2012-03-17, 09:27
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettachi
Är relativt ny här,men är inte stämningen i cykeltråden väldigt god/trevlig?
Följer med spänning tråden om c-130 Herculesplanet som kraschat.
Hårda ord med påhopp osv, precis som många andra trådar på Flashback blir endel goda skratt.
Varför är cykeltråden snällare?, missförstå mig inte tycker det är bra så.
Bara en samling nördar som är tokiga i cykel och sällan bråkar.

Det blir lite av en familjär stämning när vi är så få. Vi enas också under att cykelsporten är så liten i Sverige. De som vill intressera sig för sporten är välkommen. Eftersom vi är så dåliga internationellt blir vi inte så nationellt malliga eller stöddiga och det kan vara rätt skönt. Läser man på Cyclingnews forum är alla som AIK:are. Britterna har redan ropat ut Wiggins som TdF-segrare, amerikanerna hypar upp Tour of California som en stortävling, holländarna försvarar Dekker i vått och torrt osv. Vi har lärt oss att glädjas åt den lilla framgången vi ibland bjuds på. Vi hypar aldrig upp våra stjärnor utan har rätt realistiska förväntningar.

Notera att fulstreamen av Milano-SanRemo startar redan 14:45, Eurosports sändningen en timme senare.
Citera
2012-03-17, 09:58
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Det blir lite av en familjär stämning när vi är så få. Vi enas också under att cykelsporten är så liten i Sverige. De som vill intressera sig för sporten är välkommen. Eftersom vi är så dåliga internationellt blir vi inte så nationellt malliga eller stöddiga och det kan vara rätt skönt. Läser man på Cyclingnews forum är alla som AIK:are. Britterna har redan ropat ut Wiggins som TdF-segrare, amerikanerna hypar upp Tour of California som en stortävling, holländarna försvarar Dekker i vått och torrt osv. Vi har lärt oss att glädjas åt den lilla framgången vi ibland bjuds på. Vi hypar aldrig upp våra stjärnor utan har rätt realistiska förväntningar.

Notera att fulstreamen av Milano-SanRemo startar redan 14:45, Eurosports sändningen en timme senare.
Underbart att få ventilera cykel med likasinnade, väldigt få bekanta som är cykelintresserade så blir alltid prat om doping när cykel kommer på tal.
Även på jobbet får man försvara sig hela tiden,dock en kollega som cyklar och är lite mindre intresserad än vad jag är, har hänt vi pratat bort timmar angående cykel inte populärt.
Får själv hålla till godo med Eurosport, hoppas Vacchi kommenterar idag, verkar vara populärt att anlita Vacchi som speaker även på icke cykelrelaterade evenemang.
Citera
2012-03-17, 10:51
Medlem
Lady Tesss avatar
Citat:
Får själv hålla till godo med Eurosport, hoppas Vacchi kommenterar idag, verkar vara populärt att anlita Vacchi som speaker även på icke cykelrelaterade evenemang.

Han brukar vara speaker på VC-skidtävlingarna i Falun som brukar sammanfalla med Milano-San Remo, så även i år. Han bekräftar även på sin twitter att han kommer vara tv-tittare, inte kommentator.
Citera
2012-03-17, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima

Lite synd att ingen börjar tidigare. Inte lika kul att följa textuppdateringar, direkt.
Citera
2012-03-17, 12:03
Medlem
rotherys avatar
Som italofon ska det som vanligt bli ett sant nöje, förutom att följa själva loppet, att lyssna på Marco Saligaris stämma under Gazzettans webbsändning. Som Roberto Vacchi fast på italienska, men lite mindre gäll och lite mer "tryck" i rösten.
Citera
2012-03-17, 13:47
Medlem
Stålverks avatar
Angående den trevliga tonen. Vi är nog alla medvetna om att vi är en liten skara som följer cyklingen nära så de som hänger här är viktiga att ha kvar om man vill snacka cykel, för som ni säger kryllar det ju inte av dem i bekantskapskretsen. Känns meningslöst att skrämma bort de som hittar hit bara för att jaga billiga poänger. Helt annat läge för de som vill prata t ex fotboll. Dessutom kommer ju inte lagsympatier in på samma sätt i diskussionerna. Speciellt inte i Sverige.

