Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Nej jag har inte framställt det så. Du har tolkat det så.
Se det som ett lägsta skyddsnät. Blir man arbetslös får man jobba med enkla uppgifter, och få en lite ersättning för det.
Jobb är något alla arbetslösa vill ha, men det kan inte definieras som ett jobb om man inte får betalt. Ett jobb om än lågbetalt skulle göra det mycket enklare att komma ut på den reguljära arbetsmarknaden. Jag skulle mycket gärna gå och plocka skräp, men inte utan lön och samma rättigheter som andra på arbetsmarknaden, det borde väl egentligen vara helt självklart.
Att villkora arbetslöshetsförsäkringen mot att tvingas utföra arbete gratis är inte acceptabelt, kampen mot fas-3-parasiterandet är något som alla som säljer på arbetsmarknaden borde ställa sig bakom. Hur många har skrivits in i fas-3 sedan experimentet startades i mars-2009?
Hur många av dessa har idag jobb? Hur många har fått jobb tack vare fas-3? Hur många har inte fått jobb pga fas-3? Är resultatet värt de två miljarder till parasiterna som det kostar+ att det tar upp mer och mer av AF:s personal att administrera utdelandet av gratis arbetskraft.
Citat:
Ursprungligen postat av arcen2011
Idag är det 32415 personer inskrivna i FAS3.
Vilket är 85 mindre än den officiella statistiken från igår, AF:s statistik är som vanligt inte att lita på.
ur många har skrivits in i fas-3 sedan experimentet startades i mars-2009?
Hur många av dessa har idag jobb?
Hur många har fått jobb tack vare fas-3?
Hur många har inte fått jobb pga fas-3?
Är resultatet värt de två miljarder till parasiterna som det kostar+ att det tar upp mer och mer av AF:s personal att administrera utdelandet av gratis arbetskraft?
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Och det är förjävligt. Vad är nästa steg? Törs inte säga vad jag tänker men det är inte så svårt att räkna ut.
Att nästa steg är gas-4 är et vanligt skämt fas-3:are emellan.
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Alldeles för få. Borde det inte kunna vara minst 10 gånger fler. Inte undra på att det inte blir så mycket gjort.
Ditt drömsamhälle finns redan, ligger strax sydost om Manchuriet, flytta dit.