Citat:
Ursprungligen postat av stillton
ja, jag pratar ju bara rent generellt. jag går bara till mig själv.. skulle jag vara moderator så skulle jag antagligen inte läsa lika många inlägg och vara lika aktiv på det viset. hos några kan säkert en moderatortitel i sig sporra till att vara mer aktiv. jag tror helt enkelt inte på att det är vettigt att alls titta på hur många rapporter en användare gör för att rekrytera moderatorer.
Aaaah.. Tror jag får be om ursäkt nu när jag läste din sista mening, jag uppfattade det inte så från början.
Jag tänkte att du menade att om en användare som ses över för ev. förfrågan om denne vill moderera visar sig ha en stor mängd korrekta RP:s inte bör ses som lämplig med risk för att färre RP:s kommer in.

Självklart så ska en bedömning på huruvida någon anses lämplig eller ej inte vara baserad på hur många RP:s denne skickat - det vore vanvettigt
edit:
Citat:
Ursprungligen postat av Cousin Cocaine
För min egen del så har RP:andet gått ner, men det beror ju och andra sidan på att jag nu är moderator i de fora som jag RP:ade mest i. Vad gäller övriga fora så slänger jag iväg RPs när jag stöter på konstigheter.
Det kan ju också ha att göra med att du modererar sex delar, då är det självklart att det kan vara svårt att få tid över. Handlar också om vilka delar man modererar, i vissa är det säkerligen inte så överdrivet många rapporter som kommer in, men tittar man på t.ex. I&I så är det förmodligen hutlösa rapporter att gå igenom.

Men nu spekulerar ju jag bara, men har svårt att tänka mig något annat.
Citat:
Ursprungligen postat av Cousin Cocaine
Det är inte vanligt (som väl är), men det händer då och då i infekterade trådar att folk slänger iväg RP:s för att djävlas med varandra. Naturligtvis ser ju inte den som fått inlägget RP:at vilken RP:aren är, men kan nog räkna ut det ganska lätt. En annan variant är "hota" med RP i tråd, en taktik som i slutändan kommer att leda till varningar för 0.03.
Yes, så är det absolut. Jag vet tyvärr inte hur ofta det sker, men att det sker är ingenting man kan förneka.