Härligt med klassikersäsong. För mig har intresset för Milano-San Remo minskat med åren och jag prioriterar Flandern Runt, Paris-Roubaix, Liége-Bastogne-Liége och till viss del Amstel Gold Race klart före. Samtidigt är det här starten på några fantastiska veckor så klart man sitter klistrad idag. Känns som upplagt för Cav så mina pengar hamnar på honom (med reservation för att något oförutsett redan hänt i loppet, då jag inte börjat titta än).
Citera
2012-03-17, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stålverk
Angående den trevliga tonen. Vi är nog alla medvetna om att vi är en liten skara som följer cyklingen nära så de som hänger här är viktiga att ha kvar om man vill snacka cykel, för som ni säger kryllar det ju inte av dem i bekantskapskretsen. Känns meningslöst att skrämma bort de som hittar hit bara för att jaga billiga poänger. Helt annat läge för de som vill prata t ex fotboll. Dessutom kommer ju inte lagsympatier in på samma sätt i diskussionerna. Speciellt inte i Sverige.

Härligt med klassikersäsong. För mig har intresset för Milano-San Remo minskat med åren och jag prioriterar Flandern Runt, Paris-Roubaix, Liége-Bastogne-Liége och till viss del Amstel Gold Race klart före. Samtidigt är det här starten på några fantastiska veckor så klart man sitter klistrad idag. Känns som upplagt för Cav så mina pengar hamnar på honom (med reservation för att något oförutsett redan hänt i loppet, då jag inte börjat titta än).

Några har brutit sig ut, men i övrigt har det inte hänt så mycket, att döma av Cykling News feed.
Citera
2012-03-17, 15:49
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stålverk

Inne lagom till sändningen,Säger Canellara idag.
Anser mig själv som cykelnörd osv men måste vara ödmjuk helt otroligt kunnande och intresse bland skribenterna i cykeltråden jättekul.
Många här som har ett fantastisk kunnande med bra analyser.
Långdåkningen lite över tiden, vet inte varför.
Citera
2012-03-17, 16:37
Medlem
Zalkmans avatar
Freire mot sin fjärde seger i år månntro?
Citera
2012-03-17, 17:12
Medlem
pettachis avatar
Otroligt smart kört av Gerrans,men liten marginal mot Cancellara till slut och då hade ändå Canellara dragit nästan hela tiden.
Hoppas Boonen är ok,slog i huvudet rejält.
Citera
2012-03-17, 19:16
Medlem
Mikojans avatar
Uppskattar också tonen här. Jag är ingen cyklist själv och kom in i sporten som många andra via TdF och Vacchi/Adamson. Missar mycket sällan en sändning numera, men sitter inte inne med nördkunskaper.

Gerrans ingen orättvis vinnare i dag. Han gjorde ett smart lopp i bakhjulet på Cancellara.

Undrar om Johnny Hoogeland kan knipa nån av klassikerna framöver? Känns som att han tar mer och mer plats. Han fick sitt stora publika genombrott när den franske funktionären rammade tätcyklister ifjol.

http://www.youtube.com/watch?v=ugvpg4LNgb4
Citera
2012-03-17, 19:21
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Otroligt smart kört av Gerrans,men liten marginal mot Cancellara till slut och då hade ändå Canellara dragit nästan hela tiden.
Hoppas Boonen är ok,slog i huvudet rejält.

Inte bara smart utan även starkt. Hålla hjulet på Cancellara i den farten gör man bara inte sådär. Det kräver styrka. Dagens fadäs stod väl Sky för när de envisades med att köra för Cavendish när alla fattade att det var kört. De hjälpryttarna hade EBH behövt.

Kul dock för GreendEdge. Roligt när nya lag når framgång. Det kan rädda det lagets framtid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in