2012-10-23, 22:11
Medlem
Var nog länge sedan Hamilton var Armstrongs vapendragare.
Dessutom så gör han cykelsporten en tjänst. Finns ingen anledning att tiga längre.

Vad jag önskar mest nu är att de spanska, tyska och italienska utredningarna kan komma till sak så att alla (och inte enbart cyklister) får sina straff.
Citera
2012-10-23, 22:15
Medlem
mishimas avatar
Behöver man verkligen läsa Hamiltons bok när man har läst USADA:s rapport? Ni som har läst båda; jag får känslan att det är mycket kaka på kaka. Stämmer det?

Jag har också läst Willy Voets Breaking the Chain.

Den finns förvisso på en torrentracker nära dig.
Citera
2012-10-23, 22:38
Medlem
ruckaalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerP
Var nog länge sedan Hamilton var Armstrongs vapendragare.
Dessutom så gör han cykelsporten en tjänst. Finns ingen anledning att tiga längre.

Vad jag önskar mest nu är att de spanska, tyska och italienska utredningarna kan komma till sak så att alla (och inte enbart cyklister) får sina straff.

Givetvis menade jag var Armstrongs vapendragare.

Det är möjligt att Hamilton gör sporten en tjänst, dock vet jag att han gör detta endast för att tjäna pengar. Varför skulle han skriva en bok om inte så var fallet, då hade det väl räckt med att informera USADA om situationen.
Hamilton vill inte cykelsporten något gott öht, särskilt inte då han först lämnade ett positivt prov efter OS-guldet 2004(b-provet förstördes så Hamilton blev inte av med guldet), sedan blev han avstängd samma år efter att ha åkt fast i Vueltan och efter avtjänat straff åkte han dit igen 2009. Ett riktigt as är vad han är.

Och om inte spanjorerna och italienarna tar tag i sina utredningar är jag övertygad om att fransk media kommer göra det. Och då har både fotbollspelare, tennisspelare och friidrottare all anledning att vara nervösa.
Citera
2012-10-23, 23:18
Medlem
Jag tror att många cyklister delvis är offer för systemet. Lance däremot är manipulativ skitstövel och en av de som sett till att systemet upprätthållits.
Citera
2012-10-23, 23:27
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Behöver man verkligen läsa Hamiltons bok när man har läst USADA:s rapport? Ni som har läst båda; jag får känslan att det är mycket kaka på kaka. Stämmer det?

Jag har också läst Willy Voets Breaking the Chain.

Den finns förvisso på en torrentracker nära dig.
Var Voets bok bra? Man kanske skulle orka läsa den till slut...Festina var mitt favoristall (under flertalet år) så det där var en rätt så bitter tid minst sagt.

Läste lite snabbt om TdF -98 nu, nästan så man glömt bort vilket otroligt kaos det var, delvis beroende på rapporteringen på den tiden förvisso.
Citera
2012-10-23, 23:57
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerP
Karlssons krönika var väldigt bra idag. Tror han är den svenske journalist (som inte jobbar på Eurosport) som kan mest om cykling förutom Simon Bank.
en balanserad o välbehövlig krönika under rådande tider
Citera
2012-10-24, 09:20
Medlem
Pörrs avatar
Nu vet jag inte om denna bild tidigare har varit på tapeten i tråden, men man kan ju konstatera att utvecklingen förhoppningsvis går åt rätt håll.

F ö skriver både Telegraph och (kommunistblaskan) The Guardian hyfsat balanserat och utförligt om de senaste turerna i Armstrong-soppan.
Senast redigerad av Pörr 2012-10-24 kl. 09:22.
Citera
2012-10-24, 11:31
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruckaali
text
Har du ruckaali ett finger med i spelet bakom cykelsatsningen i krisande GAIS? Hoppas det faller väl ut i alla fall, framgångsrika motionslopp är en kassako.
http://www.gp.se/sport/fotboll/1.1104832-gais-planerar-cykeltavling
Senast redigerad av knullklasson 2012-10-24 kl. 11:34.
Citera
2012-10-24, 11:34
Medlem
Klalles avatar
För någon som inte följt med speciellt mycket i debatten om Lance Armstrong. Hur troligt är det att han har varit dopad efter den senaste tidens uttalanden och utredningar?
Citera
2012-10-24, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ruckaali
Givetvis menade jag var Armstrongs vapendragare.

Det är möjligt att Hamilton gör sporten en tjänst, dock vet jag att han gör detta endast för att tjäna pengar. Varför skulle han skriva en bok om inte så var fallet, då hade det väl räckt med att informera USADA om situationen.
Hamilton vill inte cykelsporten något gott öht, särskilt inte då han först lämnade ett positivt prov efter OS-guldet 2004(b-provet förstördes så Hamilton blev inte av med guldet), sedan blev han avstängd samma år efter att ha åkt fast i Vueltan och efter avtjänat straff åkte han dit igen 2009. Ett riktigt as är vad han är.

Och om inte spanjorerna och italienarna tar tag i sina utredningar är jag övertygad om att fransk media kommer göra det. Och då har både fotbollspelare, tennisspelare och friidrottare all anledning att vara nervösa.

Dåligt samvete i kombination med enorm bitterhet skulle jag tro är Hamiltons drivkraft bakom boken snarare än girighet. Vad gäller Spanien och Italien så är det bara en tidsfråga nu, Ferrari lär sjunga som en fågel när han väl har pressats att välja mellan ett långt fängelsetraff eller alla kort på bordet.

I Spanien har Fuentes hintat flera gånger att han ska släppa informationen tids nog, tyvärr finns där ingen som helst vilja att ta tag i skiten, 2 decennium av spanska sportframgångar står på spel, i praktiken allt som spansk sport har åstakommit sen början av 1990-talet.
Senast redigerad av Gincan 2012-10-24 kl. 11:54.
Citera
2012-10-24, 11:55
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
I Spanien har Fuentes hintat flera gånger att han ska släppa informationen tids nog, tyvärr finns där ingen som helst vilja att ta tag i skiten, 2 decenium av spanska sportframgångar står på spel, i praktiken allt som spansk sport har åstakommit sen början av 1990-talet.
Yep. När den dagen kommer, om den nu kommer, så kommer hela världen rasera för många naiva idrottsälskare. Fy fan en sån bomb det blir! Troligtvis den största någonsin i idrottens historia. I can't wait...
Citera
2012-10-24, 12:01
Medlem
När vi ändå är inne på dopingländerna så måste jag säga att det finns ett grannland i väster jag gärna skulle vilja se en rejäl utredning av
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in