2012-07-06, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Det finns fortfarande ett gäng GC-cyklister kvar: Evans, Wiggins, Klöden, Leipheimer, Basso, Nibali, Menchov, Broeck, Coppel, Sanchez och Roche.

De som föll ut helt i snacket var Danielsson, Pouls, Kiserlovski, Hesjedal, Martin, Vandevelde och Dupont.

Det finns sedan några där mellan som jag tror ändå kan slåss om topp tio-femton om de är i form och inte är skadade: Gesink, Scarponi, Valverde, Taaramäe, Schleck och Brajkovic.

Unnar Klöden lite framgång. Gillar Roche Så håller en tumme för honom trots färgen på hans byxor
Citera
2012-07-06, 20:29
Medlem
mjamjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Det finns fortfarande ett gäng GC-cyklister kvar: Evans, Wiggins, Klöden, Leipheimer, Basso, Nibali, Menchov, Broeck, Coppel, Sanchez och Roche.

De som föll ut helt i snacket var Danielsson, Pouls, Kiserlovski, Hesjedal, Martin, Vandevelde och Dupont.

Det finns sedan några där mellan som jag tror ändå kan slåss om topp tio-femton om de är i form och inte är skadade: Gesink, Scarponi, Valverde, Taaramäe, Schleck och Brajkovic.

Tejay van Garderen vinner. Kom ihåg vart ni hördet det först.
Citera
2012-07-06, 20:57
Medlem
tOpOffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dbaw84
Vem är favorit att vinna hela skiten?

Evans, vilket sannolikt blir vinnaren i år. Tråkigare cyklist får man leta efter. Ligger någon minut före konkurrenterna innan bergen, ligger någon minut bakom efter bergen. Sedan avgör han på tempot. Ligger på rulle i vartenda berg och attackerar aldrig.

Är sugen på att se vad Rolland kan prestera i bergen. Förra året var ju killen magisk.
Senast redigerad av tOpOff 2012-07-06 kl. 21:01.
Citera
2012-07-06, 22:03
Medlem
Oj vad trist med vurpan idag många som tappa chansen att göra bra res i totalen..jag tror faktiskt att vi kan få se ännu roligare cykelåkning tack vare vurpan många bra bergscyklister kommer satsa ännu mer på attacker/ utbrytningar tror jag kommer bli mycket mer svårt att kontrollera etapperna..+ att många av dom som tappa idag kommer satsa extra på bergatröjan
Citera
2012-07-06, 22:05
Medlem
Evans är väl inte så tråkig förra året fick han ta tag i allt drag jobb själv när Andy S var loss alla andra låg på rulle i blåsten uppför...
Citera
2012-07-06, 22:09
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
Evans är väl inte så tråkig förra året fick han ta tag i allt drag jobb själv när Andy S var loss alla andra låg på rulle i blåsten uppför...

Den insatsen var värd all respekt. Jag gillar Evans. Han låter resultaten tala istället för att fjäska med häftiga attacker.
Citera
2012-07-06, 22:22
Medlem
tOpOffs avatar
Citat:

Han var ju tvungen för att inte förlora touren där. Men du kommer aldrig se Evans göra ett försök att avgöra touren i bergen. Dels klarar han inte det och dels finns det ingen anledning för honom att göra det egentligen eftersom alla hans konkurrenter suger på tempo (förutom Wiggins då kanske).
Citera
2012-07-06, 23:04
Medlem
kan sagan gå med imorgon å ta tröjan? Evans tycker jag alltid kör taktiskt bra..å visst vann han inte VM guld i de loppet attackera han väl?
Citera
2012-07-06, 23:08
Medlem
mishimas avatar
Citat:
kan sagan gå med imorgon å ta tröjan? Evans tycker jag alltid kör taktiskt bra..å visst vann han inte VM guld i de loppet attackera han väl?

Min favoritseger med Evans är ändå när han vann grusvägsetappen på Girot för två år sedan. Jävlar vad han körde då. Kommer ihåg när de kom in på upploppet; han, Cunego och Vinokourov var det väl. Han kom in först och vann spurten på ren styrka.
Citera
2012-07-07, 00:07
Medlem
Evans tempoåkning är inte så bra om man jämför med årets konkurenter. Wiggins är klart bättre. Och sedan så är väl Nibali, Evans, Klöden, Leippheimer och Mentjov i paritet.

Alltså måste nog Evans vara offensiv i bergen för att lyckas.
Citera
2012-07-07, 00:09
Medlem
IdaAmins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerP
Evans tempoåkning är inte så bra om man jämför med årets konkurenter. Wiggins är klart bättre. Och sedan så är väl Nibali, Evans, Klöden, Leippheimer och Mentjov i paritet.

Alltså måste nog Evans vara offensiv i bergen för att lyckas.

Håller nog Evans något högre än de övriga. Och om alla presterar på topp, är inte Nibali något efter de andra då?
Citera
2012-07-07, 10:39
Medlem
Tore Franss avatar
Wow, vilken cyklist Sagan är! Hoppas hoppas att han är ren bara..

Vet nån förresten hur han klarar sig i bergen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in