2012-10-06, 03:12
Medlem
Akilles-själs avatar
Hej där alla käre FlashBack's bröder och systrar :-)

Ge mig 3 punkter på vad ni vill få ut av livet (tex):
* Total medvetenhet av/om allt och allla genom all tid och rum.
* Evigt liv.
* Rädda mänskligheten nu och genom evigheten.

Och ge mig 2 punkter på vad ni vill ändra på här i livet (tex):
* Döden.
* Bristen på empati, kärlek, gemenskap och allmän godhet mellan gemeneman.

Samt 1 punkt vad ni tror händer efter livet (tex):
* Ingenting (Ur inget är vi alla kommen och till inget skall vi alla åtekomma). För jag personligen tror definitivt inte på någon form av religon och knappt ens alltid pá vetenskap heller, jag tror inte ens helt på min egna medvetenhet och existens heller (är allt detta (livet) bara en konstigt begränsatt drömtillstånd som jag inte lyckas greppa?).

Mvh Akilles
Citera
2012-10-06, 03:23
Medlem
Tja!

*Tillfredsställd personligen med livet.
*Kunskap/förståelse kring allt (men punk 1 måste ingå)
*Förbättra levnadsförhållanden för människan.

*Bristen på empati, kärlek, gemenskap och allmän godhet mellan gemeneman. (håller helt med dig på den punkten.)
*Synen på livet <-> arbete.

*Inte gjort en uppfattning kring det än faktiskt.
Citera
2012-10-06, 11:00
Medlem
Awokad0s avatar
Tjena! Måste säga att denna frågeställning är väldigt bra om man vill ta reda på en människas livsåskådning. Håller på att göra ett arbete om det så kommer nog sno något liknande

Det som är mest viktigt för mig är nog att rädda männskligheten. Sen ingår väll resten i att utvecklas som människa.

Ja du... Jag vill ändra på vår demokrati, ekonomin, folks inställning till livet. Och att människor kan vara så olika varandra och inte förstå varandra alls i olika delar av världen.

Efter döden får jag inte längre uppleva hur det är att leva, men jag kommer fortfarande vara en del i naturens kretslopp.
Citera
2012-10-06, 12:10
Medlem
Ge mig 3 punkter på vad ni vill få ut av livet (tex):
* Ingenting
* Ingenting
* Ingenting

Och ge mig 2 punkter på vad ni vill ändra på här i livet (tex):
* Ingenting
* Ingenting

Samt 1 punkt vad ni tror händer efter livet (tex):
Ingenting - men det är ett heligt ingenting. Allting uppstår ur ingenting. Ingenting är allting

Visst finns det många mål och syften, men de är temporära och föränderliga som allt annat här i livet. Absolut är endast det som allt temporärt uppstår och försvinner i. Medvetenhet är primärt, men varken specifikt eller lokalt. Allt som uppstår i medvetenheten är sekundärt (inklusive det jag definierar som mig själv).
Citera
2012-10-07, 16:15
Medlem
unlimitedescapisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grizzlyapa
Sköt ditt och skit i mitt
Vad gör du då här?

1
*Optimal fysik
*Oändlig visdom och kunskap
*Evigt liv

2
*Värderingar, etik och moral
*Hur jorden ser ut - med mitt eviga liv, oändliga visdom och kunskap samt optimala fysik har jag all tid i världen att förändra dess utseende.

3
*Med tanke på att jag får välja vad jag vill i punkt ett och två bör heller inte punkt tre falla inom ramen för vad som är verklighetsförankrat. Med det sagt vill jag gärna ha en sorts fail-safe som erbjuder mig möjligheten att begå självmord, under särskilda omständigheter, om jag skulle vilja det, säg efter några miljoner miljarder år. Man blir nog trött på oändligt liv någon gång, och då vill jag fan inte vakna upp igen i någon himmel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in