självrespekt egentligen:
1. Karln som ligger med första bästa, även om personen i fråga inte är attraktiv för honom (kanske rent av vedervärdig!)
2. Kvinnan som på en utekväll drar hem snygging nr 10, 20 eller 30 för att ha lite kul.
You choose.
Det handlar inte så mycket om självrespekt, jag dömer inte människor själv utan konstaterar bara fakta. Jag tror dock att till och med i din extrema exempeln så har karln i nr1 gjort en större bedrift en kvinnan i nr2, det finns knappt någon bedrift ifrån kvinnan att få ligga med en man.
Citat:
Ursprungligen postat av tiny dancer
Med okunniga män menar jag inte att alla män är okunniga. Jag menar helt enkelt att den kategorin innehåller:
1. män som snackar om att vi har olika natur som man och kvinna: Du har så vitt jag vet inte varit kvinna och har därför ingen aning om deras natur. Det överraskar mig att så få kvinnor i forumet verkar förstå mannens sexuella natur, vi är ju inte så komplicerade när det gäller sex.
2. män som säger att "en nyckel som kan öppna alla dörrar..." ja, ni har väl alla hört den ramsan: På vilket sätt är ni nyckeln och vi låset? Anser du att en kvinna som är väldigt oattraktiv men ändå lyckas ragga upp och komma i säng med brad pitt är nyckeln eller låset?
3. Ni som snackar om självrespekt där kvinnor ska vara några slags asexuella madonnor.
4. Ni som tror att allt handlar om reproduktion och att tjejer "väljer ut den genetiskt bästa mannen": Hade vi gjort det hade vi väl för fan inte haft sex med någon utan att gentesta dem? NEJ vi väljer inte ut "bästa mannen" för man väljer inte vem man blir kär i. Man väljer inte systematiskt och iskallt personen man vill ha barn med, man brukar få det med den man älskar.
1.Skulle vi ha samma natur så behöver vi inte vara kvinnor för att förstå kvinnans natur. Det räcker alltså att vara man enligt dig för att förstå kvinnans sexuella natur. Fånigt trams såklart, vi har alla levt tillräckligt mycket förstå skillnaderna mellan könen.
2.Kvinnor raggar inte för att mannens sexualitet är mycket simpel och du behöver bara gå förbi honom och visa ett vacker ansikte och några kurvor så har du fångat hans intresse. Du kan jämföra det med hur homosexuella män helt saknar förspel utan det är bara bang på direkt. Sex är sex är sex för män.
3.Jag använder inte ordet slampa för kvinnor i vilket fall, det är väl mest tjejer som kallar varandra för slampor och horor. Vi män har inget emot slampor för vi får ha sex oftare tack vare dem (vi vill dock inte gifta oss med dem), men för tjejer är det ett större hot. Så. tro inte att det är män som gör att dessa uttryck lever vidare, ni tjejer vet själva hur lite ni respekterar kvinnor som ligger runt och vi män tackar bara och tar emot.
4.Var inte dum nu, det enda som sexuella impulser handlar om är att få dina gener att leva vidare. Du talar om kärlek och det är faktiskt lite utav en social konstruktion i sig, men du har rätt i att det knappast din logiska hjärna som väljer ut din man, det handlar om ofta medfödda instinkter som påverkar dina känslor på ett sätt som du inte kan styra. Jag kan låta dig kalla det för kärlek ifall du vill, men generna liksom sinnesuttryck i din uppväxt har båda sin del i att bestämma när dessa känslor ska väckas inom dig.
Generna har dessutom ingen aning om att du använder preventivmedel, de har ingen aning att mannen enbart slösar energi när han använder kondomen. Dessa impulser försöker få dig gravid så att dina gener lever vidare, de vill absolut inte göra dig kåt åt vilken kille som helst för det skulle innebära enorma risker för ingenting. En man kan dock multiplicera gener tusentals gånger med alla typer av kvinnor utan att förlora något, vi är programmerade på så sätt att sex inte ska betyda något för våran del.
Häri ligger kvinnans bedrift, att få sex att betyda något för mannen, eller att betyda mer för mannen än enbart sexobjekt. Att fånga oss bortom det sexuella spelet, det är ingen som kan vara så cynisk att tro att sex alltid enbart är sex för män.
En kvinna som kan sina tricks fångar alltså mannen för mer än enbart en vild one night stand, detta är kvinnans bedrift i spelet. En kvinna med visdom måste veta hur man väcker mannens känslor och inte enbart hans djuriska instinkter.